in diverse companii, releva un studiu GfK
Televiziunea The Money Channel a anuntat astazi rezultatele studiului GfK realizat pentru a afla profilul celor care urmaresc postul.
Studiul a fost realizat de aceeasi companie care realizeaza si studiul de masurare a audientelor TV, insa dupa o metodologie specifica, aplicata de GfK in piete dezvoltate (GfK UK, pentru postul CNBC).
Telespectatorii The Money Channel au fost caracterizati din punct de vedere demografic dar si din punct de vedere al obiceiurilor de utilizare a unor categorii cheie de produse si servicii.
Studiul a cuprins intrebari referitoare la varsta, educatie, ocupatie, venituri, frecventa, intervale de vizionare a postului si comportament financiar.
Datele au fost colectate in perioada 15 aprilie – 19 mai prin intervievarea online, pe site-ul www.tmctv.ro, a persoanelor care urmaresc The Money Channel – trimiterea la site facandu-se prin materiale difuzate pe post. Studiul s-a realizat pe un esantion reprezentativ de 1.522 de persoane.
Pentru a identifica particularitatile acestora, profilul lor, obtinut din studiu, a fost comparat cu profilul populatiei urbane (GfK Omnibus septembrie-decembrie 2007, GfK Financial Markets Data Survey, GfK Mood Barometer – Savings & Investment) si profilul utilizatorilor de Internet (GfK Omnibus septembrie-decembrie 2007).
“Targetul unui de post de business, asa cum este The Money Channel, reprezinta o minoritate mai greu accesibila, pentru ca vorbim aici de persoane mai educate decat restul populatiei, cu venituri mai ridicate, cu educatie financiara si de business. Acest public este mult mai usor accesibil online decat prin intermediul altor canale. De aceea am si optat pentru intervievarea lor online. GfK realizeaza studii similare si pentru postul CNBC, prin GfK UK. Experienta acumulata astfel, in acest domeniu, ne-a aratat ca posturile TV de business sunt urmarite intr-o masura semnificativa si in afara casei si, de asemenea, si prin intermediul Internetului”, declara Anca Zamfirescu, Senior Resercher, GFK Romania.
Onut Dragomirescu, Director General The Money Channel spune ca alegerea GfK pentru realizarea acestui studiu nu este intamplatoare, pe de o parte pentru ca GfK realizeaza si studiul de masurare a audientelor TV, si mai ales pentru ca metodologia aplicata in cazul acestui studiu, este aceeasi cu cea folosita de GfK Uk pentru CNBC, post similar cu The Money Channel.
“Este firesc sa apelam la metode specifice, alternative de masurare a calitatii audientei postului nostru si este imbucurator faptul ca, in acest domeniu, pe piata romaneasca folosim aceleasi tehnici care sunt folosite pe piete de advertising cu mult mai multa experienta. Toate acestea, avand in vedere ca publicul The Money Channel nu va accepta niciodata masurarea audientei prin dispozitive destul de incomode si complicate, cum e people-meter-ul utilizat in masurarea audientei posturilor TV, in general. Studiul releva o realitate de necontestat: niciun alt mijloc media din Romania nu are un public mai select decat The Money Channel”, a declarat Dragomirescu.
Astfel, studiul arata ca persoanele care urmaresc The Money Channel sunt mult mai educate decat restul populatiei. 75% din telespectatorii The Money Channel au educatie superioara fata de 15 % din populatia urbana. Unul din patru si a continuat studiile si dupa facultate.
Persoanele care au propria afacere se uita mai frecvent la The Money Channel. O treime din audienta postului este formata din intreprinzatori sau manageri fata de 6% din populatia urbana. 17% dintre cei care urmaresc The Money Channel sunt din domeniul financiar- bancar, 15 % din vanzari.
O cifra extrem de relevanta privind audienta “business” The Money Channel este data de faptul ca nu mai putin de 49% dintre repondenti detin un laptop comparativ cu numai 5% din populatia urbana; 68% au imprimanta fata de 20% urban; 42% au scanner fata de 6% urban. Aproape 90% folosesc internetul zilnic fata de 26% urban.
Totodata, 23% au masini de peste 20.000 de euro, fata de 9% urban si 41% au telefoane mobile.
Totodata, studiul a mai relevat ca 60% din telespectatorii postului de business castiga peste 540 de euro pe luna, fata de doar 2% din populatia urbana. Unul din trei telespectatori The Money Channel recunoaste ca depaseste mia de euro pe luna, fata de 0,5% din populatia urbana. De asemenea, 37% dintre cei cu venituri intre 540 si 1000 de euro urmaresc The Money Channel mai mult de 10 ore pe saptamana.
In ceea ce priveste comportamentul financiar, in audienta The Money Channel sunt mai multe persoane care apreciaza investitiile cu grad ridicat de risc si care folosesc alte instrumente financiare pentru investitii sau economisire decat restul populatiei din mediul urban. 70% din audienta The Money considera actiunile sau unitatile la fonduri de investitii ca pe o metoda de economisire sau investitie interesanta fata de 12% din populatia urbana.
51% sunt actionari, fata de 1% urban.
Aproape toti cei care urmaresc The Money Channel sunt utilizatori de produse bancare. 73 % au conturi curente, fata de 25% din populatia urbana. 28% folosesc e-banking fata de 1% urban.
Rezultatele complete ale studiului sunt disponibile pe www.tmctv.ro/audienta
{mosloadposition user10}