A patra ediție a proiectului „Educație pentru România” desfășurat de Fundația Mereu Aproape alături de partenerul său RURIS a adus bucuria reînceperii școlii elevilor din București și din 26 de județe ale țării. 3.000 de ghiozdane echipate complet cu rechizitele de care au nevoie la cursuri au ajuns în brațele elevilor din 37 de școli din toate regiunile țării, respectiv din București și din județele: Alba, Arad, Argeș, Bacău, Buzău, Bihor, Caraș-Severin, Cluj, Dâmbovița, Hunedoara, Giurgiu, Gorj, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Suceava, Timiș, Tulcea, Vâlcea și Vrancea. Proiectul face parte din campania „Lăsați-mă să învăț” și acordă o atenție deosebită copiilor din mediul rural. Valoarea ediției din acest an a proiectului depășește 43.000 de euro.
„Indiferent de forma în care se desfășoară cursurile la acest început de an școlar, în bănci sau prin intermediul tabletei, rechizitele sunt necesare iar noi continuăm să îi susținem pe copii. În cei patru ani ai proiectului, nouă mii cinci sute de elevi din toată țara au primit ghiozdanele încărcate, un ajutor care îi încurajează să învețe și prin care contribuim la diminuarea abandonării studiilor”, a spus Alessandra Stoicescu, Președintele Fundației Mereu Aproape.
„2020 a venit cu foarte multe provocări pentru toată lumea. Cu toate acestea, un lucru rămâne neschimbat, importanța pe care o are educația în viața oricărui copil. Vrem să fim și anul acesta alături de elevi, să îi încurajăm, să îi motivăm și să le spunem că împreună suntem puternici și putem trece peste orice obstacol. Situația actuală nu ne permite să fim fizic aproape de ei, dar toate gândurile noastre bune se îndreaptă către copiii care revin în această toamnă în bănci, dornici să descopere lucruri noi și să își clădească viitorul. Este al patrulea an consecutiv în care RURIS, cu sprijinul Fundației Mereu Aproape, este alături de copii la începutul școlii, acesta fiind pentru noi unul dintre cele mai importante proiecte de Responsabilitate Socială din zona Educației”, a declarat Cătălin Stroe, Fondator și Președinte RURIS.
Curiozitatea și bucuria de a primi daruri la început de an școlar au fost exprimate cu entuziasm de copii: „Ce frumos! E frumos, îmi place! Îmi plac caietele mari că n-am avut niciodată!”, „Culori, o trusă de matematică, un penar tare drăguț. Și… multe caiete”, „Sunt foarte încântată și le mulțumesc!”, „Penarul acesta chiar arată foarte bine și îmi place!”. Dascălii le sunt alături cu încurajări și îndrumare. „Mai ales în condițiile acestea, copiii cu siguranță, pe de o parte, au nevoie de aceste rechizite și, pe de altă parte, este bine să știe că întreaga societate își dorește ca educația pentru ei să continue în cele mai bune condiții”, a spus Alexandru Ciucă – Director Școala Gimnazială Sat Dăești, județul Vâlcea, iar Alina Vărzaru – Director Școala Gimnazială Șușani, județul Vâlcea, a declarat: „Este foarte important să sprijinim educația, mai ales în situația de față și mai ales că la noi, în mediul rural, copiii provin din familii defavorizate și un sprijin este întotdeauna binevenit”.
Proiectul „Educație pentru România” face parte din campania „Lăsați-mă să învăț” a Fundației Mereu Aproape al cărei scop este scăderea ratei analfabetismului, reducerea abandonului şcolar și oferirea de oportunități de educație non-formală pentru copii din familii modeste dar cu rezultate foarte bune la învățătură. Totodată, campania urmărește însuşirea deprinderilor de viaţă independentă de către beneficiari, dezvoltarea competențelor din sfera participării publice în comunități, dar și derularea unor acțiuni de sensibilizare și informare asupra problemelor care țin de sistemul de educație din România, sensibilizarea autorităților publice și a opiniei publice asupra unor situații insuficient sau deloc aflate în atenția autorităților.
RURIS este o companie din Craiova, cu capital 100% românesc, care investește în activități de cercetare, dezvoltare și producție de motoutilaje agricole. În cei 27 de ani de când este pe piață, compania a evoluat constant, și-a diversificat portofoliul de produse și a reușit să construiască o rețea solidă de parteneri la nivelul întregii țări. RURIS a devenit un brand puternic, care și-a câștigat renumele prin respectarea promisiunilor, dar și prin dezvoltarea unor produse fiabile, eficiente și de calitate. La ora actuală, portofoliul companiei cuprinde peste 150 de produse. În ultimii ani, reprezentanții companiei s-au implicat activ în diverse campanii de CSR, în special în domeniul Educației și cel al Sănătății.
Fundația Mereu Aproape a luat naștere acum 15 ani. Împreună cu partenerii săi, donatori, companii, jurnaliști și persoane publice, a ajutat peste un milion de oameni prin programe în domeniile sănătății, educației, culturii, social umanitare, dezastre şi advocacy. A contribuit la ajutorarea a peste 10.000 de sinistrați, a construit 82 de case și a salvat viața a peste 2.000 de copii și adulți. Până în prezent, ajutorul financiar și material oferit de Fundația Mereu Aproape depășește 15,5 milioane de euro. Mai multe detalii despre programele Fundației se regăsesc pe www.fundatiamereuaproape.ro şi pe www.facebook.com/fundatiamereuaproape.