Joi, 11 iunie 2009, Agora Media a organizat prima ediţie SolePAD (Soluţii Eficiente pentru Afaceri Durabile) la Arad. Evenimentul s-a adresat oamenilor de afaceri din judeţele Arad şi Hunedoara şi s-a desfăşurat în sala de conferinţe Vasile Goldiş a Hotelului Continental Forum din Arad.
Agenda SolePAD Arad a îmbinat soluţii IT&C pentru scăderea costurilor şi eficientizarea afacerilor cu soluţii de finanţare pentru IMM-uri. În deschiderea conferinţei, Nicolae Băcanu, şedinte Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad, a dorit să menţioneze că în perioada de criză pe care o traversăm, este necesar ca firmele să acţioneze, iar orice mişcare care poate aduce schimbarea în acest sens este foarte bine venită. „Consider că această manifestare se înscrie în această atmosferă, în ideea că trebuie să facem ceva, să ne pregătim pentru perioada care va urma, iar temele abordate în cadrul acestui eveniment ar trebui să constituie o preocupare pentru orice firmă care doreşte să obţină o eficienţă mai mare cu un efort mai mic. De asemenea, în ceea ce priveşte fondurile europene, trebuie să scriem cât mai multe proiecte, să aducem cât mai mulţi bani de afară şi sper ca prezentările de astăzi să deschidă noi căi pentru IMM-urile participante”, a mai spus Nicolae Băcanu.
În aceeaşi ordine de idei,Radu Lazăr, Consilier Programe Europene în cadrul Prefecturii Judeţului Arad, a apreciat faptul că judeţul Arad a fost inclus în Roadshow-ul SolePAD şi a dorit să asigure participanţii de sprijinul pe care instituţia Prefecturii îl oferă acestora în accesarea fondurilor europene. În acest sens, Prefectura Arad lucrează în prezent la o reţea intranet cu baze de date comune la nivelul zonei de vest a ţării, pentru a le oferi IMM-urilor informaţii utile în accesarea acestor fonduri. De asemenea, Radu Lazăr a dorit să precizeze că Guvernul României va lucra în continuare la simplificarea documentaţiei şi a procedurilor pentru ca fondurile europene să fie cât mai accesibile pentru IMM-uri.
Ovidiu Seceleanu, ESS SPO Manager în cadrul HP, a prezentat soluţiile de virtualizare pe care HP le oferă IMM-urilor în vederea reducerii costurilor. Virtualizarea se poate realiza la nivel de desktop-uri, servere şi echipamente de stocare, iar pentru o mai bună exemplificare Ovidiu Seceleanu a pus accent pe familia de servere blade ProLiant şi pe portofoliul de echipamente de stocare LeftHand SAN, bazate pe tehnologii de virtualizare VMware, Microsoft sau Citrix. O altă coordonată a prezentării a vizat soluţia de finanţare a unui proiect IT de minimum 100.000$, pe care HP oferă prin HPFS (Hewlett Packard Financial Services) achiziţionarea de echipamente HP sau non-HP, software şi servicii, fără dobândă, pe o perioadă de cinci ani.
Pentru a îmbina în mod util soluţiile IT&C de reducere a costurilor cu soluţii de finanţare în domeniul IT, Maria Gagiu, Consilier Superior la Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale din cadrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a prezentat programele din fondurile structurale europene pentru domeniul IT derulate prin MCSI. Ca noutate, Ana-Maria Gagiu a anunţat că 29/2007 privind fondurile structurale s-a schimbat astfel încât în prezent se asigură şi pentru IMM-uri o prefinanţare de maxim 35% din grant. De asemenea, cheltuielile de consultanţă sunt rambursabile, chiar dacă sunt făcute anterior încheierii contractului, dar nu înainte de luna iulie a anului 2008.
Sabina Uţă, Manager Regional Vânzări în cadrul Romtelecom, a prezentat la Arad pachetele de servicii integrate de comunicaţii – telefonie fixă, acces Internet, găzduire date, televiziune digitală Dolce, telefonie mobilă Cosmote şi Help Desk – lansate recent de Romtelecom pentru segmentul IMM, prin departamentul GBM (General Business Market). Pachetele au fost create în contextul crizei actuale, în vederea reducerii costurilor, şi denumite în funcţie de serviciile pe care le integrează: VoceNet Office, Complete Office, Basic Office, Voce International Nelimitat în 3 sau 10 ţări, Clicknet, Clicknet Mobil – o noutate în portofoliul Romtelecom şi IT Manager, ce include acces Internet, echipamente hardware, software şi servicii IT de tip call center într-un singur pachet.
