Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Jumătate dintre liderii români de business fac parte din generația Millenials

mkor logo

· Cei mai mulți lideri de business din România sunt Millenials (49%) sau fac parte din Generația X (43%)
· 61% dintre lideri consideră că munca lor este vocația lor, iar pentru 32% munca reprezintă cariera
· Principalele valori ale liderilor de afaceri din România sunt reprezentate de libertatea de a face ceea ce le place, independență financiară și o familie echilibrată
· Principalele provocări cu care se confruntă liderii din România sunt resursele umane (82%) și instabilitatea economică, fiscală și legală (22%)

Un studiu MKOR Consulting relevă în premieră Profilul Liderului din România.

mkor-logo

Liderii din mediul business din România sunt persoane tinere, aproape jumătate (49%) făcând parte din bine-cunoscuta generație Millenials, adică cei născuți între 1981-1995. Un procent de 43% fac parte din Generația X (cei născuți între 1965-1980), reprezentând un segment mai matur al liderilor.

Vârsta liderilor este în strânsă legătură și cu vechimea în carieră: 45% au o vechime între 11 și 20 de ani, 28% sub 10 ani, iar 27% peste 21 de ani de experiență.

Majoritatea liderilor consideră că munca pe care o fac în prezent este vocația lor (61%), iar 32% consideră actualul loc de muncă o etapă în cariera pe care doresc să o urmeze. Numai 7% consideră că în prezent au un loc de muncă oarecare.

Liderii respondenți ai studiului consideră că un lider ideal ar trebui să fie empowering, capabil să decidă, să aibă gândire strategică, să fie deschis schimbărilor, energic, entuziast și ambițios.

În ceea ce privește propria persoană, liderii români se consideră mai degrabă persoane corecte și loiale (98%), având viziune de ansamblu (96%) și sunt tenace și ambițioase (96%, respectiv 95%).

Aproximativ jumătate dintre respondenți consideră că un lider de succes ar trebui să se perfecționeze continuu, sfat pe care îl urmează îndeaproape, la rândul lor: 92% citesc frecvent cărți și articole de dezvoltare personală și profesională, 79% participă anual la programe de training, iar 73% participă la conferințe de afaceri.

În ceea ce privește succesul în business, 73% dintre respondenți consideră perseverența ca fiind o calitate definitorie pentru a atinge succesul în afaceri.

Succesul nu vine fără a depăși provocări. Managementul resurselor umane este cea mai mare provocare, pe care 82% dintre liderii respondenți o întâmpină, urmată de instabilitatea mediului economic, fiscal și legal (22%).

Din perspectivă de gen, liderii bărbați din România sunt inspirați în proporție de 99% de lideri masculini, în timp ce femeile lider din România sunt mai înclinate să se inspire de la la alți lideri feminini: 18% din liderii care le inspiră pe femeile lider din România sunt, la rândul lor, femei de succes.

Toate detaliile sunt disponibile gratuit în raportul studiului, care se poate downloada instant de pe site-ul agenției: https://mkor.ro/blog/studiul-profilul-liderului-din-romania/.

Studiul calitativ a fost realizat în luna iulie 2017, pe un eșantion format din 639 de lideri: 345 de antreprenori și 294 de manageri din mediul business și ONG.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.