Compania urmărește o cotă de piață de 2% din piața și pune la dispoziția clienților un portofoliu de peste 50 de modele
IT&S, companie cu peste 15 ani vechime ce activează în industria de IT ca importator şi distribuitor al unor mărci clasa A pe categoriile Copy & Print, Document Management & IT Solutions şi Imaging & Multimedia, distribuitor al televizoarelor LCD marca Sharp pe tot teritoriul României, anunță pentru 2010 o cotă de piață de 2%. În prezent, compania pune la dispoziția clienților săi o gamă de peste 100 de produse premium, având componente realizate la fabrica Sharp din Japonia.
Dintre acestea, televizoarele LCD de la Sharp presupun mai multe categorii: LCD TV și LED TV, HiDef și Full HD Multimedia, diagonala de la 19 inch până la 52 de inch, un portofoliu de 50 de modele. Compania va distribui aceste produse către online, în rețelele locale și mici de retail recunoscute și IMM-uri. Distribuția se va face în rețeaua de distribuție existentă, la nivelul întregii țări.
Referindu-se la rezultatele obținute în primul trimestru al anului 2010, odată cu introducerea în portofoliu a noii game, oficialii companiei anunță că, în medie, vânzările de televizoare LCD Sharp începând din a doua jumătate a lunii februarie și până acum au fost de aproximativ 100 de unități pe lună. «Cele mai căutate produse au fost televizoarele LCD cu diagonala de 32 de inch, iar la televizoarele cu tehnologie LED, cele cu diagonale de 32, 40 și 52 de inch», explică directorul general IT&S, Dana Iorga.
Compania urmărește vânzarea a peste 5000 de unități în 2010, în condițiile în care piața totală de televizoare LCD premium este de aproximativ 10-15%. Marca Sharp va reprezenta aproximativ 10% din cifra de afaceri a companiei IT&S până la sfârșitul anului 2010 – începutul anului 2011.
„Ne propunem să vindem peste 5000 de unități până la sfârșitul anului 2010”, declară directorul general al companiei, Dana Iorga, „și ne așteptăm la un vârf cu ocazia campionatului de fotbal, dar și în perioada sărbătorilor de Crăciun”, încheie Iorga.
Conform estimărilor existente, pe întreg anul 2009 s-au vândut aproximativ 400.000 de unități LCD TV. Piața în 2009 a fost caracterizată de o scădere accentuată a prețurilor, dar și de o scădere a puterii de cumpărare.
„În acest moment”, spune Dana Iorga, „prețurile sunt destul de jos și nu credem că ar putea să scadă, poate doar pe anumite tehnologii foarte noi ce vor deveni mai accesibile”, concluzionează directorul IT&S.
Categoria de LCD TV este una din cele care au avut în 2009 cele mai mici scăderi, de exemplu comparată cu piața de PC-uri și imprimante, care a scăzut cu 70%; pe acest segment s-au înregistrat scăderi de până în 25%, susține managementul companiei, motivând introducerea acestei noi categorii în portofoliu.
În ce privește prețurile în 2010, IT&S consideră că acestea se vor menține aproximativ la același nivel ca și în anul trecut, însă dacă ne raportăm la 2007, anul de vârf al industriei, prețurile au scăzut cu mai mult de 50%, atât din cauza scăderii puterii de cumpărare, cât și a faptului ca tehnologia începe să se amortizeze – făcând referire la investițiile producătorilor.
„Cu această ocazie, am adus în țară tehnologia Sharp LED, ce a apărut pe piață abia anul trecut. Prețurile la această tehnologie sunt mai mari, dar vorbim aici de televizoarele LED dotate cu sistemul Sharp Quad Pixel Technology, ce adaugă o nouă culoare (galben) tradiționalului RGB, permițând culori infinit mai multe, o imagine de calitate specială, întrucât nu mai există problema unghiului de vizionare. Televizoarele au o greutate mică, astfel încât pot fi integrate în orice spațiu.
Cele mai vândute produse în primele 4 luni ale anului 2010 au fost LCD-urile full HD.
La sfârșitul anului fiscal 2009, vânzările Sharp pe Europa reprezentau aproximativ 16% din totalitatea cifrei de afaceri a companiei, Europa fiind pe locul trei ca vânzări după Japonia și SUA.
{mosloadposition user10}