Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

La nivel global, consumatorii sunt dispusi sa cumpere produsele si serviciile companiilor

Nielsen

ce desfasoara activitati de responsabilitate sociala

Studiul global Nielsen arata vanzari crescute pentru marcile care include informatii despre sustenabilitatea activitatilor pe ambalaj sau care isi promoveaza activ eforturile de responsabilitate sociala

La nivel global, 55% dintre consumatorii online din 60 de tari si-au declarat disponibilitatea de a plati mai mult pentru produse si servicii oferite de companii care sunt devotate activitatilor cu impact pozitiv asupra societatii si mediului inconjurator, conform unui nou studiu efectuat de Nielsen. Tendinta de a cumpara marci care au la baza activitati sustenabile este cea mai accentuata in Asia-Pacific (64%), America Latina (63%) si Orientul Mijlociu/ Africa (63%). Valorile pentru America de Nord si Europa sunt 42, respectiv 40 de procente.

“Consumatorii din intreaga lume au declarat raspicat ca implicatiile sociale ale unei marci se numara printre factorii care le influenteaza deciziile de achizitie,” a declarat Amy Fenton, lider global pe dezvoltare publica si sustenabilitate in cadrul Nielsen. “Acest comportament este tot mai vizibil si ofera oportunitati pentru un impact real in cadrul comunitatilor noastre, in plus fata de sprijinul oferit in cresterea cotelor de piata.”

Studiul global Nielsen despre responsabilitatea sociala a corporatiilor a reunit opiniile a 30,000 de consumatori din 60 de tari* pentru a intelege: care este atitudinea consumatorilor pasionati fata de activitatile sustenabile atunci cand este vorba despre intentiile de achizitie, care segmente de consumatori sustin cel mai mult eforturile de responsabilitate ecologica sau alte activitati de responsabilitate sociala si care probleme sociale/ cauze atrag cea mai mare atentie.

Mai mult de jumatate dintre respondentii la nivel global (52%) declara ca au cumparat cel putin un produs sau serviciu in ultimele sase luni de la o companie care desfasoara activitati de responsabilitate sociala, iar cei care depasesc media globala privind raspunsurile la aceasta intrebare sunt respondentii din America Latina (65%), Asia-Pacific (59%) si Orientul Mijlociu / Africa (59%). De asemenea, 4 din 10 respondenti din America de Nord si Europa declara ca au facut o astfel de achizitie in ultimele sase luni.

Eforturile pentru sustenabilitate si responsabilitate sociala pot contribui la cresterea cotei de piata

Este relativ usoara identificarea consumatorilor din intreaga lume care declara ca le pasa de mediul inconjurator si de zonele cu saracie extrema. Dar se transforma grija fata de aceste probleme in actiune atunci cand vine vorba de decizii de cumparare?

Aproximativ cincizeci si doua procente dintre respondentii la nivel global inclusi in studiul Nielsen declara ca ambalajul le influenteaza decizia de achizitie, pentru ca vor sa se asigure ca marca respectiva se angajeaza in activitati cu un impact pozitiv asupra societatii si mediului. Intentia de a achizitiona sustenabile sunt influentate in cea mai mare masure de catre ambalaj in Asia-Pacific (63%), America Latina (62%) si Orientul Mijlociu/ Africa (62%) si intr-o mai mica masura in Europa (36%) si America de Nord (32%).

Cu scopul de a investiga daca ceea ce au declarat respondentii sunt sprijinite de performanta reala din retail, Nielsen a analizat, de asemenea, datele din retail atat pentru categorii de consumabile cat si ne-consumabile, pentru 20 de marci din 9 tari. Aceste marci sunt cele care fie au inclus informatii despre sustenabilitate pe ambalaje, fie isi promoveaza in mod activ astfel de actiuni, prin eforturi de marketing. Ca urmare, analiza Nielsen a analizat datele pentru 12 luni pentru aceste marci si arata o crestere medie anuala a vanzarilor de doua puncte procentuale pentru prima categorie si o crestere de cinci puncte procentuale pentru cea de a doua. Prin comparatie, o analiza la nivelul a 14 marci care nu comunica nici pe ambalaj, nici prin actiuni de marketing, arata o crestere a vanzarilor de numai un punct procentual.

Segmentele de consumatori mass-market reactioneaza la sustenabilitate

O initiativa conexa a fost aceea de a separa consumatorul “eco-friendly” pasiv de cel pasionat, coordonata de Natural Marketing Institute (NMI), unul din colaboratorii strategici pentru Nielsen. Institutul a efectuat un studiu online in noua tari pentru a intelege modul in care se schimba atitudinile si comportamentul la nivel global cu privire la angajamentul companiilor pentru sustenabilitate. Consumatorii au fost grupati in cinci segmente pentru a cuantifica ce ii atrage cand este vorba de actiuni de sustenabilitate.

Ca urmare, rezultatele arata ca doua treimi din segmentele populatiei mass-market atrase de ideea de sustenabilitate (un grup de trei din cele cinci segmente) au ales produse din surse sustenabile in detrimentul altor produse conventionale. In plus, acesti consumatori si-au modificat comportamentul cu scopul de a minimiza propriul impact asupra schimbarilor climatice globale. De asemenea, acesti consumatori prezinta o inclinatie mai mare catre achizitionarea repetata a produselor de la o anumita companie daca stiu ca aceasta companie tine cont de impactul asupra societatii si mediului inconjurator.

