Vineri, 8 octombrie 2010, publicul iubitor de film, ieşean şi nu numai, se va putea bucura de pelicule aşteptate cu mare interes şi premiate internaţional. Trei dintre filmele de mâine vor rula în prezenţa echipelor, iar publicul va avea şansa unei întâlniri directe cu acestea, după proiecţii, la sesiunile de întrebări – răspunsuri.
Filmele pe care le puteţi vineri, 8 octombrie 2010, sunt:
"Profetul", care va putea fi vizionat la Cinema Victoria de la 16:30. Acesta este, cu siguranţă, cel mai premiat şi mai venerat film francez al ultimilor 2 ani, considerat de critici o veritabilă capodoperă. "Profetul" va rula din nou pentru a oferi şansa vizionării lui şi celor care nu au ajuns la proiecţia din a II-a zi de festival, de joi, 7 octombrie.
Gala filmului românesc continuă cu filmul "Europolis", în avanpremieră naţională, în prezenţa regizorului Cornel Gheorghiţă, a producătorului executiv Adina Dulcu şi a actorilor Elena Popa şi Aron Dimény. Este un extraordinar film românesc care, în acest moment, are un marş triumfal la festivalurile de film internaţionale.
Un film cu importante prezenţe româneşti este şi "Desperados on the Block", prezent în competiţie şi proaspăt laureat cu prestigiosul premiu al presei străine, FIPRESCI, un soi de Babel mai claustrofobic, cu destine dramatice şi însingurate care se intersectează într-un bloc studenţesc anonim din Munchen. Vă reamintim că şi acest film foarte apreciat de critici va rula în prezenţa echipei, a operatorului Sorin Drăgoi şi a tinerei actriţe Patricia Moga.
"Millenium 1: Bărbaţi care urăsc femeile" este ecranizarea celui mai important fenomen literar al ultimilor cinci ani. Filmul lui Niels Arden Oplev a avut încasări de 100 de milioane de dolari devenind cel mai mare film european al anului trecut şi a primit trei “Oscaruri olandeze”, premiile Guldbagge pentru Cel mai bun film, Cea mai bună actriţă – revelaţia Noomi Rapace – şi premiul publicului, precum şi premiul publicului la Palm Springs. “Acest thriller DINAMITĂ se cutremură de suspans. Într-un cuvînt: WOW”, exclama Peter Travers de la Rolling Stone. Una dintre puţinele ecranizări care reuşeşte să transpună glorios pe ecran cartea pe care se bazează.
"The Blacks" e filmul propus de Croaţia la premiile Oscar şi unul dintre cele mai puternice filme de război venite din fostul bloc comunist. “E un film curajos. Un film care te forţează să pui sub semnul întrebării rolul umanităţii în ciclul natural al vieţii. Fără dependenţa sa de animale şi de plante, omul e un ucigaş. The Blacks e observaţional şi nu judecă. Te lasă doar fără suflare", spune Angus Wolfe Murray, EyeForFilm.co.uk.
"Black dogs barking" e un debut turcesc puternic, în stilul lui Martin Scorsese, în care veţi descoperi străzile mărunte, de un sordid şi un pitoresc exaltant, ale mereu fascinantului Istanbul.
"Away we go" e o spumoasă, extrem de isteaţă şi de bine scrisă comedie a lui Sam Mendes (American Beauty, Revolutionary Road).
"Tom Atkins Blues" este un exemplu perfect de “cinema guerilla”, făcut pe nimic, dar cu multă pasiune. Cu un buget de doar 2000 de euro, el a fost filmat în 11 zile pe HDV cu o echipă de şase oameni. Tom Atkins Blues e o mixtură energică de fapte şi de ficţiune, făcut fără finanţări din burse sau din televiziune. Acesta este al treilea film de mâine care va rula în prezenţa regizorului, a lui Alex Ross.
"The White Ribbon" este "Palme D’or-ul" de anul trecut despre care criticul de film Julie Rigg de la abc.net.au exclama: “spre deosebire de thrillerele convenţionale, acest film nu repară ordinea morală a universului”. Filmul lui Michael Haneke, filmat color şi apoi golit de culoare, a stîrnit valuri de discuţii la Cannes cu privire la “cine e criminalul?”, însă cu Haneke nu e niciodată atît de simplu. “Geniul lui Haneke este să includă ipoteze şi posibilităţi în filme înrădăcinate în viaţa de zi cu zi a oamenilor obişnuiţi. Nu cumva se întâmplă lucruri rele unor oameni buni care nu sunt atât de buni pe cât cred ?” – Roger Ebert, Chicago Sun-Times
"Louis-Michel", cea mai recentă şi inclasabilă comedie neagră a ireverenţioşilor regizori belgieni Gustave de Kervern şi Benoît Delépine (Aaltra, Avida), a luat premiul special al juriului şi premiul pentru cel mai bun scenariu la San Sebastián. “Întregul film e ca un vis pe care poate că l-a avut cîndva David Lynch”, exclamă Louise Keller de la Urban Cinefile, iar Kent Turner de la film-forward.com scrie: “în cele mai amuzante momente, filmul are timingul delicat al celor mai bune comedii mute. Ciudat, scenariul e cinic, dar filmul nu.”
{mosloadposition user9}