Prin soluţiile IT pe care le oferă, compania Soft Net Consulting îşi propune să asigure implementarea şi susţinerea deciziilor asumate de managementla nivelul întregii companii. Pentru ca orice companie să atingă acest obiectiv, Radu Vesa, Director Vânzări Net Consulting, a recomandat utilizarea soluţiei ERP oferită de Soft Net Consulting, ce ă probleme punctuale şi critice în derularea afacerii, oferă suport operaţional şi managerial prin implementarea deciziilor la nivelul întregii organizaţii şi susţine obiectivele de dezvoltare ale companiei. În acest an, Soft Net Consulting are o şi propunere de valoare pentru companii, oferindu-le acestorasuport în definirea strategiei software optime şi pregătirea viitoarelor implementări.
După o scurtă pauză, conferinţa a continuat cu o secţiune dedicată soluţiilor de finanţare pentru IMM-uri. Dominic Bucerzan, Director General al BB Computer, a prezentat modul în care compania pe care o reprezintă poate ajuta IMM-urile să acceseze ţii de finanţare pentru o infrastructură IT modernă. În colaborare cu firma Lasting din Timişoara, BB Computer oferă consultanţă pentru IMM-urile interesate să acceseze finanţări în cadrul Axei III a Programului POS CCE, dar poate găsi şi alte surse de finanţare pentru domeniul IT. Deşi multe dintre operaţiunile Axei nu sunt încă active, recomandarea Lasting este că acestea să fie urmărite îndeaproape, iar în momentul în care sunt lansate, IMM-urile interesate să fi parcurs deja o mare parte dintre etapele necesare accesării unei finanţări europene.
În completarea prezentării anterioare, şi Daniel Kapusy, Consultant/Trainer POS CCE, a dorit să le recomande participanţilor să urmărească apelurile de proiecte ce vor fi lansate în cursul acestui an, dar în acelaşi timp să îşi pregătească cât mai corect proiectele pe care intenţionează să le depună. În sprijinul acestor recomandări, Daniel Kapusy a dorit să le ofere participanţilor câteva sfaturi pornind de la problemele frecvente întâmpinate de IMM-uri în 2008, în depunerea de dosare în cadrul Axei III a Programului POS CCE. Mesajul cheie al prezentării sale a fost că orice proiect trebuie să fie relevant în cadrul programului, să demonstreze că este aliniat obiectivelor schemei de finanţare şi să furnizeze beneficii/rezultate clare care să rezolve o problemă de interes din cadrul proiectului.
În finalul conferinţei, Cristian Şoimoşan, Consilier la OTIMMC Timişoara, a vorbit despre asistenţa financiară pentru întreprinderi mici şi mijlocii acordată în cadrul Axei Prioritare AP1- Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient 2009, punând accent pe posibilităţile de care pot beneficia IMM-urile prin programele de investiţii, în vederea dezvoltării de noi unităţi de producţie sau lansarea pe piaţă a noi produse şi servicii. noutăţi, Cristian Şoimoşana prezentat măsurile de simplificare menite să ajute IMM-urile în accesarea de finanţări – eliminarea garanţiilor bancare, introducerea unei prefinanţări de 35% din valoarea ajutorului financiar nerambursabil acordat şi introducerea unei linii de rezervă în cuantum de 10% din valoarea ajutorului.
SolePAD Arad a fost promovat cu sprijinul partenerilor media IT TRENDS, Agora News, Calendar Evenimente, Zile şi Nopţi, MediaLook, PRwave Directory şi PRwave. Alţi parteneri: Business Software Alliance şi Byblos.
Următoarele conferinţe SolePAD vor avea loc pe 7 iulie, la Piteşti, respectiv 9 iulie, la Sibiu. Programul şi locaţia evenimentelor vor fi disponibile în curând la adresa www.solepad.ro
{mosloadposition user10}