Generatia “Milenarii” (cei care au varste intre 21-34 de ani) sunt, in mod aparent, mai receptivi la actiunile de durabilitate. Printre respondentii la nivel global inclusi in studiul Nielsen care sunt receptivi la actiuni de sustenabilitate, jumatate sunt “Millenials”; acestia reprezinta 51% dintre cei care sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produse sustenabile si 51 % dintre cei care verifica daca ambalajul are informatii despre sustenabilitatea produselor.

La nivel de regiuni, exista diferente mari intre respondentii mai tineri si cei mai in varsta din regiunile Asia-Pacific si Orientul Mijlociu / Africa. In aceste regiuni in curs de dezvoltare, respondentii din generatia “Milenarii” care sunt in favoarea actiunilor de sustenabilitate sustin mult mai mult (de trei ori mai mult) actiunile sustenabile fata de respondentii din Generatia X (varste intre 35-49 ani) si de 12 ori mai mult fata de respondentii din generatia Baby Boomer (cu varste intre 50-64).

Cu privire la aceste tendinte, Amy Fenton, lider global pe dezvoltare publica si sustenabilitate in cadrul Nielsen, a declarat: “Nu ne mai intrebam daca le pasa consumatorilor despre impactul social. Este clar ca le pasa si asta se vede in actiunile lor. In acest moment, ne concentram deja pe modalitatea in care marcile isi pot creste cota de piata prin sincronizarea cauzei sociale potrivite si a segmentelor de consumatori.”

A fost utilizata o metodologie de evaluare cu ajutorul telefoanelor mobile pentru a masura sentimentul in aceste tari, ceea ce difera de metodologia online utilizata pentru a raporta increderea consumatorului si intentiile de cheltuieli pentru celelalte 60 de tari incluse in acest raport. Prin urmare, aceste trei piete din Africa sub-Sahariana nu au fost incluse in mediile globale sau pe regiunea Orientul Mijlociu/Africa.

Despre Sondajul Nielsen la nivel global

Sondajul Nielsen la nivel Global privind Responsabilitatea Sociala Corporativa a adunat peste 30.000 de consumatori din 60 de tari din regiunile Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord. Acest esantion are cote bazate pe varsta si sex pentru fiecare tara in parte, fiind realizat pe utilizatorii de Internet ai acestora, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet si are o marja de eroare de ±0.6%. Acest sondaj Nielsen se bazeaza doar pe comportamentul respondentilor cu acces la internet, rata de raspandire a internetului variind in functie de tara. Sondajul Nielsen foloseste un standard minimum de raportare de 60% privind nivelul de raspandire a internetului sau minimum 10 milioane de utilizatori de internet pentru includerea in sondaj. Sondajul realizat de Nielsen la nivel global, care include Indicele Global de Incredere a Consumatorului, a fost initiat in 2005.

Despre Analiza Nielsen de Masurare a Retailului

Rezultatele obtinute pe baza informatiilor despre vanzarile din retail incluse in raport sunt colectate din magazine care utilizeaza tehnologie electronica POS (punct de vanzare) si/sau echipe locale de auditori de teren. Datele reprezinta o sectiune transversala a ambelor categorii de consumabile si ne-consumabile pentru 34 de branduri din noua tari pentru anul incheiat in martie 2014. Cele noua tari sunt: Canada, Franta, Ungaria, Olanda, Pakistan, Rusia, Africa de Sud, Thailanda si Marea Britanie.

Despre studiul desfasurat de Natural Marketing Institute

Rezultatele incluse in raport si prezentate de Natural Marketing Institute (NMI) se bazeaza pe un studiu online realizat in noua tari: Brazilia, China, India, Africa de Sud, Germania, Japonia, Rusia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii. Datele au fost colectate de la aproximativ 1.000 de respondenti din fiecare tara, cu exceptia Indiei si a Africii de Sud, cu 1500 de respondenti. Datele au fost ponderate pentru a fi representative la nivel de varsta si sex pentru fiecare tara.

Despre Nielsen

Nielsen N.V. (NYSE: NLSN) este o companie de masurare si informatii globale, cu o pozitie de lider in marketing si informatii despre consumatori, televiziune si alte masuratori media, inteligenta online si masuratori mobile. Compania Nielsen este prezenta in aproximativ 100 de tari , cu sediul in New York, SUA si Diemen, Olanda.

Pentru mai multe informatii, vizitati www.nielsen.com.

Despre NMI

Natural Marketing Institute (NMI) este o companie internationala strategica de consultanta si cercetare de piata specializata in sanatate & wellness si sustenabilitate. Din pozitia sa de agentie de cercetare si consultanta, NMI sprijina o serie de companii start-up, listate in clasamentul Fortune 500 din mai multe tipuri de industrii. Utilizand un mix diversificat de metodologii proprietare si date sindicalizate compete, NMI ofera clientilor sai analize detaliate de piata si planificare strategica. Pentru mai multe informatii, vizitati www.NMIsolutions.com.

* Cu toate ca studiile online permit o acoperire globala la scala mare, acestea ofera o perspectiva asupra obiceiurilor utilizatorilor de internet si nu ale intregii populatii. In tarile in curs de dezvoltare, unde internetul nu s-a raspandit la potential maximum, e posibil ca publicul tinta al acestui studiu sa fie mai tanar si cu un statut financiar mai ridicat decat media populatiei tarii respective. In plus, raspunsurile incluse in sondaj sunt concluzia a ceea ce declara respondentii.

Bucuresti, 08.08.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.