La aniversarea a 30 de ani de activitate, compania românească Aliant, integrator IT și furnizor de servicii de transformare digitală a afacerilor, pariază pentru 2023 pe consolidarea portofoliului de digital transformer, în principal pe servicii de hiper-automatizare, bazate pe RPA, Chatbots și aplicații low-code.
“Aniversăm 30 de ani de transformări constante, alături de clienții și partenerii noștri, cărora le suntem recunoscători pentru că am scris împreună istoria Aliant în România și pentru că ne-au dat ocazia să construim proiecte de care suntem mândri, care astăzi sunt repere în evoluția noastră”, a declarat Bogdan Ciubotaru, Managing Partner Aliant.
5 lecții care stau la baza succesului Aliant în România
1. Transformarea. Compania a trecut prin câteva transformări absolut necesare, cea mai importantă fiind trecerea de la un model bazat pe vânzarea de produse la unul în care valoarea este dată de managementul automat al flotelor de echipamente IT și copiatoare;
2. Diversitatea de soluții. Dacă în anii ’90 exista un număr limitat de produse și servicii, astăzi portofoliul companiei oferă de 10 de ori mai multe soluții de afaceri, bazate pe tehnologii ce permit creșterea performanței și productivitații;
3. Creșterea activităților de servicii. La începutul anilor ’90, serviciile reprezentau doar 5% din activitatea Aliant, în vreme ce astăzi peste 80% dintre clienții companiei achiziționează servicii (managed services printing și IT, hiper-automatizare, integrare și dezvoltare IT ș.a.)
4. Echipa. Din echipa Aliant fac parte angajați cu vechime, nucleu căruia i se adaugă în mod constant co-echipieri, în special pentru activitățile de hiper-automatizare, digitale și servicii. Gradul ridicat de retenție de care se bucură resursele umane ale companiei se datorează culturii, precum și spiritului de echipă, sudat în timp prin evenimente trăite împreună și prin evoluția profesională care a avut loc tot împreună.
5. Eficiența. În funcție de soluțiile implementate și de gradul de acoperire a proceselor vizate, soluțiile de automatizare implementate de Aliant cresc, în medie, eficiența activității clienților cu între 20% și 50%, putând ajunge până la dublarea acesteia.
Pentru finalul anului 2022, Aliant estimează depășirea creșterii înregistrate în 2021, când compania a încheiat anul cu o cifră de afaceri de 9,6 milioane de euro, în creștere cu 16% față de anul anterior. Este doar o dovadă a faptului că, într-un context de crize multiple, cu provocări pentru mediul economic, digitalizarea este constanta ce asigură evoluția unei companii.