Kaleidoscope, agenţia de creaţie digitală a grupului de comunicare BBDO România, a câştigat 2 trofee în cadrul Galei Internetics, ediţia 2011, pentru aceeaşi campanie.
www.fabricadecontrafacere.ro, platforma de comunicare online din cadrul campaniei „Ţigările contrafăcute pot conține orice”, a fost dezvoltată pentru clientul British American Tobbaco şi a avut rezultate spectaculoase: 55.208 de vizitatori unici/lună, peste 4.200 de share-uri pe Facebook şi peste 1.000 de referinţe (bloguri, site-uri de ştiri, platforme) estimând un eşantion de peste 1 milion de persoane care au văzut mesajul campaniei.
„Cred că succesul www.fabricadecontrafacere.ro a venit, în primul rând, din modul în care am prezentat fabricarea ţigărilor contrafăcute. Cei care ne-au vizitat au devenit, practic, martori într-o experienţă reală de fabricare clandestină a ţigărilor, într-un mediu sordid şi în condiţii care sunt o ameninţare pentru sănătate. Imaginile şi experienţa, în sine, au fost atât de convingătoare, încât oamenii au simţit nevoia să se alăture cauzei campaniei şi să o suţină, dând share pe Facebook”, spune Cristian Pantazi, Managing Director al agenţiei şi cel care a condus echipa Kaleidoscope în acest proiect.
www.fabricadecontrafacere.ro expune în profunzime problema ţigărilor contrafăcute şi este alcătuit dintr-o serie de filmulețe șocante, ce ilustrează într-un mod necosmetizat cele 3 probleme mari ale contrafacerii țigărilor: producția, depozitarea și transportul, fiecare element contribuind la proasta calitate a țigărilor contrafăcute. În subsidiar, site-ul abordează și problema contrabandei și a crimei organizate, portretizate prin cele 2 personaje care conduc afacerea de contrafacere.
„Campania online vine ca o continuare firească a celei ATL, păstrând aceeaşi notă de realism, dar adăugând un layer în plus de interactivitate și de informație. Pentru a capta atenția publicului, am ales ca manieră de realizare video interactiv, pentru că așa am putut transmite un mesaj foarte puternic și de impact, implicând și userul în parcursul poveștii. Ca mod de realizare, am ales stilul realist, la persoana întâi, prin care userul descoperă treptat procesul fabricării țigărilor contrafăcute într-un peisaj sumbru, mizer, întunecat. Cu ce ne dorim să rămână userii după experiența din site? Cu un mare semnal de alarmă legat de consumul țigărilor contrafăcute, care pot conține absolut orice”, spune Cristian Pantazi, Managing Director Kaleidoscope.
În paralel, publicul poate afla, vizitând www.fabricadecontrafacere.ro, și informații utile despre elementele care îți indică dacă un pachet de țigări este sau nu original.
„Tigările contrafăcute pot conține orice” este campania de informare realizată pentru clientul British American Tobacco de către Kaleidoscope (comunicare digitală), Graffiti BBDO (advertising) și Graffiti Public Relations (PR) și reprezintă o reacție la creșterea susținută a traficului de țigarete contrafăcute.
Echipa Kaleidoscope implicată în proiect:
Ioana Hurjui – Copywriter
Dan Petru – Art Director & Flash Development
Csaba Nacu – Art Director
Mihnea Belcin – Senior Programmer
Miruna Ocnărescu – Client Service Director
Alex Cofaru – Account Manager
Vlad Ciocan – Digital Marketing Manager
Lavinia Florea – Account Director Graffiti BBDO
Echipa British American Tobacco:
Valentin Canura – Corporate and Regulatory Affairs Manager
Adrian Popa – Head of Corporate Regulatory Affairs SE Europe