de modele de pe piata
• Noul Exeo ST pentru persoanele interesate de mai mult spaţiu şi de caracterul practic
• Noul SEAT León şi noua gamă Altea 2009
• Noul concept León ECOMOTIVE, cu emisii de numai 99 g/km de CO2
Ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva este una dintre cele mai importante de-a lungul timpului pentru SEAT, deoarece producătorul spaniol va lansa mai multe noutăţi de piaţă, ca o componentă a strategiei de extindere a produsului, care va include până la zece modele noi în următoarele şase luni.
SEAT va prezenta cea mai nouă, mai modernă şi mai actuală gamă de modele de piaţă, care va include versiunea break a modelului Exeo, denumită Exeo ST, noul SEAT León şi Altea 2009, cu un design care a făcut obiectul unui face-lift extins şi la care se adaugă motoarele diesel cu tehnologie common rail, precum şi prototipul modelului León ECOMOTIVE, cu un nivel record de emisii reduse la numai 99 g/km de CO2.
În această dimineaţă, preşedintele SEAT, Erich Schmitt, a subliniat importanţa lansării noilor modele pentru producător, menţionând că “am înnoit întreaga noastră linie de produse şi am investit în realizarea de modele noi, precum şi în sectorul tehnologic. Astăzi prezentăm rezultatul obţinut, cu nu mai puţin de şapte modele, incluzând un prototip.”
Lansarea versiunii break a modelului Exeo
Concomitent cu lansarea comercială a berlinei, SEAT prezintă la Geneva Exeo ST, versiunea break a noului model, care va fi disponibilă pe piaţa românească începând cu a doua jumătate a anului 2009. Gama de propulsoare şi dotări va fi identică celei disponibile pentru berlină.
Noul Exeo ST se remarcă prin latura practică şi funcţională remarcabilă. Caroseria break şi noul hayon contribuie la creşterea capacităţii de încărcare şi a confortului, oferind un acces îmbunătăţit la bord, precum şi un portbagaj compact. Noul model se remarcă prin capacitatea suplimentară de depozitare în comparaţie cu versiunea berlină, permiţând încărcarea până la nivelul plafonului. De asemenea, Exeo ST beneficiază de o plasă superioară de încărcare care îmbunătăţeşte siguranţa, prevenind căderea obiectelor în compartimentul pentru pasageri.
Singurele diferenţe în comparaţie cu versiunea berlină sunt reprezentate de lungimea caroseriei, care măsoară 4.666 metri, şi volumul portbagajului de 442 de litri. Acest model va fi produs integral la fabrica din Martorell, în apropiere de Barcelona.
Evoluţia clasei medii
O altă noutate prezentată de SEAT la Salonul Auto de la Geneva este noul design exterior şi interior al modelului León, precum şi al gamei Altea.
Prin intermediul acestei evoluţii importante, clasa medie a producătorului spaniol trece printr-o transformare importantă a designului exterior, influenţând în principal secţiunea frontală, cu o nouă bară de protecţie, noul design al grilei radiatorului cu o emblemă mai mică SEAT şi mai multe elemente cromate care conferă stil, faruri mărite şi un nou design al oglinzilor exterioare. Alte elemente de noutate sunt reprezentate de luneta de dimensiuni mai mari pentru o vizibilitatemai bună, de hayon şi de blocul de lumini din secţiunea posterioară.
În habitaclu, planşa de bord, consola centrală şi panourile portierelor au făcut obiectul unor modificări semnificative, rezultând un spaţiu ergonomic şi modern destinat pasagerilor.
Clienţii pot opta pentru cinci propulsoare pe benzină şi patru pe motorină, cu tehnologia common rail disponibilă pentru propulsorul TDI de 170 CP. Există două noi propulsoare pe benzină – TSI de 160 CP de 1.8, cu o cutie de viteze DSG în 7 trepte, şi motorul TSI de 2.0 care dezvoltă 211 CP, oferit exclusiv pentru León FR şi Altea freetrack. Toate versiunile care pot fi echipate cu cutie automată secvenţială DSG, dispun de padele la nivelul volanului, cu excepţia versiunii 1.9 TDI de 105 CP.
Noile modele lansate de producător vor beneficia de o gamă extinsă de dotări optionale, în combinaţie cu versiunile standard Reference, Style şi Sport. Sistemul XDS va fi inclus pentru prima dată exclusiv pentru noul León 2009, cu funcţii similare diferentialului autoblocant, asigurate de o componentă electronică. Alte dotări optionale disponibile in premiera sunt sistemul de asistare la demarajul în rampa, faruri duble xenon AFS cu lumini de zi, un nou sistem de control al instalaţiei de climatizare, proiectoare de ceata cu functie „Cornering”, senzori de parcare faţă şi spate şi un dispozitiv optic de parcare care permite vizualizarea zonei din spatele masinii pe display-ul sistemului de navigaţie.
Prototipul León ECOMOTIVE: impune recorduri la categoria din care face parte
SEAT a făcut paşi importanţi în eforturile depuse pentru reducerea nivelului de emisii al modelelor sale, precum şi a consumului de carburant. La începutul lunii ianuarie, producătorul a publicat informaţii despre proiectul de automobil cu motor electric León Twin Drive Ecomotive, a cărui finalizare este planificată pentru anul 2014. Mai mult, la Salonul Auto de la Geneva, producătorul iberic va dezvălui noul concept SEAT León Ecomotive.
Prototipul realizat este echipat cu noul motor 1.6 TDI care dezvoltă 105 CP, cu filtru de particule diesel (DPF) şi tehnologie common rail, care contribuie semnificativ la reducerea consumului de carburant în regim mixt, precum şi a nivelului de emisii în comparaţie cu versiunea de bază din care a fost realizat, asigurând un consum spectaculos de carburant de doar 3.8 litri la 100 de kilometri şi 99 g/km de emisii de CO2. Prototipul León ECOMOTIVE este cel mai ecologic model compact din clasa din care face parte, alături de VW Golf Bluemotion.
S-a obţinut o reducere totală de 20 g/km datorită noului sistem de pornire/oprire automată şi funcţiei de recuperare a energiei de frânare, două noutăţi absolute pentru gama SEAT. Noul León ecologic va fi inclus în scurt timp în gama ECOMOTIVE a producătorului, cu modelul Ibiza cu emisii de 98 g/km şi Alhambra cu 159 g/km – modelele cu cele mai bune performanţe ecologice din clasa din care fac parte, la care se adaugă León ECOMOTIVE 2009, cu un nivel de emisii de 119 g/km.
{mosloadposition user10}