“LIFE IS HARD. Work soft”. Așa comunică, începând cu finalul anului 2014, echipa KL Software din Cluj-Napoca – una dintre cele 6 companii locale din topul Deloitte CE Technology Fast 50, care au adus recent România pe locul 3 în clasamentul celor mai dinamice țări din regiune.
Cu 10 ani experiență în dezvoltarea de aplicații pentru piața B2B și 5 ani de creștere accelerată a cifrei de afaceri, compania a decis să treacă recent printr-un proces de rebrading care să pună mai bine în evidență mesajul și beneficiul pe care produsele sale le oferă clienților:
LIFE IS HARD. We make life easier by using technology as our tool. WORK SOFT.
“În perioada testării noului nume al companiei – LIFE IS HARD – memorabilitatea brandului a fost de 100% în toate mediile abordate, iar schimbarea recentă de nume ne-adus feedback pozitiv atât la nivelul partenerilor de afaceri români, cât și din spațiul internațional”, mentionează Erik Barna, CEO și fondator al companiei.
Strategie de business
Procesul de rebranding vine la scurt timp după ce KL Software a preluat controlul majoritar asupra Barandi Solutions LTD și filialei locale a acesteia, o firmă de IT cu mare potențial de dezvoltare pe piețe globale.
“Această achiziție contribuie la consolidarea business-ului și ne va permite o dezvoltare accelerată pe piețele pe care le vizăm pentru următorii 2 ani”, spune Cătălin Chiș, omul de afaceri clujean care deține grupul de firme APS și este acționarul majoritar al companiei LIFE IS HARD (KL SOFTWARE).
Deținută până la momentul preluării de tânărul antreprenor Andrei Barabaș, compania Barandi Solutions Ltd a avut în 2013 o cifră de afaceri de 250.000 USD, sediul central la Cluj-Napoca și un centrul de vânzări la Londra.
În ceea ce privește competențele echipei Barandi, “această achiziție ne vine ca o manușă”, consideră Erik Barna, CEO-ul LIFE IS HARD. “Dacă noi eram orientați strict pe dezvoltarea de produse pentru piața din România, Barandi Solutions realizează proiecte de outsourcing pentru clienți din Anglia, SUA, Olanda, Germania. Prin sinergia celor două firme vom reuși să oferim soluții IT mult mai complexe și variate pentru o piață globală”.
Dupa achiziționarea Barandi, cele 2 companii de software își vor desfășura activitatea ca entități de sine stătătoare, cu obiective clar definite. Barandi se va adresa piețelor globale, cu produse adaptate necesităților acestora, în timp ce LIFE IS HARD se va concentra pe a dezvolta soluții destinate pieței românesti.
Performanțele companiei
După 5 ani de creștere accelerată a cifrei de afaceri, în octombrie 2014, LIFE IS HARD a intrat în topul Deloitte CE Technology Fast 50, clasament în care se află cele mai dinamice companii de IT din regiune.
O altă recunoaștere publică a activității și calității produselor dezvoltate de către echipa LIFE IS HARD o reprezintă nominalizarea în finala ediției 2014 a European IT&Software Excellence Awards (HYPERLINK "//www.iteawards.com/" //www.iteawards.com/), una dintre cele mai prestigioase competiții pan-Europene ale industriei.
Compania activează pe piață din 2004, timp în care a dezvoltat mai multe aplicații devenite lider în rândul publicului-țintă.
Cea mai cunoscută dintre acestea, 24broker, este folosită în România de către peste 35.000 de utilizatori, peste 90 de brokeri de asigurări, care operează anual tranzacții în valoare de aproximativ 200 milioane euro prin intermediul acestei platforme.
Activitatea echipei LIFE IS HARD este concentrată pe a dezvolta soluții B2B optimizare a proceselor de business, de reducere a costurilor operaționale, de optimizare a proceselor de vânzare, ceea ce i-a adus o creștere anuală de 40-50% a cifrei de afaceri.
Pentru 2014, compania estimează o cifră de afaceri de peste 1.2 milioane euro, după ce vânzările din 2013 au atins un nivel de 320.000 de euro.
LIFE IS HARD are sedii la Cluj și la Bucuresti și face parte din grupul de companii Active Power Solutions (APS), condus de omul de afaceri clujean Cătălin Chiș.
Din grupul APS fac parte companiile:
– Active Power Solutions, partener strategic al Vodafone şi unul dintre cei mai activi jucători de pe piaţa de servicii telecom B2B.
– KL Software, unul dintre cei mai puternici dezvoltatori de soft din Transilvania şi furnizorul principal de solutii software pentru brokerii de asigurări din România. Compania a trecut recent prin proces de rebranding, noul ei nume fiind Life is hard.
– Barandi Solutions, intrata in Grupul APS in 2014
– Business Academy, companie de training şi dezvoltare de personal, specializată în creşterea productivităţii prin dezvoltarea de noi competenţe.
– RT Solutions, distribuitor de soluţii de comunicare B2B şi solutii de callcenter.
– Grupul APS este implicat de asemenea în dezvoltarea comunitară, prin Fundaţia «Părinţi din România», o platformă de networking online care, din 2010, facilitează, prin suport si expertiză, derularea de proiecte locale şi naţionale dedicate educaţiei şi sănătăţii copiilor.
Cifra de afaceri a grupului APS a fost de 2,7 mil. Euro in 2013. Pentru anul in curs, antreprenorul Catalin Chis estimeaza o cifra de afaceri de 4,5 milioane euro.