de actiunile sociale si impactul lor asupra consumatorului
Reteaua internationala JWT, din care face parte si agentia CohnandJansen JWT, a analizat tendintele asupra implicarii brandurilor si companiilor in cauze sociale, in cadrul unui raport realizat in luna septembrie.
“O serie de macro trenduri influenteaza initiativele sociale din prezent, printre care nevoia unei transparente mai mari si a unei implicari sustinute a brandurilor si corporatiilor in astfel de cauze, urbanizarea rapida si evolutiile in materie de tehnologie.
In consecinta, exista mai putine strategii creative pentru actiuni de reinnoire urbana si mai multe canale de donatii noi si inovative din partea organizatiilor comerciale sau a celor non-profit” – Ann Mack, director JWT specializat in identificarea trendurilor.
Raportul “Social Good” privind tendintele in ceea ce priveste implicarea in cauzele sociale a fost realizat pe baza unui studiu cantitativ, calitativ si de cercetare realizat de JWTIntelligence in parteneriat cu EthosJWT, divizie specializata in strategie de brand, idei si activare pentru schimbari si beneficii sociale a JWT.
JWTIntelligence si EthosJWT au discutat cu experti si influentiatori din sectoarele non-profit si de responsabilitate sociala corporatista din Statele Unite, Marea Britanie si Canada. Studiul a fost realizat prin intermediul SONAR™, instrument online al JWT, si a avut la baza raspunsurile a 908 adulti cu varste de peste 18 ani. Studiul a fost efectuat in perioada 28 iunie – 6 iulie 2011.
Raportul exploreaza patru tendinte cheie:
· Consumatorii se asteapta ca organizatiile non-profit si brandurile implicate in marketing social sa dea dovada de o mai mare responsabilitate. Intre altele, publicul vrea sa stie exact care este destinatia banilor stransi din donatii si ce rezultate se genereaza prin folosirea lor. De altfel, transparenta mai mare insemna focus mai mare asupra realizarii de schimbari reale in societate.
· Tot mai multe corporatii isi schimba modelele de afaceri, integrand problemele sociale in strategiile lor cheie. Prin acest lucru se urmareste sa se genereze dubla valoare: profituri pentru companie si inregistrarea de progrese sociale reale. De asemenea, s-a constatat ca aceste obiective nu se exclud reciproc.
· Ca urmare a concentrarii populatiei in zonele urbane si a infloririi oraselor, brandurile devin parteneri cheie in activarea strategiilor creative pentru reinnoirea urbana prin imbunatatirea si infrumusetarea mediului urban si prin demersuri in vederea unificarii comunitatilor.
· Organizatiile non-profit adopta tactici specific pentru obtinerea de profituri, combinand constiinciozitatea sociala cu tactici de business si punand accentul pe realizarea unor schimbari vizibile.
“Una dintre cele mai interesante evolutii in domeniul actiunilor sociale este reprezentata de intensificarea eforturilor pentru promovarea valorii sociale duble pentru companii. Punand chestiunile sociale in centrul strategiilor lor, brandurile pot genera beneficii atat pentru afacerile si clientii lor, cat si pentru societate in general.
Prin reconsiderarea produselor si targetului demografic, incheierea de parteneriate cu grupuri locale si imbunatatirea productivitatii in circuitul lor valoric, companiile pot deveni o forta pentru schimbare pozitiva, imbunatatindu-si competitivitatea pe termen lung” – Tony Pigott, Global Director EthosJWT Presedinte si CEO JWT Canada.
Raportul mentioneaza si chestiunile care trebuie urmarite in domeniul actiunilor cu miza sociala, inclusiv noile metode de a stimula implicarea online si inovatiile in materie de canale de donatii.
Din studiul realizat in Statele Unite, Marea Britanie si Canada a reiesit si ca:
· Oamenii sunt cinici / suspiciosi atunci cand e vorba de banii pe care ii doneaza: 88% dintre adultii intervievati au declarat ca “au uneori dubii in legatura cu sumele reale care ajung la oamenii care au cu adevarat nevoie, versus costurile de management si cele administrative”. Britanicii (91%) sunt cei care isi pun de cele mai multe ori aceasta problema, apoi canadienii (87%) si americanii (85%).
· Consumatorii cred ca firmele ar trebui sa faca mai multe lucruri bune: 9 din 10 respondenti considera ca “firmele trebuie sa faca mai multe lucruri bune si nu doar mai putine lucruri rele.” Canadienii (95%) sunt cei mai convinsi de acest lucru, urmati de britanici (91%) si americani (83%).
· Brandurile au responsabilitati vizavi de comunitatile locale: 84% dintre adultii participanti la studiu considera ca “brandurile si corporatiile mari au responsabilitatea de a contribui la imbunatatirea comunitatilor locale unde isi deruleaza afacerile”.
Raportul “Social Good” este disponibil pe JWTIntelligence.com.