Komoder, liderul pieței de fotolii de masaj din România, prezintă bilanțul pentru anul precedent. În 2020, compania s-a extins pe piața internațională cu încă trei showroom-uri, iar pentru 2021 alocă un buget de 170.000 euro pentru inaugurarea de noi puncte de lucru.
Komoder anunță, pentru 2020, atingerea unei cifre de afaceri de peste 24 de milioane de lei și extinderea în trei țări importante din Europa: Ungaria (Budapesta), Italia (Milano) și Spania (Madrid). Pentru 2021, compania estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 50% și are planuri pentru continuarea extinderii pe plan internațional în Franța, Elveția și Marea Britanie unde urmează să deschidă câte un showroom.
În anul precedent, cele mai solicitate produse de către clienți au fost cele din gama medie, care au un cost de aproximativ 2.200 euro. Totodată, compania și-a consolidat portofoliul de produse cu modele în intervalul de preț 1.400-3.000 de euro pentru a răspunde mai bine cerințelor clienților. Au fost astfel adăugate fotolii cu sisteme de scanare, comenzi vocale, reglarea intensității masajului pe toate cele trei dimensiuni (3D), reflexoterapie sau drenaj limfatic.
Cele mai căutate opțiuni de către clienți au fost cele legate de tipul mecanismului de masaj, de numărul programelor predefinite și a sistemelor de încălzire. În întâmpinarea nevoilor utilizatorilor Komoder a pregătit și lansat deja o serie de produse cu funcționalități noi, cum ar fi încărcare wireless sau Joystick 3D pentru reglarea intensității de masaj.
„Suntem optimiști că în acest an vom reuși să ne păstrăm ritmul de creștere înregistrat în 2020, dar suntem conștienți că noul an va aduce foarte multe necunoscute. Pe parcursul ultimului an, clienții noștri au manifestat interes cu precădere spre fotoliile de masaj de tip 4D dotate cu sisteme de scanare automată, sisteme de încălzire sau comenzi vocale. Totodată, cel mai bine vândut produs al nostru este fotoliul de masaj Focus II care oferă cele mai numeroase funcții în raport cu bugetul de achiziție. Chiar dacă lansarea a fost în toamnă, interesul a fost fantastic. Am investit foarte mult timp în ceea ce privește designul, culorile, funcțiile și dimensiunile și ne bucurăm că a fost un produs atât de bine primit pe piață și s-a dovedit a fi un model extrem de fiabil”, a declarat Adrian Rus, fondator Komoder.
Pentru 2021, Komoder a alocat un buget de 170.000 euro pentru inaugurarea de noi showroom-uri și estimează că până la mijlocul acestui an va fi totul funcțional. Totodată, compania vizează ca prin fiecare extindere a gamei pe care o face să integreze noile tehnologii în fotoliile de masaj și să vină în întâmpinarea clienților cu acele funcționalități care îmbunătățesc calitatea vieții.
Komoder estimează, totodată, o creștere a livrărilor pentru unitățile din gama medie, cu un preț între 1.500 și 3.000 de euro. Această gamă va fi actualizată cu noi modele, mai încăpătoare și cu funcții sporite de conectivitate, adaptate consumatorului european.