Sphera Franchise Group, holdingul care deține compania ce administrează în sistem de franciză brandul KFC pe plan local, a atins borna de 100 de restaurante KFC în România, consolidându-și astfel poziția de lider în categoria sa. Compania a avut un ritm susținut de dezvoltare, deschizând 7 restaurante pe an, în medie, în ultimii 5 ani.
“De la inaugurarea primului restaurant în 1997, în Piața Romană din București, la primul din provincie, în 2004, la pragul de 100 de unități, KFC și-a extins constant rețeaua pe piața autohtonă, validând puterea brandului și prezența produselor noastre în topul preferințelor consumatorilor. KFC este sinonim cu standarde înalte de calitate și siguranță alimentară, cu o experiență de consum superioară, precum și cu inovația și, odată cu atingerea acestei borne, ne reconfirmăm angajamentul de a rămâne o referință în industria de foodservice”, a declarat Marian Gogu, Director General, KFC România.
Din cele 100 de restaurante KFC, 26 sunt de tip Drive Thru (dintre care unul în cadrul unei benzinării), 13 stradale, 59 în food court-uri și 2 în benzinarii. În ceea ce privește formatele de restaurante, în prezent, Drive-Thru este cel mai popular în rândul clienților, din motive de proximitate și accesibilitate, astfel că strategia de expansiune se va concentra, în perioada următoare, pe acest tip de format.
În cei 26 de ani de activitate, au fost vândute în medie, 120 de bucăți de Hot Wings pe minut, celebrele aripioare fiind unul dintre cele mai apreciate produse din meniu. Un alt produs care se bucură de mare popularitate, și care a fost special creat pentru piața locală, este sosul Glenn, clienții achiziționând, în medie, circa 20 milioane de bucăți pe an în ultimii 5 ani.
Digitalizarea, element cheie al strategiei de dezvoltare a KFC în România
În ultimii ani, KFC România a făcut pași importanți în transformarea digitală a restaurantelor sale, adoptând soluții tehnologice de ultimă generație pentru a optimiza procesele interne și a oferi o experiență îmbunătățită clienților. Aceste soluții includ kiosk-uri digitale pentru plasarea comenzilor, meniuri digitale, ecrane pentru informarea clienților despre statusul comenzilor și un sistem de monitorizare a bucătăriei, numit KDS (Kitchen Display System), care ajută la gestionarea comenzilor și la optimizarea procesului de gătire.
Pe lângă aceasta, platforma DSR (Digital Success Routines) permite stocarea datelor de verificare a tuturor standardelor de calitate și siguranței alimentare.
De asemenea, sistemele digitale de măsurare a temperaturii pentru produse și echipamente, alături de sondele digitale de monitorizare a calității uleiului din aparatele de gătit, asigură realizarea procesului de gătit în conformitate cu standardele de performanță.
Angajații – motorul care pune in mișcare businessul
În prezent, KFC are peste 3.700 de angajați la nivel național, unii dintre ei fiind în companie de la lansarea brandului pe piața locală. KFC este o companie în care diversitatea este încurajată, integrând peste 20 de naționalități diferite (Africa de Sud, Sri Lanka, Republica Dominicana, Venezuela etc).
De la bun început, KFC a reprezentat o opțiune excelentă pentru un prim loc de muncă, mai ales în rândul tinerilor la început de drum și fără experiență, oferind posibilitatea de formare prin abilitățile care pot fi deprinse lucrând într-un restaurant – organizare, comunicare, lucru în echipă. Oportunitățile de dezvoltare a carierei fie în cadrul KFC, fie a grupului Sphera din care brandul face parte sunt, de asemenea, un avantaj competitiv. De-a lungul timpului, peste 90% dintre managerii din restaurante au promovat din interior.