Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

John Griffiths: “Marketingule Direct, vrei sa fii Valentina mea?”

Ce poate face un marketer ca sa profite de pe urma revitalizarii unei sarbatori americane a secolului 20, care a devenit de-a lungul timpului o geniala initiativa de marketing?

De Sfantul Valentin pretul florilor creste, felicitarile se vand bine si restaurantele propun clientilor meniuri speciale. Exceptand tipurile de companii care profita de pe urma ofertelor asociate romantismului, si pentru marketerii care nu ofera produse din aceasta categorie exista solutii de promovare ingenioase.

John Griffiths, respectatul profesionist in comunicare si marketing, considera Sarbatoarea de Sfantul Valentin ocazia perfecta de a lansa o campanie de Marketing Direct.

„In primul rand personalizeaza-ti mesajele”, ne sfatuieste Griffiths. „Ziua Sfantului Valentin inseamna inainte de toate comunicarea cu oamenii si nu extra vanzari si consum. Pentru marketeri telefoanele mobile reprezinta cel mai personal instrument de marketing. Insa a te apropia de consumator presupune si cateva riscuri: cu cat te apropii mai mult, cu atat risti sa-ti enervezi consumatorul, daca faci greseli. De exemplu, nu presupune ca persoana pe care o targetezi are un partener de viata. In schimb, daca faci totul ca la carte, beneficiile vor fi pe masura… adica foarte mari!”

John Griffiths ofera drept exemplu campania implementata in 2009 de Pagini Aurii in Marea Britanie. Compania a plasat celebrele sale ghiduri in aproape toate locuintele din Marea Britanie, insa departamentul de marketing si-a dat seama ca este destul de dificil pentru publicitari sa targeteze tinerii prin intermediul reclamelor din „paginile aurii”, intrucat se stie ca tinerii nu petrec mult timp acasa si nu cauta produse sau servicii in varianta tiparita a ghidului.

Pagini Aurii a planificat asadar o campanie prin intermediul unei retele gratuite de telefonie mobila, accesata de tineri cu varsta cuprinsa intre 16 si 24 de ani. Campania de Ziua Sfantului Valentin a utilizat SMS-uri pentru recomandarea diverselor produse si servicii, pe care tinerii le-ar fi putut considera utile in preajma sarbatorii, adica acele produse si servicii postate in motorul mobil de cautare Pagini Aurii. Unele dintre ele erau „romantice”, insa majoritatea reprezentau servicii si produse din domenii precum catering, timp liber sau recrutare.
„O idee desteapta!”, completeaza John Griffiths. „Chiar daca persoana targetata nu ar fi avut cui sa trimita o felicitare de Sfantul Valentin, serviciul oferit a permis extinderea cautarilor via telefon mobil catre o gama larga de produse.”

Campania Pagini Aurii a inregistrat click-uri din partea unui procent de 17% dintre prospectii bazei de date. Cu cat oferta era mai eleganta si fastuoasa, cu atat reusea sa atraga mai multe click-uri, lucru de care au putut profita in special companiile cu produse/servicii de lux. Campania a reusit sa schimbe comportamentul respondentilor privind frecventa de accesare, jumatate dintre acestia accesand motoarele de cautare de 2 sau mai multe ori. 

„Daca o companie care ofera liste de companii (produse si servicii) poate ajunge la zeci de mii de noi clienti, folosind drept pretext de promovare Ziua Sfantului Valentin, atunci cred cu convingere ca orice companie poate s-o faca. Este timpul sa te inarmezi cu sagetile lui Cupidon si sa vanezi prospectii!”, ne sfatuieste John Griffiths.

Daca in cadrul primei editii a Conferintei Internationale „Marketing in Direct” (21.10.2009), John Griffiths, alaturi de Leif Andersen-Farmer, Barry Larson si alti 14 speakeri locali au dezbatut Marketingul Direct printr-o abordare „back to basics”, la cea de-a doua editie programata pentru data de 8 Septembrie 2010, expertii internationali si locali vor pune accentul pe varii studii de caz, oferind exemple concrete de copywriting in Marketing Direct, SMS Marketing, Telemarketing, construirea/segmentarea/actualizarea bazei de date si multe altele.

Pe forumul Conferintei //www.marketingindirect.ro/forumel va asteptam sa ne scrieti comentariile/sugestiile pentru urmatoarea editie. Celor mai activi si celor care vor posta subiecte interesante le vom acorda premii in carti de specialitate.

Bucuresti, 10.02.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.