Producătorul bulgar de plăci ceramice KAI Group, activ de mai puțin de un pe piața din România, a înregistrat o creștere a cotei de piață până la un nivel de 15% pe fondul scăderii importurilor din Spania și Italia.
KAI Group, cel mai mare producător de plăci ceramice din Europa de Est, deţinut de fondul de investiţii Advent International, a devenit după mai puțin de un an de activitate unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de gresie și faianță din România. Compania a câștigat de la începutul acestui an 5% din piața locală, pe fondul diminuării producției unicului producător autohton și a reducerii ponderii importurilor din țări precum Spania, Italia sau Egipt. La sfârșitul anului 2009 compania a înregistrat o cotă de piață de 10%, după numai cinci luni de activitate.
„Criza economică a determinat clienții să acorde o mai mare atenție procesului de selecție a unui furnizor. Oamenii au căutat să elimine orice riscuri asociate importurilor de la mari distanțe, de tipul timpilor mari de livrare, costurilor de transport ridicate sau a incertitudinilor privind diferiți producători, ca urmare a problemelor economice din țara de origine”, declară Cătălin Rotaru, Country Manager KAI România. „ Distanța mică de la București până la cea mai apropiată unitate de producție KAI, precum şi serviciile şi preţurile pe care le putem oferi, au contribuit la construirea percepţiei de producător local de care ne bucurăm acum pe piaţa din România”, a adăugat el.
„Dezvoltarea unui portofoliu de produse complex, adaptate specificului pieței locale din România, într-un timp scurt ne-a permis să oferim alternative la produsele din Spania și Italia, a căror pondere a scăzut puternic în structura pieței locale”, spune Cătălin Rotaru. “În momentul de față 20% din totalul importurilor de gresie și faianță din România provin din Bulgaria. Volumele comercializate de KAI Ceramics pe piața autohtonă au egalat cantitățile celor aduse din Spania și Italia, care au scăzut puternic”, a mai adăugat el.
Mixul de produse comercializat a avut o contribuție importantă la evoluția companiei bulgare pe piața locală. „Dorim să oferim produse superioare din punct de vedere tehnic și estetic care să aducă un plus de valoare clienților noștri”, declară Cătălin Rotaru. KAI Ceramics a mizat pe o dezvoltare a business-ului care să asigure o evoluţie pozitivă a prezenţei companiei pe piaţa locală.
Ritmul de creștere al vânzărilor companiei a fost conform estimărilor de la începutul anului. Compania își propune pentru acest an un avans de peste 50% al cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent. Obiectivul companiei este să atingă o cotă de piaţă de 25% până în 2012. Piața locală de gresie și faianță este evaluată în acest moment la un volum de 23-25 milioane de metri pătrați.
{mosloadposition user9}