pentru copiii care au nevoie de ajutor pentru a merge la scoala
La Radisson, într-o atmosferă de basm, a avut loc a XI-a ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun. În cadrul Galei prezentate de Andi Moisescu şi Andreea Raicu s-a strâns suma de 83.100 de euro din licitatia brăduţilor creaţi special pentru acest eveniment de designeri şi de copiii de la Salvaţi Copiii şi din biletele de tombolă. Din sponsorizările pentru Festival a mai fost adunată suma de 131.000 de euro. Suma colectată va fi folosită pentru aproximativ 2.500 de copii şi familiile lor care vor fi integraţi în programe de prevenire a abandonului şcolar şi de integrare socială.
În România, 99.066 copii cu vârsta cuprinsă între 7 şi 14 ani trebuie integraţi în sistemul de învăţământ. De 11 ani, Salvaţi Copiii organizează Gala Festivalul Brazilor de Crăciun pentru a strânge fondurile necesare continuării programelor sociale realizate pentru sprijinirea acestor copii.
„Dorim să le mulţumim tuturor designerilor, companiilor şi sponsorilor individuali, pentru că sunt alături de noi în această campanie şi pentru că ne ajută în fiecare an să redăm dreptul la educaţie copiilor”, spune Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.
În cele 11 ediţii de până acum, Festivalul Brazilor de Crăciun a reuşit strângerea sumei de 2.544.000 euro, bani folosiţi pentru reintegrarea şcolară a 17.000 de copii care muncesc, facilitarea accesului la educaţie şi prevenirea abandonului şcolar pentru copiii din comunităţile sărace. De asemenea, familiile lor au primit ajutor financiar şi consiliere în cele 43 de centrele educaţionale Salvaţi Copiii România. În anul şcolar 2010 – 2011, în centrele educaţionale au fost integraţi 3.256 copii în grădinţie estivale şi programe de prevenire a abandonului şcolar.
La această ediţie, 26 de brăduţi originali şi spectaculoşi, realizaţi din cele mai diverse materiale, au fost creaţi de următorii designeri români: Venera Arapu, Wilhelmina Arz & Burberry, Cristina Bâtlan & Musette, Claudia Castrase & Damiana Ormenişan & Sephora, Alexandru Ciucu, Lena Criveanu & Hansen Design, Rhea Costa şi Malvina Cervenschi, Kristina Dragomir, Alexandru Ghilduş şi Mihnea Ghilduş, Mihaela Glăvan, Philippe Guilet & Iconique Class Studio, Adelina Ivan, Rita Mureşan & Santa Margherita, Ioan Nemţoi, Carmen Ormenişan, Oxette, Stephan Pelger, Cristian Samfira, Mirela Stelea, Iris Şerban & Square One, Agnes Toma, Ana Wagner, Isabela Walter & Fabrica Dada, Luana Ibacka & Bellagio Casa, Dj Wanda & Gett’s şi Salvaţi Copiii.
Dintre cei 11 brazi intraţi în licitaţia serii, suma cea mai mare, 19.000 de euro, a fost obţinută de bradul creat de Ioan Nemţoi şi oferită de BRD.
Această Gală a avut ca parteneri: BCR (Sponsor Diamond), BRD, Class Living, EDP Renewables, Renovatio Solar, Five’s (Sponsori Platinium), Clifford Change Badea, Banca Românească, Carrefour, Porsche România, Anchor Group (Sponsori Gold), Apa Nova Bucureşti, Bosch Communication Center, Kaufland Romania, Lemet, Muşat & Asociaţii, Oscar Downstream, PayPoint, Romsys, TPA Horwath, UPC, Valoris Center, TTS (Sponsori Silver).
Cumpărătorii brazilor au fost: BRD, Anchor Group, BCR, ECDL, Wunderman, Lidl, Vinexpert, Jean Valvis, Veronica Savanciuc, Prinţesa Marina Sturdza, Enciu Fernando, Camelia Şucu şi alţii.
Evenimentul a fost organizat cu suportul pro-bono al agenţiilor Wunderman, Eventures şi 2activePR.
Despre Festivalul Brazilor de Crăciun:
Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri organizat anual de Salvaţi Copiii România, care are ca centru de interes o licitaţie specială de braduţi de Crăciun, creaţi exclusiv pentru această ocazie de unii dintre cei mai cunoscuţi designeri. Devenit una dintre atracţiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Crăciun sprijină proiectele derulate de Salvaţi Copiii România.
Comitetul de Organizare al Festivalului Brazilor de Crăciun din acest an are în componenţa sa pe Amalia Năstase (Manager Eventures), Andreea Raicu, Andi Moisescu (Realizator TV), Corina Bârlădeanu (Manager 2activePR), Liviu Sfrija (Preşedinte Henkel România), Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman).
Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală activă în domeniul promovării drepturilor copilului din 1990. În cei 21 de ani activitate, peste 600.000 de copii au beneficiat de programele organizatiei. Membră a celei mai mari alianţe globale, independente, Save the Children International, organizaţia consideră că toţi copiii, indiferent de rasă, religie sau provenienţa socială au aceleaşi drepturi, de care trebuie să beneficieze. Salvaţi Copiii este implicată în diferite proiecte de educaţie, protecţie socială şi advocacy pentru copiii aflaţi în familii sărace, copiii victimă a violenţei, copiii străzii, copiii refugiaţi etc., lucrând cu copiii şi familiile acestora pentru îmbunătăţirea vieţii lor de zi cu zi şi crearea unor planuri de viitor. Salvaţi Copiii îşi utilizează experienţa globală pentru a obţine din partea organismelor guvernamentale decizii şi iniţiative de pe urma cărora să beneficieze toţi copiii.