A 42-a ediție AdBreak, prezentată de Ciuc Premium, i-a adus pe scena Music Club pe câțiva dintre managerii celor mai profitabile agenții de publicitate în 2010.
În cadrul panelului Talk of the month, Bogdan Naumovici, Managing Partner & Creative Director, 23 Communication Ideas, Bogdan Sântea, President & CEO, DRAFT FCB, Monica Tănăsoiu, Client Service Director, Mercury360 şi Teddy Dumitrescu, CEO, Publicis, au vorbit despre elementele care au contribuit la atingerea performanţelor din 2010 ale agenţiilor pe care le conduc. S-a vorbit despre măsurile de criză luate de agenţiile lor în 2010, modul în care sunt abordate participările la licitaţii, conturile principale din portofoliul agențiilor, felul în care se realizează tarifarea, motivarea angajaţilor, dar şi despre cum îşi imaginează ei că va arăta o agenţie de publicitate profitabilă peste 5 ani.
Bogdan Naumovici a spus că, pe timp de criză, clienţii aleg fie agenţiile foarte bune, fie pe cele foarte ieftine, iar cei care pierd sunt cei de mijloc, care sunt mediocri și la preț, și la calitate. În ce priveşte modul de tarifare, Bogdan a spus că alege fee-ul pe idee, nu pe oră. Astfel, costurile se stabilesc în funcţie de cât de mult a ajutat agenţia business-ul clientului, şi nu în funcţie de cât de mult timp a fost petrecut pentru a ajunge la o soluţie. Cât despre modelul de agenţie profitabilă de peste 5 ani, Bogdan spune: „Eu cred în continuare, la fel ca în 2006, când am făcut 23, că agenţia profitabilă este una mică, utilă pentru client şi deşteaptă”.
Referitor la criză, Teddy Dumitrescu a vorbit despre negocierea tarifelor, fiecare client vrând să plătească mai puţin decât în anul precedent pentru acelaşi volum de muncă. Cât despre motivarea angajaților, Teddy Dumitrescu a spus că toată lumea a conștientizat natura situației și că “în principiu, un mod de a trece peste asta este să lucrăm umăr la umăr, motiv pentru care, cel puţin aşa mi s-a părut mie, e mult mai multă coeziune şi mult mai mult drive de echipă; sigur că succesele întotdeauna cimentează o echipă adevărată, dar nu cu şpriţul ajungem o echipă mai bună sau mai puternică”. Teddy vede agenția profitabilă peste 5 ani ca fiind o multinațională sau reprezentanta unei rețele internaționale, care să aibă astfel acces la clienți cu bugete mari, iar oamenii care lucrează în ea – seniori, serioși și competenți.
Ca strategie pe timp de criză, Monica Tănăsoiu a spus că Mercury360 s-a orientat spre cele mai sigure arii din industrie, eliminându-le pe cele cu grad mare de risc, cum ar fi auto, financiare, și concentrându-se pe FMCG. Singura măsură de criză a fost economisirea unor bani umblând la costurile mici, ca telefonia și consumabilele, iar agenția fiind mare, măsura aceasta s-a dovedit eficientă. Cel mai profitabil departament al agentiei a fost cel de field marketing services.
Referitor la negocierea tarifelor, Bogdan Sântea a spus: “Normal ar fi să iei un fee mai mare când e criză, exact invers decât se cere. Pentru că ai nevoie să performezi și trebuie să plătești mai mult”. Dar cum realitatea e alta, Bogdan a adăugat: “încerc să compensez cu o primă de succes la sfârșitul anului și cu o eficiență a proiectelor, plus că proiectele internaționale reprezintă doar o componentă a bugetului, noi am încercat și am reușit destul de mult să luăm și alte proiecte”. Imaginea lui Bogdan despre agenția de succes de peste 5 ani: “5 creiere, 5 juniori, 2 contabili și cu mine”.
În cadrul panelului Debriefing, Călin Clej, Marketing Manager Beverages, PepsiCo Romania, alături de trei reprezentanți ai Graffiti BBDO: Ştefan Chiriţescu, Head of Planning, Luiza Vrînceanu, Account Manager şi Andreea Golban, Senior Copywriter, au vorbit despre campania verii: Pepsi – “Și ieri, și azi”, care a avut ca brief repovestirea simplă a lucrurilor, așa cum erau ele cu 20 de ani în urmă. Campania a fost una de imagine, nu s-a pus problema unor obiective de vânzări, întrucât sticla retro de Pepsi a fost importată din Turcia și a costat mai mult decât o sticlă produsă local. Invitații au povestit cum au ajuns la cele aproximativ 30 de execuții finale, care au la bază poze autentice, de familie şi care conțin mesaje în care termeni actuali exprimă experiențe vechi. Referitor la evaluare, Călin Clej a spus că o consideră cea mai eficientă campanie Pepsi din ultimii 5 ani, raportându-se la indicatorii de brand şi la buget. Pe Facebook, numărul de fani Pepsi a crescut cu 40.000 în două luni de zile, unul din factori fiind aplicaţia “Galeria D’altădată”, dedicată campaniei “Şi ieri, şi azi”.
La rubrica de Inspiraţie, Micutzu’, stand-up comedian cunoscut și din câteva virale pentru branduri, a povestit despre modul în care studiază comportamentul uman şi cum îşi creează personajele despre care vorbeşte în show-uri. Pentru inspiraţie, Micutzu’ nu face nimic special: “Eu trăiesc şi inspiraţia se pogoară asupra mea”, iar “Când nu mai am inspirație, sincer, aștept să-mi vină. Vorbesc serios. Pentru că n-ai cum să fii agresiv când e vorba de inspirație. Nu pot să mă sugrum ca să vină… Ea vine sau nu”.
Ediția #42 AdBreak a fost moderată de Ana Militaru, Redactor-Şef IQads. Parteneri media ai evenimentului sunt: SMARK, Q2M, 24FUN, MONEY.ro.