– 8 din 10 copii din România iau micul dejun. Doar 4 din 10 adulți le urmează obiceiul –
Micul dejun este considerat de către specialiștii în nutriție cea mai importantă masă a zilei, fiind esenţială pentru o mai bună funcţionare a metabolismului. O serie de studii realizate la cererea Danone România în ultimii ani* arată că 8 din 10 copii din România iau micul dejun zilnic, acest obicei diminuându-se însă semnificativ odată cu înaintarea în vârstă. Pe măsură ce devin adolescenți, numărul scade până la 6 din 10 persoane, iar la vârsta adultă doar 4 din 10 persoane iau micul dejun zilnic.
Deși sunt conștienți de importanța unei alimentații echilibrate pentru sănătate, cel mai recent studiu** în domeniu ne arată că 37% dintre români nu iau micul dejun din lipsă de timp sau din obișnuință.
Când vine vorba despre alimentele consumate la micul dejun, în topul preferințelor românilor se află băuturile, pâinea și produsele lactate. Dintre produsele lactate, 1 din 2 români preferă să consume iaurt la micul dejun, conform acelorași cercetări Danone.
Iaurtul este o sursă de proteine necesare pentru creșterea și menținerea mușchilor și oaselor și o sursă de calciu. Potrivit studiilor Danone, 93% dintre mame consideră iaurtul ca fiind esențial pentru o dietă echilibrată pentru copiii lor, iar 78% dintre români consideră iaurtul esențial pentru o alimentație echilibrată.
În ciuda faptului că iaurtul este recunoscut ca un aliment esențial, România este pe ultima poziție la nivel european din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un român consumă în medie 1 produs lactat proaspăt pe săptămână, față de francezi – 5 produse pe săptămână, bulgari – 3 produse pe săptămână și polonezi – 2 produse pe săptămână.
Pentru a contribui la consolidarea micului dejun ca un obicei alimentar sănătos, Danone lansează o nouă gamă de iaurturi pentru copii: Danone Mic Dejun Delicios, cu un ambalaj inspirat din personajele Disney. Noile iaurturi din gama Danone Mic Dejun Delicios au la bază lapte de cea mai bună calitate de la fermieri români și sunt produse la fabrica Danone din București. Iaurturile sunt disponibile în două variante de produs: iaurt alb și iaurt cu căpșuni. Ambele sortimente au topping din fulgi de porumb, bogat în fibre, și un conținut scăzut de grăsime (2%).
* Notă: Datele folosite în acest comunicat provin din mai multe studii realizate de Danone în ultimii trei ani, între care: Studiu fundamental pentru înțelegerea rolului lactatelor proaspete în comportamentele generale de consum ale românilor, Synovate, 2011; Raport cu privire la percepția iaurturilor, 360 insights, 2014; Danone Brands Tracking, GFK, 2014; Studiu OMNIBUS 2013.
** Studiu IPSOS 2014.