de prim montaj a Grupului Bosch
Grupul Bosch plănuieşte să vândă o parte din divizia globală de componente pentru sistemele de frânare de prim montaj unei companii nou-înfiinţate, afiliate KPS Capital Partners, unul dintre cele mai mari fonduri de capital privat la nivel mondial, cu sediul în New York. Contractele corespunzătoare acestei achiziţii au fost semnate la începutul acestui an. Tranzacţia trebuie să fie aprobată de autorităţile antitrust. Vânzarea programată include divizia de echipamente originale (de prim montaj), cu produse precum etriere de frână, frâne cu discuri, frâne cu tambur şi frâne de parcare, cu o cifră de afaceri de 850 de milioane de euro în 2010. Aproximativ 5.200 de angajaţi îşi desfăşoară activitatea în acest sector. Această schimbare nu aduce modificări activităţilor companiei Bosch pe piaţa de aftermarket a sistemelor de frânare.
„Am ales să vindem o parte din divizia noastră de componente pentru sistemele de frânare de prim montaj unuia dintre cele mai mari fonduri de capital privat la nivel mondial, cu o experienţă vastă în sectorul industrial”, a declarat Bernd Bohr, membru al Consiliului de Administraţie şi preşedinte al Automotive Group din cadrul Bosch. Această vânzare încheie procesul de reorganizare a operaţiunilor cu sisteme de frânare pentru prim montaj ale acestui furnizor global de tehnologii şi servicii. Bosch şi-a anunţat intenţia de reorganizare a acestor operaţiuni încă din primăvara anului 2009. A urmat apoi vânzarea diviziei de componente de bază pentru sistemele de frânare a grupului Bosch din America de Nord către producătorul japonez de sisteme de frânare, Akebono Brake Industry, cu sediul în Tokio. Restul diviziei globale de componente de bază pentru sistemele de frânare de prim montaj va fi transferat în primăvara anului 2012 către fondul KPS Capital Partners şi afiliaţii acestuia. Este vorba despre 20 de sedii din Europa, Asia Pacifică şi America de Sud, dintre care 15 sunt fabrici.
Pe viitor, operaţiunile cu sisteme de frânare desfăşurate de Bosch se vor concentra pe producţia de amplificatoare ale forţei de frânare şi de sisteme de control al frânelor. Compania va menţine şi va extinde sistematic segmentul Aftermarket (piese de schimb), inclusiv producţia de discuri şi plăcuţe de frână.
Michael Psaros, Managing Partner în cadrul KPS, a declarat: „KPS este deosebit de încântat să devină unul dintre cei mai mari producători de componente de bază pentru sistemele de frânare pentru prim montaj pe baza experienţei vaste acumulate de-a lungul mai multor ani în care am investit în industria auto. În plus, combinaţia dintre baza largă de clienţi a noii companii şi cunoştinţele tehnice ale miilor de angajaţi ai acesteia la nivel mondial, la care se adaugă resursele financiare asigurate de KPS, vor accelera dezvoltarea companiei ca o întreprindere independentă”.
Martina Merz, director executiv al diviziei de componente de bază pentru sistemele de frânare, a declarat: „Obiectivul nostru este să devenim unul dintre producătorii de top în materie de componente de bază pentru sistemele de frânare pentru prim montaj şi cred că rezultatele financiare puternice ale companiei şi accesul la resursele financiare ale KPS ne vor ajuta să atingem acest obiectiv. Sunt foarte încrezătoare că prin adaptarea proceselor de afaceri la cerinţele din acest domeniu şi valorificarea competenţelor, creativităţii şi talentului angajaţilor, noua companie va ajunge la potenţialul său maxim”.
Despre Bosch Automotive Aftermarket
Departamentul Automotive Aftermarket (AA) oferă companiilor care activează în domeniul auto post-vânzare şi service-urilor auto o gamă completă de echipamente de diagnoză şi service, precum şi o gamă variată de piese de schimb – de la piese noi sau recondiţionate, la soluţii pentru reparare – atât pentru autoturisme, cât şi pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul său include atât produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cât şi produse şi servicii post-vânzare dezvoltate şi fabricate in-house. Peste 10.000 de angajaţi în 140 de ţări şi o reţea logistică globală, asigură distribuţia a peste 450.000 de repere de piese de schimb la clienţi, într-un mod rapid şi la timp. Prin domeniul „Diagnostics”, AA oferă tehnologie de testare şi aparatură pentru service-urile auto, software de diagnoză, programe de training-uri şi servicii de informare. În plus, departamentul Automotive Aftermarket (AA) este responsabil şi pentru dezvoltarea conceptului de service-uri auto „Bosch Car Service”, cea mai mare reţea de service-uri independente la nivel mondial, cu aproximativ 15.000 de parteneri. De asemenea, AA are mai mult de 500 de parteneri „AutoCrew”.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi site-ul: www.bosch-automotive.com.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Conform rezultatelor preliminare, în anul fiscal 2011, peste 300.000 de angajaţi au generat vânzări de 51,4 miliarde de euro, în domeniile construcţiei de autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum şi echipamentelor pentru construcţii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele peste 350 de filiale şi companii regionale din peste 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare reprezintă fundaţia creşterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2011 peste 4 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi a înregistrat peste 4.100 de patente pe plan internaţional. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii, oferind soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi site-ul www.bosch.com.