Un pas spre integrarea europeană: mai mult de jumătate din statele membre UE folosesc tehnologia de comunicaţii feroviare de la Kapsch
Kapsch CarrierCom va furniza tehnologia GSM-R pentru reţeaua slovenă de comunicaţii feroviare, pe un circuit de cale ferată cu o lungime totală de 1.200 km, urmând să asigure şi serviciile de întreţinere şi service. Un consorţiu format din Iskratel, producătorul sloven de echipamente de telecomunicaţii şi firma de construcţii GH Holding, alături de Kapsch CarrierCom AG, în calitate de furnizor unic al tehnologiei GSM-R, va implementa sistemul până la sfârşitul anului 2015. Contractul, în valoare totală de aproximativ 117 milioane euro, a fost acordat de Ministerul Infrastructurii din Slovenia.
După un proces de licitaţie intens, consorţiul a câştigat contractul privind construirea reţelei GSM-R slovene. În cooperare cu Iskratel, unicul producator sloven pentru partea fixa a infrastructurii GSM-R (rețeaua dispatcher), Kapsch va livra la cheie întreaga tehnologie pentru infrastructura GSM-R şi va asigura întreţinerea şi service-ul sistemului timp de cinci ani.
Această soluţie completă constă într-o arhitectură scalabilă foarte performantă, care se distinge prin excelenta funcţionalitate şi disponibilitate. Kapsch va implementa un subsistem de reţea extrem de performant (NSS), bazat pe tehnologia 3GPP Release 4, precum şi un subsistem pentru staţii radio de bază (BSS). Soluţia livrată conţine un punct central modern de control al întregului serviciu de implementare, precum şi staţii de bază pentru conexiunile radio.
Proiectul va beneficia de finanţare din Fondul de Coeziune al UE, care a fost instituit, printre altele, în vederea promovării reţelelor de transport trans-europene şi dezvoltării transportului feroviar.
Îmbunătăţirea siguranţei în Europa
Prin ERTMS (Sistemul european de management al traficului feroviar), Uniunea Europeanã a creat un standard care garanteazã folosirea unui sistem unificat de „control, comandã și semnalizare” în transportul feroviar trans-frontalier. Unul din conceptele fundamentale ale ERTMS constã în conectarea soluțiilor naționale individuale și crearea unui cadru standard comun pentru comunicațiile feroviare din Europa, facilitând astfel reducerea costurilor și creșterea siguranței. Sistemul este format din douã elemente principale: un sistem de semnalizare standard (ETCS – Sistemul european de control al trenurilor) și tehnologia radio GSM-R.
Soluția completã oferitã de Kapsch pentru comunicațiile feroviare este formatã din mai multe elemente individuale – de la componente de infrastructurã la terminale. În transportul feroviar internațional, toate aceste elemente trebuie sã interacționeze perfect între ele, chiar și atunci când provin de la producãtori diferiți. Kapsch a furnizat deja tehnologia GSM-R pentru operatorii de cale feratã din multe țãri europene, inclusiv 15 state membre UE și are numeroase alte proiecte în etapele de planificare sau implementare. Astfel, companiile feroviare se pot baza pe faptul cã sistemele de siguranțã ale trenurilor îndeplinesc cele mai înalte standarde în propria rețea feroviarã naționalã și pot fi folosite în transportul internațional, fãrã cheltuieli suplimentare sau costuri ulterioare.
{mosloadposition user9}