previzionand o crestere in vanzari cu 5% fata de 2009
Importatorul are în vedere și dezvoltarea de noi parteneriate de distribuție pe categoriile existente în portofoliul său, dată fiind evoluția continuă a cererii din piața IT&C
IT&S, companie cu peste 15 ani vechime, ce activează în industria de IT ca importator şi distribuitor al unor mărci clasa A pe categoriile Copy & Print, Document Management & IT Solutions şi Imaging & Multimedia, previzionează pentru 2010 o creștere cu 20% a veniturilor companiei față de anul 2009.
”Ne propunem ca în prima jumătate a anului 2010 să diversificăm categoriile de produse comercializate, adăugând portofoliului existent televizoarele LCD” a anunțat astăzi Directorul General al IT&S, Dana Iorga.
Referitor la cifra de afaceri a companiei, aceasta a fost de 25 milioane de Euro în anul fiscal 2008 – 2009, iar pentru 2010 IT&S și-a propus o cifră de afaceri de 15 – 18 milioane de Euro, în funcție de evoluția pieței.
Evolutia pietei de IT în 2010 :
În ce priveste piata de IT, Dana Iorga este destul de rezervată: “în opinia noastră, s-a atins punctul de jos al scăderii, cel mai probabil 2010 va fi un an de relativ echilibru în care, chiar dacă va exista o creștere, aceasta nu va fi semnificativă – undeva în jurul valorii de 5%.”
”Considerând că economia românească are o întârziere de reacție față de piața mondială cu minimum 6 luni, în ce priveste evoluția, ne asteptăm la o reluare a creșterii în a 2-a parte a anului 2010 sau cel mai probabil începând cu 2011”, continuă Directorul General al IT&S.
Sectoare din piața de hardware – IT în 2010:
În ceea ce priveste evoluția anumitor segmente din sectorul IT, specialiștii companiei sunt de părere ca netbook-urile rămân constante, în 2010 neprevizionându-se o creștere în ponderea vânzărilor.
Cazul desktop-urilor este diferit, întrucât cererea de mobilitate din contextul actual va duce la scăderea vânzărilor acestora.
În schimb, numărul de unităti de laptopuri vândute în 2010 va crește cu cel putin 20 %. Această crestere va depinde, totusși, de diferența de preț dintre un PC și un laptop, dar și de evoluția pieței în general. În ultima perioadă, prețul laptop-urilor a cunoscut o creștere de 4-5%.
Foto – Video :
Referindu-se la segmentul foto-video, compania consideră că și acesta va rămâne constant în vânzări, desi prețurile pentru aceste produse au crescut.
Produsele profesionale/de nișă :
În ceea ce privește produsele profesionale (cum ar fi scanner-ele de mare capacitate, serverele, laptop-urile pentru design etc.), acestea au propria piață, sunt produse de nișă, deci depind de nișa pentru care sunt create. ”Vânzările pentru produsele profesionale au scăzut în 2009, iar estimările pentru 2010 duc la concluzia că acest lucru nu se va schimba, întrucât si de acum încolo se vor face achiziții bazate pe necesitatea imediată mai mult decât pe impuls”, concluzionează Directorul IT&S.
Modificări ale evoluției pieței în 2010 :
Vorbind de direcțiile de evoluție a pieței în 2010, Dana Iorga comentează: ”Ceea ce ar putea duce la creșterea pieței sunt proiectele guvernamentale, însă acestea rămân în continuare o necunoscută pentru 2010, mai ales că în 2009 nu au existat asemenea demersuri. Astfel, pentru anul curent, în funcție de un asemenea proiect se poate trasa o nouă directie de evolutie a pieței. Aceasta ar putea influenta segmentul de PC-uri pentru că, de obicei, achiziția de echipamente este îndreptată către acest segment”, încheie Directorul General al IT&S.
{mosloadposition user10}