Producătorul bulgar de plăci ceramice KAI Group a achiziționat o linie modernă de producție marca SACMI, lider la nivel mondial în fabricarea de echipamente automatizate pentru industria de profil. Achiziţia utilajelor se ridică la valoarea de 5 milioane de euro. Clădirile în care va fi montată linia de producție, procesul de instalare al acesteia, racordarea la rețeaua de utilități, precum și instruirea personalului vor costa încă un milion de euro.
KAI Group, cel mai mare producător de plăci ceramice din Europa de Est, deţinut de fondul de investiţii Advent International, își consolidează poziția pe segmentul producției de plăci ceramice, în urma unei investiții care depășește jumătate din totalul vânzărilor companiei din 2009 pe piața din România.
În cazul unei investiții green-field, suma necesară pentru un start-up în domeniul plăcilor ceramice este de aproximativ 15-20 de milioane euro. Fondurile alocate pentru achiziționarea noii linii de producție reprezintă o treime din totalul valorii necesare pentru construcția unei fabrici noi.
“Această investiție se adaugă unui total 40 de milioane de euro, sumă alocată în ultimii 10 ani de KAI Grup, în vederea rentabilizării producției. Acest efort investițional a avut ca rezultat atingerea unui capacități de producție de 18 milioane de metri pătrați” a declarat Cătălin Rotaru, Country Managerul KAI România. Astfel, fabrica din Bulgaria devine una dintre cele mai tehnologizate unități de acest tip din Europa, produsele de aici fiind accesibile clienților din România la prețuri și servicii de producător local. „Această investiție ne va permite să devoltăm un portofoliu mai complex de produse, oferind o alternativă competitivă la produsele de tip mediu-lux relizate în Spania și Italia”, a mai adăugat managerul KAI România.
„Linia de producție Sacmi va permite o flexibilizare mai mare a structurii de fabricație, potrivit cerințelor clienților. Capacitatea totală de producție a fabricii va fi majorată cu peste 2 milioane metri pătrați ca urmare a instalării noii linii”, a declarat Spas Shopov, CEO Kai Group.
Caracteristicile tehnice ale utilajelor permit realizarea de formate de gresie porțelanată de 60×60, în condițiile în care acum cele mai mari dimensiuni care sunt realizate sunt de 50×50 și de 30×60 pentru gresie și de 33×50 pentru faianță.
„ Kai Group și-a adaptat portofoliul de produse în ceea ce privește dimensiunea plăcilor fabricate și finisajele aplicate acestora, conform tendințelor identificate în cadrul celor mai recente târguri de profil din Spania și Italia. Această investiție face parte din programul de dezvoltare a portofoliului demarat anul trecut”, a adăugat acesta.
Linia de producție Sacmi va funcționa la capacitate maximă în primavara anului 2011. Aceasta are ca scop preluarea ueni părți importante din producția modelelor de succes dezvoltate în perioada 2009-2010 și asigurarea creșterii cererii pe aceste tipologii de produse. „Introducerea unui produs nou în piață este un proces de durată și este foarte important nu atât să produci multe modele noi, cât să poți livra aceste produse în cantitățile cerute de piață”, declară Cătălin Rotaru.
În ultimul an compania a mai investit un milion de euro în lansarea unei mărci de produse proprii de nivel mediu si lux, denumită PROGRES CERAMICA. Vânzările din această categorie de produse au crescut ca urmare a acestei investiții.
În mixul de business al companiei KAI România vânzările de produse de nivel mediu-lux au o pondere de peste 20%. La nivelul pieței locale, plăcile de lux au o pondere cuprinsă între 10 și 15% din totalul pieței.
{mosloadposition user9}