la Conferinta ”Marketing în Direct”, ediția a 2-a
Marketingul Direct te ajută să îți promovezi afacerea în cel mai exact mod cu putință. Utilizând instrumentele de Marketing Direct, comunicarea va fi una personalizată și adaptată la cerințele clienților abordați, realizând o comunicare selectivă, o segmentare fină și precisă a pieței. Marketingul Direct îți permite să calculezi precis eficiența campaniei prin compararea cheltuielilor cu rezultatele obținute, obținând o evaluare exactă a rezultatelor în orice moment al desfășurării campaniei.
Însă pentru a reuși în campania de Marketing Direct este necesar să depășești formulele învechite și să adopți un nou mod de gândire. În loc să te intrebi cât de mare este lista de contacte pe care intenționezi să o utilizezi, ar trebui să te întrebi de fapt cine este clientul tău și care este relația acestuia cu produsul/serviciul pe care vrei să-l promovezi. De cele mai multe ori marketerii nu ajung să-și vadă niciodată față în față clienții. Cercetarea și nu testarea, cum ar putea crede unii dintre noi, este cea care conferă “o față” clientului.
Trei speakeri vor dezbate tema cercetării și evaluării în Marketing Direct la cea de-a doua ediție a Conferinței Internaționale ”Marketing în Direct”, desfășurată în data de 8 Septembrie 2010, la Clubul Diplomatic București (www.marketingindirect.ro).
Colin Egan este Şeful catedrei de Marketing Coca-Cola a Şcolii de Management din Slovenia IEDC-Bled (www.iedc.si) şi academician colaborator al Şcolii de Afaceri Warwick (WBS), UK. Dincolo de cercetare, şi-a concentrat cariera pe formarea “post-experience” (după experinţa concretă) şi pe consultanţă strategică în instituţii academice şi corporaţii mari. Acest lucru implică şi activitatea la catedră în cadrul programelor MBA şi de dezvoltare managerială, facilitarea în cadrul workshop-urilor, coordonarea proiectelor de cercetare şi supervizarea proiectelor individuale. A fost invitat ca speaker la multe evenimente corporate sau evenimente deschise şi a livrat formări manageriale în multe locuri din lume, pe tematici diversificate cum ar fi: marketingul strategic, customer focus, puterea pieţei şi brand management avansat. A primit premiul WBS pentru “Activitate Didactică Excepţională” în anii 2006/2007, 2007/2008, 2008/2009, 2009/2010, premiul WBS pentru “Activitate academica în cadrul programului doctoral” în anul 2009/2010 şi a fost nominalizat la râvnitul premiu BP Helios pentru implicarea sa în dezvoltarea managementului din companii. Încă din 1989, Colin a livrat o gamă largă de programe de marketing şi de workshop-uri inovative pentru profesioniştii din domeniul comunicării dar şi pentru executivii care nu ţin de domeniul marketingului din diviziile Royal Philips International. De curând Colin a participat în calitate de Consultant Principal şi Director Academic la crearea unei Academii de Vânzări şi Marketing BP, o iniţiativă concepută la nivel global. La Conferința ”Marketing în Direct” din acest an, Colin Egan va prezenta aspectele-cheie ale procesului de Cercetare și Evaluare în Marketing Direct, trecând în revistă instrumentele de măsură și indicatorii de performanță.
