Marţi 15 iulie, IQads lansează a doua ediţie Grand Spoof, un concurs de parodii care pornesc de la reclame cunoscute atât pe piaţa românească, cît şi la nivel internaţional. Înscrierile au loc între 15 iulie – 4 august 2008 pe blogul ADfel, iar miza participării este marele premiu de 1.000 de Euro.
Prin acest concurs, IQads propune comunităţii sale un execrciţiu creativ ieşit din banal care precede festivalul de publicitate neconvenţională ADfel 2008, ce va avea loc între 25-31 august pe terasa La Motoare din Bucureşti. Primele 10 lucrări clasate în urma jurizării vor constitui o proiecţie anti-convenţional în cadrul festivalului şi vor fi trimise departamentelor de creaţie din agenţiile de publicitate din România.
Juriul celei de-a doua ediţii Grand Spoof este format din 4 directori de creaţie autohtoni şi un reprezentant IQads, după cum urmează: Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director McCann Erickson, Alina Gavrilă-Borţun, Managing Partner & Creative Director Gavrilă&Asociaţii, Claudiu Dobriţă, Creative Director Grey Worldwide Romania, Costin Radu, Managing Director IQads şi Liviu David, Creative Director Next Advertising.
Lucrarea câştigătoare a primei ediţii se numeşte „Acesta este adevărul” şi a fost realizată de Cristian Şerban. Acesta a făcut referire la un spot electoral din Argentina – „This is the Truth” pentru a face reclamă chiar persoanei sale în calitate de participant la Grand Spoof. Spotul poate fi urmărit aici.
O altă lucrare înscrisă anul trecut, care a devenit clip viral în scurt timp, a fost parodia după o reclamă la berea americană Budweiser. Spoof-ul realizat de Tudor Botezatu şi colegii săi a inventat un brand românesc de bere: Budăi, care astăzi este celebru, deşi el nu există în realitate.
„Grand Spoof a fost gândit ca o perioadă de antrenament neconvenţional înainte de ADfel, astfel încât comunitatea IQads să parcurgă o etapă dedicată creativităţii alternative. Aşteptăm mai multe înscrieri faţă de anul trecut, mai ales că s-a creat un precedent care a arătat cât de entertaining pot fi anti-reclamele şi cât de departe poate merge un astfel de experiment”, a declarat Codin Orăşeanu, Project Manager ADfel.
Ce este un spoof?
Un spoof este reclamă parodică care face referire la o altă reclamă, folosindu-se de notorietatea ei pentru a servi unei alte mărci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simplă parodie, neasociată niciunui alt brand. Cu toate acestea, spoof-ul nu este o reclamă comparativă, ilegală în România, sau plagiat, ci foloseşte elementele dintr-o reclamă cunoscută pentru a le reinterpreta şi pentru a crea un nou sens.
{mosloadposition user10}