linia de productie
Aventură de succes într-un nou segment de piaţă – primul MINI cu patru uşi, un hayon generos, până la cinci locuri şi, opţional, tracţiune integrală a adus noi categorii de clienţi mărcii.
Lansarea MINI Countryman a însemnat intrarea mărcii premium din Marea Britanie într-un segment nou şi scrierea unui capitol nou în istoria sa de succes. Ziua de 12 martie 2013 reprezintă momentul în care modelul MINI Countryman cu numărul 250.000 a părăsit linia de asamblare din Graz (Austria), acolo unde este uzina partenerului de producţie şi dezvoltare Magna Steyr. Acest punct de referinţă în producţia modelului, atins la doi ani şi jumătate de la debutul comercializării, oferă o dovadă clară că plăcerea condusului – emblematică pentru marca MINI – şi stilul legendar sunt deosebit de convingătoare în segmentul compact premium.
"Cererea deosebită la nivel global pentru MINI Countryman reprezintă o dovadă convingătoare a strategiei riguroase de expansiune care este implementată pentru marca MINI", a declarat Harald Krüger, membru al Consiliului Director BMW AG, MINI, Motorcycles, Rolls-Royce, Aftersales BMW Group. Producţia modelului MINI Countryman cu numărul 250.000 vine la puţin timp după ce a început producţia MINI Paceman. Cel de-al şaptelea model din portofoliul mărcii este produs tot la Graz.
MINI Countryman este primul model în mai bine de 50 de ani de istorie a mărcii care are patru uşi, un hayon generos, până la cinci locuri şi un portbagaj cu utilizare variabilă, al cărui volum variază între 350 şi 1.170 de litri. Conceptul inovator al automobilului a oferit experienţa MINI unei noi categorii de clienţi care au apreciat atât plusul de funcţionalitate, cât şi echilibrul între agilitate şi confortul care iese în evidenţă de-a lungul călătoriilor lungi. O inovaţie privind transmisia a jucat un rol important în transformarea MINI Countryman într-un talent multilateral: este primul MINI care opţional poate dispune de sistem de tracţiune integrală ALL4. Distribuţia variabilă a puterii între puntea faţă şi cea spate permite conducătorului să se aventureze în excursii off-road şi deschide o nouă abordare a sentimentului de karting pe care îl oferă MINI.
În prezent, ALL4 poate fi comandat ca opţiune pentru MINI Cooper S Countryman (135 kW/184 CP), MINI Cooper SD Countryman (105 kW/143 CP) şi MINI Cooper D Countryman (82 kW/112 CP). Şi mai sus pe scara performanţelor se află abilitatea remarcabilă a versiunii MINI John Cooper Works Countryman, care dispune standard de tracţiune integrală. Aceasta permite ca puterea motorului demn de curse (160 kW/218 CP) să fie transformată în plăcere extremă a condusului, cu siguranţă maximă şi în orice situaţie. Versiunile cu tracţiune faţă au motorizări de 90 kW/122 CP (MINI Cooper Countryman), 72 kW/98 CP (MINI One Countryman) şi 66 kW/90 CP (MINI One D Countryman). Toate versiunile – cu excepţia MINI One D Countryman – pot fi echipate cu transmisie automată cu şase trepte, ca alternativă la cea standard: cutie de viteze manuală cu şase rapoarte.
Succesul global al MINI Countryman este reflectat de datele de vânzări înregistrate pe toate pieţe auto importante: numai în 2012 au fost vândute 102.250 de unităţi. Varianta de model cea mai cerută a fost MINI Cooper S Countryman, urmată de MINI Cooper Countryman. Chiar dacă variantele diesel nu sunt disponibile pe toate pieţele, ele s-au dovedit foarte populare. Modele echipate cu motorizări diesel deţin aproximativ 37% din vânzările MINI Countryman în 2012.
În România, în primi trei ani de prezenţă pe piaţă, modelul a devenit al doilea cel mai bine vândut model al mărcii, după clasicul MINI Hatch. În 2012, mai mult de 1 din 3 modele livrate în România au fost MINI Countryman (60 de unitati dintr-un total 168 de unităţi).