Biciclete din bambus, probe de ochelari prin realitatea augmentată, plante crescute cu aer, aplicații conversaționale pentru depresie și educație cu ajutorul teatrului și tehnologiei au fost ideile de afacere alese de juriu din cele 28 de echipe care au prezentat soluția lor în cadrul finalei Future Makers.
Proiectul s-a bucurat de sprijinul Fundației Coca Cola, reprezentată în cadrul evenimentului de Matrona Filippou, Franchise Operations Director în Europa de Sud-Est, care, alături de antreprenori de succes, experți în antreprenoriat și reprezentanți de la Oxford și Global Shapers Community, au desemnat câștigătorii competiției de idei de business orientată către viitor. Dintre cele 50 de echipe care au primit susținere prin cursuri, mentorat, acces la resurse și, mai ales, apartenența la comunitatea de Future Makers, cele mai bune 6 echipe au primit premii de 20.000 de euro și acces la o rețea globală.
Echipele care au câștigat premii în valoare de 2,500 euro sunt:
- Glasskoo este un soluție digitală business-to-business care oferă clienților opțiunea de a proba ochelari online prin realitatea augmentată.
- Veltra – Craft Bicycle a dezvoltat bicicleta construită din bambus laminat, cu un design minimalist, greutate redusă, materialele sustenabile, dar și confort ridicat datorită proprietăților unice ale bambusului.
- Future Agro creează grădini fără pământ (acvaponice, hidroponice, aeroponice), oferind astfel posibilitatea oricui să dețină propria mini-fermă.
- Re-cycled a dezvoltat o mașină de injecție mase plastice ce are rolul de a încuraja populația să recicleze plasticul. Aceasta este un înlocuitor al utilajelor folosite în industria de mase plastice, având un preț mult mai mic, dimensiuni și greutate reduse.
- I’m Fine este o aplicație mobilă ce are ca scopuri stabilizarea, înțelegerea, monitorizarea și îndreptarea către ajutor profesionist a oamenilor depresivi.
Marele premiu Future Makers de 5,000 euro a fost acordat echipei Aventurile Tzitzi-Poc, o poveste complexă pusă în scenă sub formă de teatru-serial, într-un cadru adaptat, care integrează și tehnologia.
”Suntem extrem de încântate că Tzitzi-Poc a fost aleasă ca fiind câștigătoare dintre atâtea echipe și idei minunate. Asta este o confirmare în plus ca ceea ce facem poate avea impact și ne oferă, pe lângă un boost financiar, un boost de energie și spor de muncă. Este o bucurie să facem parte din comunitatea Future Makers. Ajutorul de până acum ne-a fost de mare folos și vă anunțăm că vom apela în continuare la comunitate pentru îndrumări pe tot parcursul nostru.” (Mirona Păun, fondatoare Tzitzi-Poc)
Auttie a primit cele mai multe voturi din partea publicului, respectiv 3995 din 18.400 de voturi, câștigând astfel premiul de popularitate în valoare de 2.500 de euro. Auttie este o aplicație mobilă ce facilitează învățarea și comunicarea copiilor cu autism.
Juriul a fost format din:
Nicoleta Eftimiu – Country Manager, Coca Cola România
Albina Krasnodemska – Community Lead, Global Shapers Community
Sorina Câmpean – Networks and Partnerships Manager, University of Oxford
Ioan Iacob – CEO, Qualitance
Alina Burlacu – Curator, Global Shapers Bucharest Hub
Daniel Enescu – International Expansion Director, Daedalus New Media Research
Paul Budan – NOD Makerspace
Radu Manolescu – Managing Partner, K.M. Trust&Partners
Evenimentul care a avut loc miercuri la București a fost deschis de conferința Innovations for Tomorrow. Aflată la a treia ediție, conferința s-a bucurat de prezența a 14 inovatori din lume care construiesc viitorul în laboratoarele sau afacerilor lor.
Care este impactul inteligenței artificiale și al automatizării asupra viitorului muncii? Cum transformă companii ca UiPath, Actility sau Qualitance lumea digitală de mâine? Cum se vede viitorul educației sau al medicinei de la UCL sau Oxford? Împreună cu participanții la conferință, dar și cu membrii comunității Future Makers, am creat spații de conversație despre cum va arăta viitorul și cum putem răspunde la provocări.
”Viitorul muncii este despre mult mai mult decât o anumită abilitate de care vom avea nevoie sau task-uri repetitive. Prin implicarea inteligenței artificiale în sarcinile repetitive, vom avea mai mult timp să ne explorăm creativitatea și să ne concentrăm asupra lucrurilor care contează (…). În viitor (…) munca oamenilor va fi despre a crea ceva de la 0 la 1. În multe privințe, va fi încă o altă revoluție industrială, iar dacă ne uităm la revoluțiile anterioare, cea mai importantă consecință pe care o veți vedea este progresul.” (Ioan Iacob, CEO Qualitance)