În 2009, companiile au dat dovadă de foarte multă prudența în ceea ce priveşte investițiile în materiale promoționale. 60% dintre cele prezente pe plan local au lucrat anul trecut cu buget zero pentru acest segment, în timp ce doar 40% au alocat resurse financiare. In acest caz, valoarea bugetului a variat între 100.000 euro – 500.000 de euro.
Potrivit unui studiu realizat de compania Basis&Basis România, lider pe piața de produse promoționale din Grecia și activă pe piața locală din 2008, bugetul alocat a depășit 10 euro/persoană în cazul a 60% dintre companii, în timp ce un procent de 20% au alocat între 5-10 euro/persoană. În cazul altor 20% dintre companii, efortul financiar nu s-a ridicat la mai mult de 5 euro/persoană.
“Se observă o diminuare considerabilă a sumei alocate pentru o singură persoană, față de perioadă 2006-2007, când se putea vorbi și de bugete duble sau chiar triple/persoană. Investiția în materiale promoționale este însă una extrem de profitabilă dacă ne gândim că prețul promotionalului reprezintă maxim 5% din valoarea produsului scos la vânzare. Sumele folosite pentru materiale promoționale aduc creșteri în vânzarea produselor și de 200%”, a precizat Maria Radu, director Basis& Basis România.
Pentru anul 2010, peste 50% dintre companii estimează creșteri ale bugetelor aferente achiziției de materiale promoționale de până la 10-15%.
Pentru majoritatea companiilor (80%), investițiile în materiale promoționale sunt un suport semnificativ pentru susținerea și chiar creșterea vânzărilor, dar aduc și un plus de notoritate brandului. Astfel, potrivit studiului Basis&Basis, 60% dintre respondenți apreciază o creștere cu 5-20% a volumului vânzărilor, în timp ce 32% dintre respondenți așteaptă o majorare cu 21-50%. Numai 8% dintre aceștia așteaptă majorări cu peste 60% a volumului vânzărilor pe fondul investițiilor făcute în materiale promoționale.
Cele mai dăruite cadouri în 80% din cazuri – sunt obiectele de birou, în timp ce 20% dintre companii folosesc obiectele proprii branduite.
Studiul a fost realizat în perioada 1 noiembrie – 15 decembrie, la nivel național, pe un eșantion de 149 de companii, din diferite industrii, cu cifre de afaceri cuprinse între 1 și 3 milioane de euro.
Despre Basis&Basis România
Basis&Basis are o experiență de peste 22 de ani în domeniu, compania fiind producătorul și importatorul numărul 1 în Grecia pe piață obiectelor promoționale, membră activă a IPPAG și PSI. La sfârșitul anului 2007, Basis&Basis Grecia a înregistrat o cifră de afaceri de 20 de milioane euro. În 2008, Basis&Basis a decis să între pe piața de profil din România în urmă unei analize atente a oportunităților de dezvoltare. Investiția inițială s-a ridicat la 800.000 de euro. Ofertă actuală cuprinde peste 50.000 de mostre, înnoite continuu. Printre clienții companiei se număra: Coca Cola România, Sanoma Hearst, Ringier, Star Foods, Germanos, Ecotic, Sarantis, Accenture, Adesgo, Bank of Cyprus, SofMedica etc.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}