aplicatia Uber
Deși doar 14% dintre români au auzit pânã acum de aplicația pentru smartphone Uber, 88% considerã conceptul aplicației util și 73% sunt dispuși sã o utilizeze, aratã un studiu realizat de compania iSense.Solutions.
Uber reprezintã o platformã care conecteazã pasagerii cu șoferii care doresc sã împartã costurile cãlãtoriilor, oferind astfel o alternativã la serviciile de taxi. Acest concept pare pe gustul românilor, întrucât, dupã ce le-a fost prezentat respondenților, 85,5% dintre ei au afirmat cã le place ideea, 60% considerã cã aplicația este pentru oameni ca ei și 83% ar recomanda-o și altor persoane.
Totuși, deși Uber se adreseazã atât pasagerilor, cât și șoferilor, doar 18% dintre respondenții studiului au afirmat cã ar utiliza aplicația doar ca șoferi, în timp ce aproape 28% sunt dispuși sã o foloseascã din postura de pasageri. Existã și un procent de 27% care a afirmat cã ar utiliza aplicația și ca șofer, și ca pasager.
„Șoferii români sunt deschiși cãtre inovație, însã rãmân puțin reticenți în ceea ce privește transportul persoanelor necunoscute în mașina proprie. Totuși, aceastã mentalitate începe sã se schimbe treptat, datoritã influențelor din Occident, unde oamenii utilizeazã în mod frecvent astfel de practici”, afirmã Andrei Cânda, Managing Partner iSense.Solutions.
Studiul aratã cã femeile ar utiliza aplicația Uber mai degrabã ca pasageri (33,8%), decât ca șoferi (9,2%), în timp ce bãrbații sunt mai deschiși sã devinã șoferi Uber (26,6%) decât pasageri (21,7%).
Pânã în prezent, aplicațiile de acest gen din România s-au concentrat pe comenzile la taxi. Cea mai popularã astfel de aplicație pentru smartphone este Speed Taxi, 10% dintre români afirmând cã o folosesc, în timp ce 40% au auzit de ea, deși nu o utilizeazã. Clasamentul este urmat de aplicațiile Meridian Taxi (6,6% o utilizeazã, 29% doar au auzit de ea), Cris Taxi (5% / 22%), Star Taxi (3,6% / 21%) și Clever Taxi (3% / 28%).
„Aplicațiile de taxi pentru smartphone, fie cã sunt operate de o anumitã firmã, fie cã reunesc mai mulți furnizori, au o popularitate din ce în ce mai mare în România, în special în București, ceea ce întãrește ideea cã românii sunt deschiși cãtre tehnologie și inovație. Rãmâne de vãzut câți dintre bucureșteni vor încerca o alternativã la taxi prin aplicația Uber și o vor utiliza în mod frecvent fie ca șoferi, fie ca pasageri”, a adãugat Traian Nãstase, managing partner iSense.Solutions.
Studiul a fost realizat online de cãtre compania iSense.Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,8%, la un nivel de încredere de 95%.