Astăzi este lansat „Românii, așa cum sunt. Puls și de la capăt.”, un studiu realizat de ISRA Center sub umbrela SMARK Research. Această iniţiativă reprezintă o cercetare care radiografiază starea de sănătate şi well-being-ului românilor, pornind de la un eşantion reprezentativ la nivel naţional pentru zona urbană, dar şi de la un eşantion de medici de familie menit să eficientizeze proiectul şi să ofere o perspectivă avizata şi completă asupra subiectului.
Studiul analizează starea de sănătate a românilor pornind de la aprecierile făcute de cei 301 medici de familie intervievați, dar și de la autoaprecierile celor 1.044 de persoane chestionate și acoperă subiecte precum gradul de informare despre problemele de sănătate la care sunt sau pot fi românii supuşi, inițierea automedicației versus respectarea medicației conform sfatului avizat, radiografierea stării de bine (well-being-ul) și a factorilor care influențează această stare, investigarea obiceiurilor alimentare (alimentația sănătoasă versus cea nesănătoasă), documentarea despre obiceiurile de îngrijire personală și înfrumusețare, tratarea problemelor cu specific feminin și masculin și a vieții sexuale, precum și investigarea problemelor specifice ale primilor ani de viață ai copilului.
“Ne-am propus să oferim o perspectivă complexă asupra românilor din punctul de vedere al obiceiurilor legate de sănătate şi stil de viaţă. Studiul are o viziune amplă şi fresh asupra românilor şi a vieţii lor, având deci potenţialul să ofere inspiraţie marketerilor prin relevarea de noi insight-uri. Perspectivele multiple din care stilul de viaţă al românilor este investigat, înţelegerea în profunzime atât a aspectelor cotidiene cât şi a celor care presupun un anumit grad de senzitivitate legate de stilul de viaţă al acestora, precum şi intercorelarea informaţiilor rezultate oferă acestui studiu potenţial de a fi sursă de business pentru profesioniştii din marcom, constituind un punct de plecare valoros în identificarea de noi oportunităţi în piaţă sau a unor noi posibilităţi de diferenţiere.”, a declarat Alice Mihai, Business Development Director ISRA Center.
Primele rezultate ale studiului au fost prezentate în cadrul Marketing Research 2011, cel mai important eveniment despre industria cercetării de piață, organizat sub umbrela SMARK KnowHow în iunie 2011. Dintre aceste rezultate, unele dintre cele mai interesante fac referire la urmatoarele cifre:
– sanatate: 89% dintre romani s-au confruntat cu o problema medicala in ultimul an, 43% se spala pe dinti o data pe zi, 42% dintre femeile sub 50 de ani nu folosesc nici o metoda contraceptiva
– relatia cu medicul: 30% dintre romani decid singuri tratamentul luat, fara a intreba medicul sau farmacistul)
– starea de bine in viata de zi cu zi: 50% dintre romani nu fac deloc sport sau miscare
– alimentatie: consumul de fast-food creste odata cu cresterea venitului si a educatiei de la 18% per total la 32% pentru cei cu venituri ridicate
– viata sexuala: 42% dintre femeile sub 50 de ani nu folosesc nici un fel de metoda contraceptiva
– ingrijirea copilului: jumatate din mame au alaptat bebelusul pe o perioada de 1-6 luni
“Studiul nu a fost gândit ca fiind folositor unei singure industrii, am încercat să abordăm perspective multiple de interpretare a modului în care românii au grijă de sănătatea lor, dar și a modului în care aceștia interacționează cu brandurile implicate în procesul de medicație, îngrijire sau alimentație. Având în vedere că românii sunt din ce în ce mai interesați de îngrijirea propriei persoane, studiul poate oferi informații de real interes oamenilor de marketing din mai multe zone – pharma, alimente, îngrijire personal și nu numai”, a declarat Adriana Lungu, Business developer SMARK.
Datele din studiu pot fi analizate punând în oglindă și corelând în același timp răspunsurile oferite de eșantionul format din populație și cel format din medicii din familie, urmărindu-se asemănările și diferențierile în funcție de vârstă, ocupație, educație și venit.
Cei care doresc sa afle mai multe informatii despre studiu sau sa-l comande au la dispozitie site-ul Research.SMARK.ro/Romanii_asa_cum_sunt.
Romanii, așa cum sunt. Puls și de la capăt este cel de-al treilea studiu realizat sub umbrela SMARK Research, serviciu asociat comunității de marketing SMARK, prin care sunt identificate dificulățile de ultimă ora cu care se confruntă piața de specialitate și sunt oferite soluții sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate în colaborare cu cele mai importante firme de research din România.
Primul raport de cercetare din cadrul acestui serviciu a fost Femeia ca target, lansat în 2009 alături de Brennan Research & Consultants și dedicat specialistilor în marketing care gestionează produse și mărci adresate femeilor, iar cel de-al doilea este CREME, realizat în 2010 alături de Daedalus Millward Brown, fiind un studiu complex de evaluare a vedetelor din Romania care a fost gândit în sprijinul companiilor aflate în căutarea celor mai potrivite vedete pentru a le reprezenta brandurile.
ISRA Center este o companie de top de cercetare de piaţă din România şi deţine o experienţă de peste 10 ani pe piaţa românească, având o puternică expertiză atât în FMCG cât şi în domeniul farmaceutic. Performanţa şi standardele de research au fost recunoscute şi prin alegerea ISRA Center ca reprezentant exclusiv în România al reţelei internaţionale IriS, în 2010. IriS este cea mai largă reţea internaţională de companii independente de cercetare de piaţă, cu membri în peste 30 de ţări, reunind expertiza locală cu cea internaţională.