– peste 600 de manageri antrenati pentru performanta in planificarea strategica
Un punct nevralgic în gândirea managerială, planificarea strategică se dovedește a fi o soluție pentru multe dintre dificultățile întâmpinate de companiile românești în acest moment. Necesitatea unei proiectări pe termen lung a planului de business devine o prioritate absolută, considerând jocul fragil al actorilor implicați în încercarea restabilirii unui echilibru între input și output și între caracterul presant al prezentului și instabilitatea viitorului.
Implementarea programului iPlan „Planificare Strategică – Competențe și competitivitate pentru Manageri” a început în octombrie 2011. Din acel moment, 800 de manageri au fost selectați pentru a participa la seminarul MarkStrat din cadrul proiectului. MarkStrat este o simulare online concepută pentru predarea conceptelor de marketing strategic. Calificat drept cel mai bun instrument de training din lume, acesta este foarte eficient pentru învăţarea de concepte strategice, cum ar fi strategia de portofoliu de branduri, segmentare şi strategii de poziționare.
Procesul de selecție a constat în parcurgerea unui screening ce utilizează Strategic Driver, un instrument de diagnoză a competenţelor de planificare strategică raportate la jobul sau activitatea curentă desfășurată în momentul completării.
Dintre cei 800 de manageri selectați, peste 600 au parcurs déjà seminarul de 3 zile. Ei au împărtășit echipei de implementare a proiectului câteva impresii cu privire la experiența iPlan, reafirmând astfel ideea că proiectul aduce o perspectivă mai mult decât binevenită în peisajul de business din România.
„Pentru mine seminarul MarkStrat și diagnoza Strategic Driver au fost ca un pahar cu apă rece. Am redescoperit echipa și emoțiile competiției directe, am reanimat valori pe care deseori rutina le prăfuiește,” declara Cristian Călin, Corporate PR Manager Agricola SA, Bacău la finalizarea seminarului.
Andreea Nemens, Group Account Director al GMP Advertising, jucător de top pe piața de advertising din România sublinia: „Seminarul iPlan a fost unul din cele mai valoroase traininguri la care am participat vreodată. iPlan îți oferă ocazia să aplici într-o simulare de business toate noțiunile cu care de obicei jonglezi într-un plan de business sau marketing. Și toate asta cu adrenalină, sub presiunea timpului, dar și cu multă distracție.”
„Seminarul iPlan a fost pentru mine o ocazie bună de a practica <
Proiectul și-a propus să supună analizei Strategic Driver un număr de 3.300 de manageri, iar până în acest moment, 2,400 de înscriși au primit o analiză completă și detaliată a profilului lor de manager, din punctul de vedere al abordării strategice. În ceea ce privește seminarul, dintre cele 1.000 de locuri disponibile la începutul proiectului, au fost ocupate 800. Programul continuă în 2012 și în prima parte a lui 2013, iar până la finalul său vor mai fi organizate încă 15 seminarii, astfel încât managerii se mai pot încă înscrie accesând
The Network, echipa de implementare a programului, este condusă de Eusediu Margasoiu și Cristina Gheorghe, consultanți care beneficiază de o largă recunoaștere în mediul marcomm românesc, având peste 15 ani de experiență în management, marketing și strategie.