În continuarea obiectivului de a deveni prima destinație pentru reciclare, Kaufland România demarează o campanie de colectare a materialelor textile în magazinele sale din București și împrejurimi, începând cu 12 decembrie.
Clienții pot depune, în locurile special amenajate din parcări, articolele de îmbrăcăminte, încălțăminte, precum și alte țesături care nu le mai sunt de folos, iar compania garantează revalorificarea acestora.
Începând cu 12 decembrie, magazinele Kaufland din București și împrejurimi pun la dispoziția clienților containere dedicate pentru colectarea deșeurilor textile. Containerele sunt amplasate în parcarea hipermarketului, în apropierea automatului de colectare a ambalajelor din PET, sticlă și aluminiu.
Ce tipuri de articole sunt acceptate:
Clienții pot depune articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, genți, perdele, draperii, pături, pilote, perne, lenjerii de pat. Este important ca materialele textile să fie curate. Pentru ca acestea să nu intre în contact direct cu containerul, clienții sunt rugați să le aducă ambalate corespunzător.
Ce se întâmplă cu deșeurile după colectare:
Deșeurile sunt preluate de către un partener autorizat, care se va ocupa de igienizarea, repararea și transformarea țesăturilor în produse noi, ca, de exemplu, lavetele de curățenie.
Lista magazinelor participante:
București – Colentina
București – Pantelimon
București – Tei
București – Bucureștii Noi
București – Tudor Vladimirescu
București – Apărătorii-Patriei
București – Ferentari
București – Militari
București – Vitan, Răcari
București – Basarab
București – Turnu Măgurele
București – Titan, Basarabia
București – Odăi
București – Rahova
București – Brâncuși
București – Titan, Theodor Pallady
București – Vitan, Energeticienilor
București – Drumul Binelui
București – Sisești
București – Străulești
Bragadiru, Ilfov – Centru
Buftea, Dâmbovița – Crevedia
Domnești, Ilfov – West Park
Voluntari, Ilfov – Bd. Voluntari
La nivel global, mai puțin de 1% dintre materialele folosite pentru a produce haine sunt reciclate anual1. Astfel, mii de tone de textile ajung la gropile de gunoi. Prin accesibilizarea reciclării, Kaufland contribuie la schimbarea comportamentului de consum în rândul clienților săi și la reducerea impactului asupra mediului.
Inițiativele se subscriu angajamentului Kaufland de a limita poluarea și de a crea programe cu impact benefic pentru mediul înconjurător, printre care se numără și rețeaua de automate self-service pentru colectarea ambalajelor din PET, aluminiu și sticlă și infrastructura pentru colectarea recipientelor din plastic ale produselor cosmetice și de igienă.
1. https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20201208STO93327/impactul-productiei-si-deseurilor-textile-asupra-mediului-infografic