Compania a ajuns să proceseze peste 25.000 comenzi pe lună.
Simplify, lansat pe piață anul trecut de KLG Europe România, a avut parte de o evoluție rapidă. În luna martie 2021, compania a înregistrat o creștere de 115% față de anul precedent, ajungând să însemne 10% din cifra de afaceri a KLG Europe România. După primele 6 luni, Simplify a avut o evoluție ascendentă, cu o creștere de 300% pe volumele operate, procesând peste 25.000 de comenzi pe lună, pentru magazine online din domeniile home&deco, jucării și fashion. Simplify oferă antreprenorilor o soluție bazată pe integrarea tehnologiei și a fluxurilor operaționale, pentru a simplifica procesele interne ale unui magazin online.
”Creșterea generată de dezvoltarea afacerilor clienților Simplify și, în același timp, de mărirea portofoliului nostru de clienți, a apărut și ca rezultat al adresării nevoilor actuale pe care le au consumatorii din e-commerce. Prin Simplify, preluăm întreaga lor activitate logistică și oferim clienților timpul de care au nevoie pentru a se concentra pe acțiuni care duc la scalarea business-ului, creșterea profitului și dezvoltarea strategiei de marketing și comunicare, precum optimizarea site-ului și a livrărilor, creșterea numărului de poze la fiecare produs, dezvoltarea gamei de articole și adăugarea unor categorii noi de produse” consideră Cosmin Căpățâneanu, Digital Transformation Director.
Prin intermediul ecosistemului Simplify, afacerile online beneficiază de servicii integrate pentru tot lanțul logistic, de la orice tip de transport pentru aprovizionare, recepția produselor, depozitare, ambalare și etichetare, până la accesul la recepția produselor returnate de clienți.
Conform ultimului studiu eMAG Marketplace, partener Simplify, există oportunități de creștere foarte mari în continuare pentru tranzacțiile digitale: Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a estimat o creștere de 30% în 2020, adică o valoare de aproximativ 6 miliarde de euro pentru retailul online, valoarea tranzacțiilor în online reprezentând aproximativ 10% din retail. La nivel de produse comandate, cererea pentru laptopuri aproape s-a dublat față de aprilie 2020, iar românii au comandat de trei ori mai multe aspiratoare și de cinci ori mai multe tablete față de anul trecut. Și pentru telefoanele mobile interesul a crescut cu peste 35% în ultimele luni.
În prezent, se menține cererea mare pentru articole de mobilier și decorațiuni, precum și o creștere semnificativă a segmentului fashion.
”Evoluția pieței de e-commerce din România a contribuit și la dezvoltarea priorităților noastre de business. Acestea s-au concentrat pe zona de digitalizare – permiterea accesului rapid la informații a clientului Simplify, atât la informațiile utile business-ului, cât și la infrastructura software care permite integrarea numeroaselor aplicații pe care companiile de e-commerce le folosesc în mod uzual, cum ar fi platforme de comerț online, platforme marketplace sau aplicațiile curierilor.
Cele mai recente investiții realizate sunt în zona IT, pentru aplicațiile care stau la baza ecosistemului: aplicația Warehouse Management System (WMS) și portalul Simplify, urmând să continuăm investițiile în aceste aplicații și, în mod gradual, în zona de automatizare pentru eficientizarea proceselor de pregătire a comenzilor magazinelor online. Până la sfârșitul anului, vom depăși investiția previzionată inițial de 1.5 mil. EURO în primul an de la lansare, iar în cinci ani vom ajunge la 5 mil. EURO, banii provenind exclusiv din fondurile KLG Europe.” completează Cosmin Căpățâneanu, Digital Transformation Director.
Portalul Simplify este unul dintre cele mai importante beneficii oferite clienților: prin intermediul acestuia, pot fi vizualizate informații în timp real precum statusul tuturor transporturilor de aprovizionare (fie că vorbim de transport rutier, maritim sau aerian) sau statusul comenzilor care urmează să ajungă la clienții care au comandat online.
De asemenea, prin acest portal, poate fi vizualizată situația stocurilor și a coletelor care urmează să fie livrate. În plus, informațiile precum analizele de date, logistica retururilor, gestionarea documentelor și multe altele sunt simplu de accesat, datorită automatizării proceselor prin API sau direct a softului ERP la ecosistemul Simplify. Practic, exact cum consumatorul final beneficiază de sistemul AWB Tracking pentru monitorizarea unui colet pe care urmează să îl primească și clienții Simplify au acces ușor la toate informațiile din lanțul logistic.