Una dintre cele mai respectate şi populare publicaţii auto din Germania, Auto Bild, a descris Kia Venga drept "visul oricărui cumpărător", după ce a întreprins un test de anduranță de 100.000 de kilometri, pe parcursul căruia nu au fost înregistrate probleme notabile.
După ce au testat un exemplar Kia Venga 1.4 CVVT EcoDynamics (motorizare pe benzină) mai bine de doi ani de zile, redactorii care s-au ocupat de acest proiect i-au lăudat habitaclul spaţios, excelent pentru nevoile unei familii, poziţia înaltă la volan, accesul facil atât în faţă cât şi în spate, versatilitatea banchetei şi silențiozitatea motorului, în special în utilizarea urbană.
Pe durata testului n-a fost nevoie de completări ale nivelului de ulei al motorului între reviziile fixe, transmisia a funcţionat fără nicio ezitare, iar automobilul frâna încă în parametri corespunzători, chiar dacă era echipat în continuare cu discurile şi cu plăcuţele de frâne originale (cele montate la momentul fabricării).
După atingerea pragului de 100.000 de kilometri, automobilul Kia Venga a fost dezmembrat în întregime sub îndrumarea experţilor germani ai organizaţiei DEKRA. Editorii publicaţiei au examinat componentă cu componentă pentru a descoperi eventualele defecţiuni; singura piesă neconformă a fost soclul unei lămpi de ceaţă, care s-a stricat, dar pentru a cărei înlocuiri este necesară o investiţie totală de doar 60 de euro (cu aproximaţie).
Mai mult, surpriza vine în momentul în care Auto Bild Germania priveşte retrospectiv asupra acestui tip de testare, începută în anul 2000. Nu mai puţin de 97 de automobile au fost supuse încercărilor celor 100.000 de km, iar Kia Venga se situează pe un excelent loc doi în clasamentul general al celor 13 ani. Aşa se justifică de ce Venga este unul dintre cele mai de încredere autoturisme de pe piaţă şi care oferă unele dintre cele mai mari satisfacţii clienţilor.
Trăgând concluzia asupra testării lui Venga pe parcursul unui raport de şase pagini, publicaţia Auto Bild Germania a scris: "Venga cea "fără de probleme" doar funcţionează şi funcţionează, fără a ridica pretenţii şi cu un nivel de încredere câştigat utilizatorului foarte ridicat. Practicul automobil coreean a obţinut un punctaj exemplar, iar abordările tehnologice foarte simple îl transformă într-un adevărat model pentru ceilalţi jucători de pe piața auto, un etalon de fiabilitate (mizând foarte mult pe conceptul că ceea ce nu este montat inutil, nu se poate strica)."
Despre Kia (www.kia.ro):
Kia, o marcă a vehiculelor de calitate construite pentru cei cu spirit liber, a fost fondată în anul 1944, fiind cel mai vechi producător de vehicule motorizate din Coreea de Sud. Anual sunt produse peste 2,7 milioane de autovehicule în nouă unităţi de producţie construite în cinci ţări, ca mai apoi să fie comercializate în aproximativ 150 de ţări pe glob. Compania are peste 47.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproximativ 42 de miliarde USD. Ca şi implicare în activităţi conexe, Kia este sponsorul principal al competiției Australian Open şi partener oficial al FIFA.
Sloganul companiei "The Power to Surprize" reprezintă angajamentul luat de producător de Surprinde lumea prin experiențele oferite de produsele sale, care depăşesc întotdeauna aşteptările.