Florina Pînzaru este Marketing Communication Manager la GDF SUEZ Energy România și Trainer pentru Rinya Consulting & Training (unde predă cursuri de Marketing, Comunicare, Management), dar pasiunea pentru marketing o însoţeşte şi în activitatea academică – este lector universitar la Facultatea de Comunicare și Relații Publice SNSPA. Florina este genul de profesor care are blog și cont pe Facebook, care vine cu exemple practice şi îşi condimentează discursul cu studii de caz elocvente şi amuzante. De curând a publicat un manual destinat studenţilor săi "Ghid esenţial de promovare", alături de Alexandra Zbuchea şi Cristina Galalae. Autor de articole de specialitate, în publicaţii indexate naţional şi internaţional, și membră în proiecte de cercetare academică, Florina este o adevărată sursă de inspirație pentru viitorii comunicatori. „Marketerul român este un individ norocos. Poate să îşi exercite meseria zi de zi, de la A la Z, poate să determine apariţia de noi branduri, să le crească, să le rebranduiască… pentru că avem o piaţă unde există producători locali, concurenţă, modificări de structură. Da, poate că nu sunt consumatorii maturi şi nici marketerii nu au abilitatea confraţilor din UK. Însă a lucra în marketing în România, exceptând câteva cazuri, nu înseamnă a traduce postere de la centru… ci a cerceta, analiza, crea şi dezvolta.”, afirmă Florina Pînzaru pe propriul său website (//florinapinzaru.wordpress.com). În cadrul celei de-a doua ediții a Conferinței „Marketing în Direct”, Florina va dezbate aspectele esențiale ale evaluării în Marketing Direct din perspectiva clientului beneficiar (metode, tehnici, rezultate, lecții de învățat).
Cu o activitate de peste 10 ani în marketing, Dochița Zenoveiov a lucrat pentru branduri din FMCG și media (Vel Pitar, Capital, Libertatea, ProSport și Gazeta Sporturilor) pe diverse competențe. A câștigat Grand Effie 2007 cu campania “Gazeta mai mică, mai comodă, mai interesantă”. În prezent este Managing Director și Strateg al Seed Consultants, Partener Exclusiv Landor. A supervizat proiecte de corporate branding și product branding pentru clienți precum: Petrom, Intact Media Group, Financiarul, Gazeta Sporturilor, GSP TV, Radio ZU, Angst, PowerClub, Ruukki, Galador, VIP Air, Agrofam, Antena 1, Final Distribution, Scandia Food. Este membră a London Chartered Management Institute, nivelul 7, și detine o diplomă în Strategic Management și Leadership. La Conferința „Marketing în Direct”, Dochița va dezbate tema „Direct Marketing Touchpoints”, prezentând principalele puncte de contact ale brandului cu audiențele sale și va vorbi despre un instrument care stabilește unde, când și cum poate exploata brandul toate punctele de contact pentru a influența percepții sau pentru a le îmbunătăți.
Alături de Colin Egan, alți patru specialiști străini vor prezenta practicile și tendințele industriei de comunicare directă la cea de-a doua ediție a Conferinței „Marketing în direct”: John Griffiths („bis” la „Marketing in Direct”, la cererea publicului), Patrick Collister, Dela Quist și Tania Bianchi. Recunoscut Communication Strategist & Planner cu o extinsă experienţă de lucru în agenţiile de publicitate multinaţionale din Londra, Griffiths a uimit specialiştii din lumea întreagă cu inovaţiile şi strategiile sale eficiente. Unul dintre cei mai cunoscuți directori de creație din Europa și fondatorul companiei de training Creative Matters, Patrick Collister vine la „Marketing în Direct” pentru a prezenta noile reguli în comunicare directa și pentru a împărtăşi participanţilor din experienţa sa de peste 30 de ani în comunicare. Dela Quist este Email Marketing Leader și CEO la agenția de e-mail marketing Alchemy Worx, din Marea Britanie, iar Tania Bianchi, autoare a Manualului de Telemarketing și corporate trainer cu o experiență de peste 25 de ani în comunicare, este totodată membră a celei mai mari asociații internaționale a practicienilor de Marketing – The Chartered Institute of Marketing.
Dintre experţii români cu care participanţii vor interacţiona îi menţionam pe Alexandru Mira, Andrei Georgescu, Cosmin Lăcătuşu, Cristian Nicoară, Gabriel Mureșanu, Oana Radu, Doru Panaitescu, Maia Novolan, Marius Pop şi Silvia Iordache.
Moderatorul Conferinței este Dorin Boerescu, CEO la 2Parale – prima platformă de marketing afiliat din România și cunoscut în lumea publicităţii de mai bine de 14 ani.
Evenimentul este susţinut de Agrafa, Cărtureşti, Jacobs Kronung Intense, Jana, Dial Telecom, Media Image, RPG Security, Sin Media Sound, Snack Attack, Toblerone, Valoris Center.