Sorin Preda
Editura Polirom
Reclamele fascineaza si enerveaza, atrag – laude sau critici – vand sau dimpotriva. Sorin Preda marturiseste ca are o legatura puternica, speciala cu reclamele, iar "Introducere in creativitatea publicitara" este o lucrare complexa dedicata in mod special cuvintelor din reclame, creativitatii, ideilor si nu productiei de pilda.
"Ceea ce ma fascineaza in publicitate este tasnirea ideii, creativitatea si inteligenta, surpriza si spiritul subtil, jucaus ce se regasesc uimitor in cateva cuvinte alaturate sau chiar intr-o tacere montata simplu si esential, asemenea micului diamant ce intretaie suvita circular-pretioasa a unui inel de logodna. Reclamele reusite sunt adevarate bijuterii – rare, indestructibile si fara pret. Ca in minele de aur, trebuie sa excavezi cateva tone bune de roca verbala pentru a extrage bobul de lumina si valoare al unui sens puternic, ravasitor." (p 11)
La ce sa va asteptati citind "Introducere in creativitatea publicitara"? La o imbinare atractiva si, mai ales, utila intre diverse principii teoretice ale unor nume extrem de cunoscute precum Peninou, Newman, Sullivan, Seguela sau Ogilvy si multe exemple practice. Sunt oferite exemple reclame si campanii publicitare celebre din Romania, dar si din spatiul francez sau american. Se prezinta foarte bine elementele caracteristice unui mesaj publicitar eficient, menit a duce la vanzarea produsului/serviciului promovat. De la umor (in toate variantele sale) si pana la toate celelalte elemente care pot sa ajute la crearea unui mesaj de impact, toate sunt prezentate atent.
Lucrarea se incheie cu o Addenda care contine varii "exercitii de mobilitate creativa" tare interesante si utile celor care isi doresc sa ajunga sa lucreze in industria de publicitate.
Va invitam sa cititi aceasta carte si apoi sa ne trimiteti comentariul dumneavoastra cu privire la ea pe adresa loredana at prwave.ro si poate aparea pe site.
{mosloadposition user9}