În cadrul Future Retail Solutions, prima expoziție din România dedicată industriei de retail, agenția specializată în consumer interactions Syscom Digital a oferit un veritabil spectacol tehnologic, punând în scenă inovația și logistica de ultimă oră. Accentul a fost pus pe interacțiunea dintre brand și consumator: când produsul își întâlnește publicul, diferența o face capacitatea de a transforma o ieșire la shopping într-o experiență memorabilă.
Toate dispozitivele prezentate la expoziție fac parte din divizia de proiecte speciale Experiential by Syscom Digital, înființată în anul 2016. Prin intermediul acestei divizii, agenția derulează proiecte și campanii de marketing experențial, o modalitate eficientă și spectaculoasă de a-i implica pe consumatori, oferindu-le posibilitatea de a interacționa cu brand-ul într-un mod creativ.
“Industria de retail este astăzi în totalitate digitalizată, iar instrumentele de marketing online sunt nelipsite în comunicarea cu consumatorii. În acest context “zgomotos” în care aproape toți producătorii și distribuitorii lansează într-un ritm alert mesaje și oferte promoționale, consumatorii vor reacționa cu precădere la brand-urile a căror voce este mai puternică și memorabilă, reușind astfel să se diferențieze. Din 2016, odată cu înființarea diviziei noastre de marketing experiențial, suntem inițiatorii și promotorii unui mod nou și inovativ de promovare, care merge dincolo de mediul online, pentru că o experiență digitală totală îi ține pe consumatori conectați și atunci când aceștia sunt offline”, este de părere Maia Novolan, managing director Syscom Digital.
Instrumentele interactive prezentate de Syscom Digital la Future Retail Solutions au fost “vedetele” evenimentului, demonstrând participanților că posibilitățile de interacțiune și brand engagement sunt, practic, nelimitate.
Conceput pentru afisaj dinamic, device-ul 3Senser se poate personaliza in intregime. Este dotat cu camera, touchscreen cu cel putin doua atingeri simultane, suflante de aer si imprimanta pentru fotografii in format fizic.
Dispozitivul de tip RFID product interactive display poate fi folosit cu succes ca soluție digitală în retail, permițând activări de produs creative. Trebuie doar să ridici un produs și filmul de prezentare este
afișat imediat pe ecran. Ecranul touch permite înscrierea în baza de date pentru clienți și campanii legate de produs. În plus, poate imprima pe loc un voucher de reduceri.
Cu ajutorul produsului digital Interactive Shelf utilizatorii pot interacționa cu produsele expuse și vor avea la un touch distanță toate detaliile despre acestea, cât și opțiunea catalogării lor.
Agenția a fost prezentă și cu Galaxy Display, instrumentul proiectat pentru display de produse premium în cadrul prezentărilor de produs sau al activărilor.
“Proiectele digitale de tip marketing experențial pe care le derulăm la evenimente indoor și outdoor, în mall-uri, supermarket-uri, la conferinte, în galerii și chiar pe stradă sunt dezvoltate 100% in-house, întrucât echipa noastră dispune atât de expertiză, cât și de logisitica necesare. În același timp, suntem la curent și ne inspirăm permanent din noutățile tehnologice care apar la nivel mondial.”, afirmă Maia Novolan.
Pe o piață competitivă, intersecția dintre marketingul digital, mobil, social și geo-localizat reprezintă o oportunitate încă insuficient exploatată de marketeri. Mecanicile de interactivitate în timp real (in-store, web și Social Media), aplicațiile Kinect pentru consumer interaction, dar și cele interactive dedicate pentru totemuri digitale sau tablete, photobooth-urile cu componente experiențiale, ochelarii VR, vitrinele interactive sau caruselul foto 360 cu integrare în social media sunt numai câteva exemple din activările personalizate pe care profesioniștii în marketing le pot derula pentru o experiență unică de retail.