Autoklass își propune ca, în 2024, jumătate dintre vânzările de automobile Mercedes-Benz să fie reprezentate de vehicule electrice și plug-in hybrid. La începutul acestui an, Autoklass și Mercedes-Benz România au inaugurat, în premieră pentru România, primul showroom construit conform conceptului MAR20X, în urma unei investiții de 1,6 milioane de euro, care a vizat extinderea locației și personalizarea acesteia conform noilor standarde de brand.
Autoklass Center este primul Partener Autorizat Mercedes-Benz care a realizat o astfel de investiție în România, oferind astfel clienților și partenerilor o experiență de brand unică, aliniată conceptului de lux modern promis de Mercedes-Benz.
Noul showroom are o capacitate de expunere de 19 autoturisme Mercedes-Benz la parter, 26 autoturisme la etajul și 21 de posturi de lucru, putând deservi aproximativ 9.000 de vehicule anual pentru lucrări de mecanică-electrică, tinichigerie și vopsitorie.
„În acest an special pentru noi, în care sărbătorim 20 de ani de la înființarea Autoklass, suntem încântați să oferim clienților noștri o nouă experiență exclusivistă, construită pe valorile comune Autoklass și Mercedes-Benz, confirmând angajamentul nostru de a fi Official Home of Mercedes-Benz în România. Ne bucurăm că astăzi Autoklass este locul ȋn care clienții, partenerii și ȋntreaga noastră echipă se simt acasă, profesional vorbind. Considerăm că evoluția și succesul companiei noastre se datorează parteneriatului pe care l-am dezvoltat pe termen lung cu clienții și partenerii noștri, cărora le mulțumim pentru că sunt alături de noi”, a declarat Daniel Grecu, director general al Autoklass.
Prin dezvoltarea noului concept MAR20X, Autoklass și Mercedes-Benz urmărește să ofere clienților o experiență unică, rafinată și elegantă, incluzând acordarea de consultanță specializată și soluții personalizate pentru orice tip de solicitare. Procesele post-vânzare sunt elementele de bază ale conceptului MAR20X și sunt considerate esențiale pentru a genera experiențe care să depășească așteptările clienților. Procesul de vânzare este conceput pentru a optimiza experiența clientului, este centrat pe beneficii și pe îndeplinirea tuturor cerințelor explicite sau implicite ale clientului.
„În timp ce lumea auto se schimbă, noi rămânem fideli ADN-ului nostru ca deschizători de drumuri – reinventarea proceselor din spatele inovațiilor este ceea ce am urmărit întotdeauna. Este ceea ce ne-a impulsionat încă de la început și ceea ce ne-a ajutat să navigăm și să inovăm această industrie. Cum transpunem acest lucru în noua realitate? Ne-am angajat nu doar să îmbunătățim status quo-ul, ci și să îl schimbăm, dincolo de a crea cele mai dorite autovehicule. Nu suntem doar o companie auto, ci lăsăm ca inovația și obiectivele noastre clare să vorbească despre promisiunea Mercedes-Benz, iar acest nou model de retail primește clienții în universul luxului modern, oferindu-le sentimentul de apartenență la ceva special”, a completat Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România.
Autoklass și Mercedes-Benz intenționează să ofere un customer-journey unic încă de la sosirea în parcarea showroom-ului, prin digitalizarea unei bune părți a interacțiunii dintre client și reprezentanții punctului de lucru. Astfel, clienții vor fi ghidați încă de la sosirea în parcarea locației de către un sistem inteligent, apoi, prin aplicația Match Maker, se creează legătura cu un consilier de service. Ulterior, informațiile de pre-diagnosticare sunt procesate de consultantul de service, care le analizează împreună cu clientul, prin aplicația Media Consulting, pentru stabilirea detaliilor lucrărilor ce urmează să fie executate. În mod similar, pentru clienții interesați de achiziționarea unui autovehicul, aceștia sunt ghidați de către asistentul digital Star Assistant, care va ghida clienții către zona de cafenea și magazinul de accesorii, pe durata perioadei de așteptare, până la alocarea unui consultant de vânzări.
Noul concept de showroom este un nou pas pe care Mercedes-Benz îl face în misiunea sa de a fi nu doar un producător auto, ci o companie de tehnologie inovatoare, care setează noi standarde pentru clienții săi. Mai mult, regândirea modelului de retail offline completează direcțiile strategice ale Mercedes-Benz de a oferi experiența luxului modern, accesibil clienților, prin lansarea locală a showroom-ului online.
Urmând strategia de eficientizare a consumului de energie și de protejare a mediului, Autoklass își propune ca, până la finalul anului 2023, să devină independent din punct de vedere energetic, obiectiv care va fi atins prin investiții în propria producție de energie electrică prin sisteme fotovoltaice montate pe acoperișul clădirilor în care își desfășoară activitatea. De altfel, Autoklass a început deja înlocuirea sistemelor de încălzire clasică cu sisteme de încălzire cu energie electrică, precum și încălzirea cabinelor de vopsit cu panouri endotermice.
Autoklass, care a realizat în 2022 o cifră de afaceri de 233 milioane de euro, este primul dealer auto care, în 2017, a pus bazele unei rețele de stații de alimentare cu electricitate a automobilelor, care a ajuns în acest an la 70 de stații de încărcare. Din acestea, 14 stații pot alimenta mașinile electrice cu curent continuu.