Pornind de la realitatea existenței miturilor de brand în mediul online și nu numai, KFC România a realizat primul studiu pe acest subiect în rândul consumatorilor. Demersul a avut ca scop identificarea celor mai frecvente zvonuri, credințe sau suspiciuni și măsura în care acestea au un impact asupra fanilor, în funcție de profilul socio-demografic, afinitatea de brand și comportamentul de consum.
Pentru că în ADN-ul brandului KFC există o strategie de comunicare transparentă și #pebune, cu informații reale din restaurante, a apărut o nevoie reală de business în a identifica miturile și a le combate în noua campanie – KFC Freshly Prepared, care evidențiază adevărul despre brand.
Mituri despre KFC
Atât pe plan local, cât și internațional, KFC respectă o serie de standarde de înaltă calitate în ceea ce privește produsele și serviciile puse la dispoziția fanilor din întreaga lume, oferindu-le cea mai bună experiență a gustului de pui #pebune. Cu toate acestea, KFC a devenit de multe ori subiect de discuție în media și social media, unde cele mai frecvente mituri sunt:
- puiul vine din Kentucky (orașul din America în care a început povestea Colonelului Sanders, fondatorul KFC);
- tehnologia a ajuns atât de departe încât sunt folosite imprimante 3D pentru a “găti” pui, iar la KFC nu există bucătari;
- uleiul de la KFC nu se schimbă niciodată;
- puiul este congelat.
Studiu cantitativ de percepție
Studiul a fost realizat de agenția de cercetare Kantar Insights Romania, la cererea KFC România, pe un eșantion de 499 de respondenți – femei și bărbați, cu vârste între 18-59 ani, din mediul urban mediu și mare, cunoscători ai brandului.
O primă concluzie este că miturile s-au dovedit a fi credibile într-o măsură mai mare în rândul consumatorilor ocazionali/non-consumatorii, comparativ cu cei care aleg KFC cel puțin o dată pe lună, și că acestea funcționează, cel mai probabil, ca bariere împotriva alegerii brandului:
- 8 din 10 români consideră că puiul din restaurantele KFC este congelat (80%);
- 5 din 10 români consideră că la KFC mâncarea este gătită de mașinării, nu de bucătari (50%);
- 7 din 10 români consideră că puiul de la KFC este importat din alte țări (70%);
- 5 din 10 români consideră că uleiul folosit de KFC este vechi – în special tinerii (50%).
Campania KFC Freshly Prepared
Având în vedere aceste rezultate, precum și alte informații false din mediul online, brandul lansează noua campanie – KFC Freshly Prepared – prin care își propune să demonteze miturile care circulă pe internet. Acest demers important de business este realizat printr-o producție-experiment inedită, un nou conținut de brand, de tip mockumentary, care aduce în atenția consumatorilor adevărul #pebune despre KFC:
- Zilnic, restaurantele KFC sunt aprovizionate cu pui proaspăt, furnizat de producători locali;
- Fiecare locație KFC are bucătari proprii, cu atribuții diferite pentru fiecare etapă: marinare, asezonare cu mixul de făină și condimente, respectiv gătire;
- Peste 75% din puiul folosit la KFC provine de la producători locali. Calibrarea produselor este importantă, astfel că se lucrează cu mai mulți furnizori pentru a asigura cantitățile necesare în permanență. Principalii furnizori de carne de pui sunt: Agrisol Internațional RO SRL, Agricola International S.A., Safir S.R.L., Aaylex Prod S.A. și Bona Avis S.R.L;
- Uleiul folosit în restaurantele KFC respectă toate standardele de calitate și este trecut printr-un sistem de filtrare automat, în concordanță cu procedurile reglementate la nivel de industrie;
- Puiul proaspăt este gătit zilnic de bucătarii KFC, în fiecare restaurant.
„Fake news, mituri, zvonuri – ne confruntăm de mult timp cu aceste probleme, însă, odată cu extinderea internetului și creșterea vitezei de propagare a știrilor, brandurile au devenit o țintă constantă a informațiilor false. Cu precădere în sectorul de food, vorbim de o sensibilitate aparte având în vedere impactul direct care există în relație cu consumatorii. Asistăm la un fenomen internațional, cu atât mai mult cu cât KFC este un brand de tradiție, prezent în peste 135 de țări. Am identificat de-a lungul timpului diverse mituri pe care astăzi ne propunem să le adresăm transparent și #pebune, așa cum comunicăm de fiecare dată. Pentru toți cei sceptici în legătură cu produsele noastre, cei curioși să știe cum se prepară puiul lor preferat sau cei care evitau KFC din diverse motive, lansăm o nouă campanie inedită prin care demontăm toate aceste mituri. O producție-experiment, cu personaje reale și situații pline de umor, un conținut video de brand care va răspunde la toate întrebările despre KFC”, a declarat Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group.
Producția-experiment de tip mockumentary prezintă un fost intern la KFC care încearcă să deschidă un nou restaurant în București – AltKFC. El pune în aplicare toate miturile care circulă pe internet despre brand, în totală contradicție cu realitatea universului KFC. Acest conținut va fi disponibil pe canalul de YouTube KFC România, începând cu 19 august, ora 18.00, iar ulterior noi episoade vor fi redate către publicul larg, în fiecare joi după-amiază, timp de o lună de zile.
Pop-up store KFC România
În plus, pentru a susține demersul transparent și creativ al campaniei, KFC România deschide în perioada 19-22 august, în intervalul orar 11:00 – 23:00, o locație tip muzeu (KFC pop-up store) în care consumatorii se vor bucura de o experiență inedită de brand și vor avea ocazia să vadă această producție-experiment în avanpremieră. Cei interesați să afle mai multe despre AltKFC și universul #pebune KFC sunt așteptați la pop-up store-ul situat pe Strada General Eremia Grigorescu 10, București (referință – POINT).