In urma Conferintei Internationale „Marketing in Direct”, cunoscutul speaker britanic John Griffiths marturiseste intr-unul din newsletterle sale ca prima editie a constituit o oportunitate interesanta de a reflecta asupra potentialul Marketingului Direct utilizat pe pietele in curs de dezvoltare, inclusiv cea romaneasca. „Sa gasesti surse bune de date este un adevarat cosmar”, declara John Griffiths. „Dar sa construiesti o baza de date solida si sa o testezi inainte de implementarea campaniei nu au fost niciodata actiuni mai relevante ca acum. Cu toate acestea moda are prea mult de-a face cu strategiile de comunicare. Am intalnit un marketer care mi-a spus ca a fost sfatuit sa nu mai utlizeze Marketingul Direct, ci sa-si directioneze bugetul catre Facebook. Fara a testa inainte.”, continua Griffiths.
Campaniile de Marketing Direct au marele avantaj ca pot fi supuse diverselor testari inainte de a fi implementate. Exista tehnici pentru determinarea celui mai eficient mesaj de vanzari care sa genereze un raspuns rapid din partea consumatorului. Poti testa de asemenea, individual, variabilele dintr-o campanie de Direct Mailing si poti astfel planifica intreaga campanie pe baza celei mai bune rate de raspuns obtinute. Poti testa diferite oferte si discounturi pentru a determina care dintre ele au cel mai inalt grad de raspuns.
Testarea este arma secreta a Marketingului Direct. Niciun alt instrument de advertising nu poate fi testat si rafinat cu aceeasi precizie matematica. Odata actualizata si detaliata baza de date, poti testa atat diverse componente ale ofertei tale (de la oferta in sine si lista prospectilor, pana la design si mesaj), cat si diverse metode de livrare si raspuns (direct mail, e-mail, pagini de landing personalizate, telemarketing etc.).
„Pana la urma frumusetea si puterea Marketingului Direct constau in posibilitatea de a efectua teste la scara redusa”, conclude John Griffiths. „Si pentru ca totul se reduce la rezultatele obtinute la sfarsitul campaniei, nu vad niciun motiv sa nu folosesti Facebook. Dar nu moda trebuie sa fie punctul tau de reper, ci rata de raspuns. Pe scurt, targetarea buna si oferta clara fac diferenta. Sa nu credem ca E-mailul este succesorul natural al Direct Mailului – fiecare instrument in parte trebuie testat intrucat functioneaza in mod diferit.”
Sub sloganul “Dau un regat pentru un cal!” prima editie a Conferintei „Marketing in Direct” a reunit 17 experti internationali si locali, care au sustinut intr-un mod interactiv si carismatic prezentari si workshop-uri cu scopul unei mai bune intelegeri a marketingului direct.
Evenimentul a fost sustinut de AME design, Angels Promotions, Atip Design, AVON, Carte Noire si Toblerone, City College – Universitatea Sheffield, Digital Audio Xpert, Euroanswer, Intercontinental, Media Image Monitoring, Paralela 45, RPG Security, TCE Logistica, Vincon. Partenerii media au fost AdPlayers, Calendar Evenimente, Cariere, Centrul de Presa, Comunicatii Mobile, Hotnews, IQAds, PRwave, Rol.ro, Wall Street si 9AM.
{mosloadposition user10}