Un robot umple pereții Casei Poeziei cu versuri!
După ce a tapetat un metrou întreg cu versuri în speranța de a transforma o zi ploioasă de toamnă într-una mai veselă – și după ce a oferit poeziei putere de monedă, permițând consumatorilor să cumpere cafea nu cu bani, ci cu poezie – Julius Meinl lansează, pentru prima dată în România, o Casă dedicată în exclusivitate Poeziei!
Locația, situată în București, pe strada Nicolae Golescu nr. 5, va fi decorată chiar în timpul lansării sale, de un robot care va scrie versurile generației noastre direct pe pereții cafenelei, pe parcursul unei zile, de la 10.00 dimineața până la 10.00 seara. Poeziile vor fi scrise de robot în timp real, pe măsură ce sunt primite de la consumatori prin intermediul unei aplicații speciale postate pe pagina oficială de Facebook, disponibilă doar pe perioada activării. Evoluția Casei Poeziei va putea fi urmărită și prin live streaming, în aceeași aplicație.
Lansarea acestui spațiu prin intermediul unui robot-poet ne arată tuturor că poezia poate fi relevantă chiar și în secolul vitezei, al mecanizării și automatizării.
„Înfigem două steaguri într-o nouă redută cucerită de poezie în lupta ei de a redeveni celebră. Creăm un loc fizic, în care mișcarea se poate desfășura și o facem într-un mod al anilor contemporani, folosind tehnologia pentru a adăuga entertainment, demonstrând încă o dată că poezia, în forma potrivită, nu e depășită. Poezia devine actuală, modernă, flashy și întregul eveniment varsă contentul creat pe social media în viața reală”, spune Radu Pilat, Community Marketing Expert Heist Industries, agenția care se ocupă de campanie.
Evenimentul face parte din campania Julius Meinl „Poezia poate face lumea mai bună”, prin care brandul urmărește readucerea poeziei în vizorul publicului larg.
„Sunt lucruri frumoase care se întâmplă chiar sub ochii noștri, dar pe care, dintr-un motiv sau altul, nu le observăm. Tot timpul apar alte lucruri, mai strălucitoare, mai superficiale, care ne distrag atenția. Cred că așa a fost gândit și evenimentul acesta. Poezia, care pentru mulți pare grea și învechită, ia forma tehnologiei și se folosește de social media. Un înveliș "strălucitor și superficial", care o ajută să ajungă din nou în centrul discuției!”, spune Adi Despot de la Vița de Vie.
În urmă cu aproape 3 săptămâni, într-una dintre cele mai ploioase zile din această toamnă, Julius Meinl oferea bucureștenilor o dimineață neașteptat de frumoasă: o parte din trenurile de metrou au circulat timp de două zile tapetate cu post-it-uri cu versuri. Ulterior, Julius Meinl a continuat pe aceeași idee, lansând singura zi din an în care versurile au devenit monedă de schimb!
Julius Meinl, brandul care inspiră poeții încă de la 1862 („Inspiring poets since 1862”), provoacă la redescoperirea și recunoașterea poeziei din viața secolului în care trăim.
Julius Meinl, ambasador al culturii cafenelelor vieneze – unde, de-a lungul secolelor, artiștii s-au întâlnit să își împărtășească unii altora gândurile, ideile și dorințele, sau pur și simplu să citească sau să își compună capodoperele – și-a făcut o misiune din a spune oamenilor că poezia poate transforma societatea în care trăim într-o lume mai bună și mai frumoasă.
Câteva argumente puteți găsi și în filmul prin care Julius Meinl încearcă să afle dacă poezia poate să schimbe lumea.
Pentru că #poeziaexista și face #lumeamaibuna în #casapoeziei.