Jacobs 3in1 angajeaza “pasionati de relaxare”, printr-o campanie integrata, semnata de CohnandJansen JWT, ce introduce pentru prima data in istoria brandului conceptul de gamification.
Dupa repozitionarea de anul trecut cand Jacobs 3in1 a trecut pe teritoriul de relaxare activa cu campania “Efort pe bune. Relaxare pe bune”, anul acesta a venit momentul ca Jacobs 3in1 sa lanseze o initiativa unica pe piata de mixuri: primul program de loialitate pe termen lung. Si cum timp de mai bine de un an de zile Jacobs 3in1 a sustinut prin Academia de Relaxare cursuri si teme despre cum sa profiti de orice oportunitate de relaxare, a venit momentul sa ofere consumatorilor sansa sa puna in practica ceea ce au invatat si sa castige Salarii de Relaxare.
Insight-ul de la care s-a pornit in campanie este acela ca tinerii din ziua de azi sunt mult mai pragmatici.Atunci cand depun un efort, chiar daca este unul in sprijinul unei pasiuni, asteapta sa primeasca ceva in schimb. De aici a aparut ideea de a “angaja” tinerii si de a le sustine pasiunile prin intermediul programului de loialitate.
“Indiferent daca vrem sau nu sa acceptam, traim intr-o lume in care banii dicteaza. Iar siguranta unui confort material ii face pe multi sa renunte la pasiunea lor. Din pacate, in Romania putine pasiuni sunt profitabile. Traim intr-o societate care nu incurajeaza pasiunile, dar asta nu inseamna ca brandurile nu o pot face”, a declarat Adina Stanescu, copywriter CohnandJansen JWT.
Pentru a incuraja tinerii sa-si urmeze pasiunea, Jacobs 3in1 va “angaja” timp de 7 luni pasionati de muzica, fotografie, fashion si sporturi extreme in cel mai cool joc de relaxare. Jocul este gandit astfel incat tinerii sa depuna constant efort pentru pasiunea lor, sa rezolve task-uri zilnice sau saptamanale, asa cum face orice om care poarta titulatura de “angajat” sau “freelancer”. Jacobs 3in1 ii va recompensa pe cei mai buni jucatori cu patru salarii in valoare de 1.000 Euro pe luna, timp de un an si si sute de premii de relaxare.
“Intreg programul a fost creat plecand de la consumatori si cu implicarea activa a acestora in dezvoltarea ideii. Am vrut sa valorificam la maxim comportamentul targetului nostru foarte tanar, caracterizat atat prin afinitatea deosebita catre mediul online si apetitul pentru jocuri, cat si prin pasiunea lor pentru muzica sau sport. Iar rezultatul este o campanie care se doreste sa fie mai mult decat o promotie si sa-si gaseasca un loc in viata de zi cu zi a consumatorilor nostri”, povesteste Raluca Velcu, Brand Manager Coffee in cadrul Mondelez Romania.
Jocul este impartit in patru mari categorii: muzica, fotografie, fashion si sporturi extreme. Regulile sunt simple: indiferent de pasiunea pe care ti-o alegi, trebuie sa-ti creezi un personaj si sa-ti rezolvi task-urile saptamanale si misiunile speciale. Ex: Orice task rezolvat iti aduce bani si puncte. Banii iti dau posibilitatea sa avansezi in joc, pentru ca doar cu ajutorul lor iti poti cumpara toate cele necesare pentru rezolvarea misiunilor viitoare. Punctele cumulate duc la desemnarea castigatorilor premiilor lunare si a premiului cel mare.
“Am folosit Gamification ca principiu de baza in campania din online. Pentru a loializa consumatorii de Jacobs 3in1 si a incuraja cumpararea repetata, codurile de pe produs se transforma in resursa virtuala (adica in energie)”, a explicat Monica Radulescu, Head of Digital Strategy la JWT.
Un element cheie care a stat la baza proiectului a fost folosirea tehnologiilor UX. Trebuia gasita o modalitate de a traduce toate sarcinile pe care un utilizator le poate indeplini in joc, intr-un limbaj vizual pe intelesul tuturor. Prin urmare, s-au folosit elemente clasice din gaming: status bars, level and energy progress bars, inventar etc.
Campania “Angajam pasionati de relaxare” cuprinde 2 spoturi TV, print, activari in campusuri universitare si la mare, activari in store, I-media (bannere) si destinatia campaniei: jocul este online de la 1 Iunie pana la finalul lui decembrie la adresa: www.jacobs3in1.ro.
Echipa CohnandJansen JWT care a realizat proiectul a fost formata din: Creative Director: Andrei Cohn, Copywriter: Adina Stanescu, Art Director: Octavian Budai, Strategic Planner: Ana Maria Olaru, Group Account Director: Ruxandra Savulescu, Account Manager: Cristina Bedreaga, Head of Digital Strategy: Monica Radulescu, Project Manager: Raluca Diaconu.
Din partea Mondelez: Brand Manager Coffee – Raluca Velcu si Assistant Brand Manager – Anca Mitoseru.