Content video, platforme digitale, activări și PR pentru unele dintre cele mai mari ONG-uri din România
2024 a reprezentat pentru agenția independentă de publicitate Jam Session nu doar un an bun din punct de vedere creativ și al rezultatelor de business obținute, cât și anul continuării cu mai multe proiecte a platformei sale adresate proiectelor sociale: SoulJam.
SoulJam este numele de cod dat demersului susținut de mai mulți ani de oamenii din echipa Jam Session de a ajuta pro bono proiecte sociale ce schimbă România și de a da o voce creativă societății civile care este o forță din ce în ce mai mare în ultimii ani.
„SoulJam este modalitatea noastră de a mulțumi societății și de a face lucruri bune care să dăinuie în timp. Este felul nostru de a ne “juca” cu emoții puternice, aproape nefiltrate, este supradoza noastră “de suflet”. O voce puternică oferită ONG-urilor și o platformă care ne reprezintă ca oameni. Ne place să putem da ceva înapoi lumii, “adoptăm” cauzele în care credem și ajutăm oamenii din spatele lor să-și ducă planurile la bun sfârșit, făcându-le cunoscute proiectele,” a spus Andreea Ghenoiu, Creative Partner Jam Session.
În 2024, sub platforma SoulJam, agenția a realizat mai multe campanii pro bono, cauze cu care rezonează și care speră să își atingă potențialul, și de ce nu, să îl depășească.
Astfel, inima Jam Session a bătut pentru Inima Copiilor și așa a luat naștere “Promisiuni”, o campanie despre promisiunile rămase în așteptare, pe care părinții nu le pot ține cât timp cei mici se luptă pentru viața lor. Este o poveste despre empatia și dragostea pe care o simțim pentru inimile mici și pentru cei care veghează și uneori cântă lângă paturile de spital. În spot regăsim o interpretare neașteptată a unei piese populare pe care și cei care o știu, si cei care nu, ajung să o fredoneze. Cu o promisiune aleasă de pe inimacopiilor.ro sau cu un SMS cu textul LOVE la 8844, sprijinim cu 2 euro/lună extinderea secției de cardiochirurgie pediatrică de la Marie Curie și ajutăm sutele de copii bolnavi de inimă care au nevoie de intervenții și tratament.
Campania este formată dintr-un video ce transmite multă emoție, cu o melodie reinterpretată de Andreea Călărașu, Senior Strategist Jam Session Agency, un remake după piesa lui Luis Gabriel “Toate Diamantele” și o platformă online, unde orice persoană interesată de cauza poate adopta o Promisiune.
Anul a continuat cu „A avut tot ce voia, mai putin ce-i trebuia”, pentru Fundația Metropolis care își propune să construiască cea mai mare clinică de psihiatrie pediatrică din România și cel mai ambițios proiect sub umbrela #SpitalePubliceDinBaniPrivați. În campania de strângere de donații, echipa Jam Session a pus reflectorul pe obiectele lăsate în urmă de tinerii care s-au sinucis, fiecare dintre ele reprezentând un monument de neputință. A părinților, a statului, a celor care au avut tot, mai puțin un loc de vindecare. Campania a început cu un teasing alături de 39 de influenceri care s-au alăturat cauzei și care au postat imagini cu obiecte dragi și un mesaj simplu: „Dau tot ca să fac loc”. Pe 10 octombrie, de Ziua Mondială a Sănătății Mintale, am ridicat cortina și am lansat campania (video, banners, PR) în cadrul unui eveniment la care au fost invitați jurnaliști și oficialități. Influencerii au postat din nou poza, de data asta cu logo-ul inițiativei și o completare: „Dau tot ca să fac loc de vindecare.” Obiectele din imagini au fost donate Fundației Metropolis și scoase la licitație, banii obținuți fiind direcționați către ridicarea spitalului.
Cea mai recentă campanie este creată pentru Ambulanța pentru Monumente și beneficiază de un video emoționant și puternic, alb-negru, și de versurile lui Nichita Stănescu din „Lecția despre cuib”. Campania reprezintă un manifest și o strângere de fonduri pentru salvarea monumentelor uitate.
„Motivele principale pentru care am decis să ajutăm această cauză care nu este pe radarul marilor cauze sociale au fost două: oamenii minunați de la Ambulanța pentru Monumente care fac minuni în a păstra patrimoniul României, atât de important pentru identitatea noastră națională și pentru renașterea comunităților din zonele în care aceste monumente încă mai rezistă. Și al doilea, ne iubim țara și trecutul ei. Vrem să putem pleca cu copiii noștri din București și să putem călători prin România, descoperind o lume guvernată de tradiții și obiceiuri frumoase, bazate pe bun simț și pe credință, în care ideea de comunitate și de bine comun era puternică și ne poate inspira pentru viitor.”, a spus Valentin Suciu, Co-Founder & CCO Jam Session Agency.
Susținerea ONG-urilor, mereu o prioritate
De altfel, membrii echipelor Jam nu sunt la primele campanii de acest gen, ei fiind cunoscuți pentru o serie de campanii sociale care au produs schimbare reală în societatea românească și care au trecut cu mult peste barierele unor festivaluri de publicitate. Și asta încă de pe vremea agenției de publicitate Jazz, din care s-a desprins acum 3 ani de zile Jam Session.
“Oprește Barbaria, salvează Ciocârlia” creată de Jazz și Rogalski Damaschin, a fost aleasă drept una dintre cele 15 cele mai creative campanii la nivel internațional din 2016 și inclusă în celebrul The Gunn Report. Campania care a adus României singurul Gold Lion la Cannes și Gold Effie în 2016 și a reușit să schimbe o lege, depășind astfel barierele publicității clasice, este singură din România prezența în top în acest an.
Studiu de caz:
Celebra campanie „Magic Home” a fost premiată în 2018 cu Grand Effie, dar și cu un Gold Effie în categoria Positive Change – Non-Profit și un Silver Effie în categoria Engaged Communities.
Studiu de caz:
Galantom (#ziuatarescriepovestea) a dat o voce puternică societății civile și a schimbat prin comunicare status quo-ul: de la schimbări de legi, la construcții de case și spitale. A obținut premii la Effie și Internetics în anul lansării.