Serpico Trading SRL, una dintre cele mai cunoscute și reputate companii de import și distribuție de produse alimentare din România, marchează în 2020, 27 de ani de activitate. Pe lângă momentul aniversar, anul acesta aduce si o evoluție bună a rezultatelor de business ale companiei, marcând o creștere estimată de 22% a cifrei de afaceri comparativ cu anul trecut.
Anul 2020 fost un an atipic, care a adus schimbări profunde în obiceiurile de consum ale românilor. Una dintre consecințele pandemiei a fost creșterea apetitului pentru gătit, dar și a interesului pentru alimentele sănătoase. Dacă în trecut românii preferau să ia masa la restaurant iar gătitul acasă se întâmpla, de regulă, în weekend, perioada de lockdown și tot ce a urmat acesteia a mărit timpul petrecut în propria bucătărie.
În acest context, marea provocare pentru Serpico a fost aceea de a răspunde cât mai bine acestei noi cerințe de piață, prin diversificarea portofoliului și prin optimizarea tuturor proceselor, astfel încât să ofere constant, în cele mai sigure condiții – atât pentru angajati cât și pentru clienți – produse de cea mai bună calitate.
Prin întregul său portofoliu Serpico s-a adaptat și a răspuns acestei cerințe a pieței. Cu 2 tipuri de branduri în portofoliu, internaționale și branduri proprii, compania cu capital 100% românesc a avut creșteri semnificative.
“2020 fost și pentru noi un an plin de provocări, dar am înțeles repede care este tendința pieței si ne-am adaptat. Cuvintele cheie în 2020 au fost siguranță și eficientizare. Ne-am concentrat mult eforturile în asigurarea tuturor standardelor de siguranță atât pentru angajații noștri cât și pentru clienți, dar și pe eficientizarea tuturor proceselor astfel încât să putem face față cu succes noilor condiții impuse de pandemie și să putem răspunde cererii de produse în creștere. Acum, pe final de an, cifrele vin și ne confirmă că direcția este cea bună”, a declarat Gabriel Simion, Director General Serpico.
Compania a înregistrat creșteri semnificative pe principalele branduri din portofoliu. Brandul propriu DEFISH a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 20% , un indicator al faptului că românii au dezvoltat apetit pentru produsele din pește de calitate superioară, cum ar fi somonul norvegian si conservele de ton. Însă, surpriza acestui an a fost triplarea volumului de vânzări pentru brandul O’Green. Tot un brand propriu, aflat în etapa de lansare și așezare în piață, care a fost foarte bine primit.
Perioadele de lockdown și stările de alertă ce le-au urmat au mărit și volumul comenzilor online si compania Serpico are în vedere și dezvoltarea pe această direcție, prin încheierea de diverse parteneriate.
Românii au căutat produse de calitate superioară, iar pentru gama Best Meat, ce conține burger de vită ecologic, coquelet Best Meat sau burger de vită Angus, vînzările au crescut cu 79%.
În protofoliul companiei se află și o serie de branduri internaționale, precum Bonduelle, care raportează o creștere la nivelul vânzărilor de 26% în comparatie cu 2019, Siblou, cu o creștere de 16% și Kerrygold, cu o creștere de31%.
Dezvoltarea sustenabilă a companiei a fost principala preocupare a managementului, care a directionat investiții consistente în zona produselor ecofriendly si bio, dublată de investiția continuă în resursa umană.
Pentru 2021, Serpico și-a propus investiții majore în dezvoltarea exportului, dezvoltarea sortimentală și extensii de linii pe categoria Ready to Eat , Ready to Cook, datorită potențialului de creștere în această zonă. “Vom investi în continuare în siguranța alimentară, precum și în construirea și creșterea brandurilor proprii si în realizarea de extensii de linie, dar si în dezvoltarea parcului logistic/ depozitare. În plus, pe fondul creșterii susținute a cererii, în 2021 vom acorda o atentie deosebită dezvoltării segmentului online pentru comenzi one to one”, spune directorul general al companiei.
În România, Serpico gestionează toate regimurile de temperatură: ambientală (conserve pește, conserve legume, ulei de măsline), refrigerată (lactate, semipreparate precum hummus) și congelată (pește și produse din pește, preparate din carne, prăjituri, înghețată). Compania are implementate sistemele ISO 9001, de control al calității, și HACCP, pentru o bună gestionare a siguranței alimentare a produselor pe care le comercializează.