- ProCredit Bank a acordat credite în valoare de peste 2 miliarde EUR către clienții IMM de-a lungul celor 20 de ani;
Peste 20% din portofoliul IMM actual este reprezentat de credite verzi; - Topul sectoarelor finanțate prin credite verzi după volum, analiză 2021: producție (32%) agricultură (30%), comerț (13%);
- La final de 2021, rata de neperformanță a portofoliului de credite s-a situat la nivelul de 1,7%.
ProCredit Bank, bancă comercială digitală, orientată către dezvoltare, sărbătorește 20 de ani de activitate în România. De-a lungul celor două decenii, banca a acordat credite în valoare de peste 2 miliarde EUR către clienții IMM. Singura bancă din țară cu acționariat 100% german, ProCredit Bank operează ca bancă verde, care prioritizează doi piloni importanți pentru societate, cel financiar și cel de mediu.
Pionier în oferirea de credite verzi și soluții de dezvoltare sustenabilă încă din 2014, ProCredit Bank este o instituție care finanțează și promovează activ investițiile în eficiența energetică și energie regenerabilă, cât și în măsuri prietenoase cu mediul.
Peste 20% din portofoliul IMM actual este reprezentat de credite verzi. Printre destinațiile acestora se numără proiecte care stau la baza activității de business din diverse sectoare, precum eficientizarea energetică a proceselor de producție sau a spațiilor în care companiile își desfășoară activitatea. În ceea ce privește structura portofoliului, la finalul anului 2021, peste 32% din volumul total al acestuia a fost reprezentat de sectorul de producție. În acest top al finanțărilor verzi acordate de bancă se regăsesc și alte industrii importante pentru economie, precum agricultura cu 30% și comerț cu 13%.
ProCredit Bank nu finanțează companiile cu modele de business nesustenabile, precum cele care au la bază exploatarea cărbunelui sau centralele electrice care funcționează pe bază de combustibili fosili. Fiecare client trece printr-un proces de evaluare a impactului pe care îl are asupra mediului sau la nivel social. Dincolo de analiza bonității financiare, ProCredit Bank se asigură că fiecare client creditat are un impact echilibrat sau pozitiv asupra mediului.
Digitalizarea a jucat un rol important în dezvoltarea instituției în ultimii ani. Investițiile făcute de-a lungul timpului de către ProCredit Bank s-au dovedit a fi un real avantaj pentru clienții săi, mai ales în contextul pandemic.
Decizia de a transforma clasicele ghișee în zone 24/7, care să substituie lucrul cu numerar din sucursale a venit încă din 2016, când ProCredit Bank a devenit prima bancă din România care a introdus conceptul de sucursale “cashless”. Împreună cu restul soluțiilor digitale, ProCredit Bank reușește să eficientizeze modul în care clienții lucrează cu banca, păstrând în același timp o relație apropiată cu aceștia prin intermediul consilierilor dedicați, atât pentru segmentul IMM, cât și pentru persoanele fizice.
ProCredit Bank ia #DeciziiPotrivitePentruViitor
După 20 de ani definiți de profesionalism, rigurozitate și dinamism, în care a dovedit că tratează viitorul cât se poate de serios, ProCredit Bank lansează campania aniversară #DeciziiPotrivitePentruViitor. Timp de două decenii, eforturile băncii au fost direcționate către a aduce un impact pozitiv asupra dezvoltării economiei prin susținerea și dezvoltarea segmentului IMM, dar și oferirea de facilități care să încurajeze persoanele fizice să economisească. În prezent, eforturile sunt susținute cu precădere de politica de creditare sustenabilă și dezvoltarea facilităților de banking digital. Campania aniversară confirmă angajamentul ProCredit Bank, acela de a deveni un catalizator pentru dezvoltarea economică pe termen lung.
“La ProCredit Bank gândim și acționăm în conformitate cu nevoile clienților, prioritizând totodată urgentarea tranziției către un viitor sustenabil. Ca instituție de finanțare, ne asumăm responsabilitatea de a influența pozitiv mediul economic și social prin activitatea noastră de zi cu zi. Dezvoltarea durabilă reprezintă un aspect fundamental al activității noastre și considerăm că implementarea unor politici prietenoase cu mediul și dezvoltarea economică ar trebui să fie în deplin acord. Procesul de instituționalizare a creditelor verzi a fost unul gradual. Expertiza pe care am acumulat-o în finanțarea sustenabilă este de neînlocuit, chiar dacă protejarea valorilor noastre a presupus uneori renunțarea la unele oportunități de afaceri. Cei 20 de ani de activitate locală au consolidat, într-un mod practic, viziunea noastră pentru România, iar următorii ani sunt destinați creșterii conștientizării, educării și înrădăcinării acesteia în cât mai multe sectoare de activitate.”, a declarat Ștefan Manole, CEO ProCredit Bank România.
În activitatea sa, ProCredit Bank respectă o serie de principii cheie atât în relația cu clienții business, cât și cu persoanele fizice. Banca încheie parteneriate cu afacerile care aduc un impact pozitiv direct sau indirect asupra mediului înconjurător, alături de care contribuie la un viitor sustenabil.
De asemenea, banca nu promovează creditele de consum și furnizează servicii bazate atât pe înțelegerea situației fiecărui client, cât și pe o analiză financiară solidă, descurajând astfel îndatorarea excesivă a clienților. Astfel de practici stau la baza unei politici eficiente de management al riscului de credit. Dovada o constituie rata scăzută a creditelor neperformante înregistrată de ProCredit Bank la finalul anului 2021 de doar 1,7% din totalul portofoliului de creditare.