„Cartofiorii puși la gât, iau durerea numaidecât!”
Este îndemnul pe care un grup de sfătuitori îl adresează unui pacient, în primul spot Farmaciile Dona, cu care se deschide noua campanie „Înreabă un profesionist”.
Farmaciile Dona lansează în această toamnă o serie de 10 spoturi TV sub viziunea creativă a Foodwise Marketing, menite să restabilească reputația farmacistului în hățișul de dezinformare medicală cu care ne confruntăm, să descurajeze auto-tratamentul și sfaturile neavizate ale celor din jur.
Rețeaua de Farmacii DONA reprezinta o companie cu capital 100% românesc, cu o tradiție de aproape 30 de ani. Investițiile continue în cursuri de formare și specializare pentru angajați, punerea la dispoziția pacienților a unui portofoliu variat (format atât din medicamente, cât și din produse parafarmaceutice, cosmetice și dermatocosmetice), ofertele comerciale competitive și campaniile de educare, informare și prevenție, au contribuit la consolidarea reputatiei de jucător important în piața națională farmaceutică.
Zece spoturi TV și un mesaj puternic adresat comunității de pacienți și profesioniști în sănătate
Noua campanie Dona – „Întreabă un profesionist”- trage un semnal de alarmă asupra unei probleme reale, atât de actuală în acestă perioadă, în care observăm consecințele apelării la automedicație sau la sfaturile celor din jur, fie din mediul real sau virtual, care de cele mai multe ori, deși poate binevoitoare, pot duce la agravarea unei probleme de sănătate.
„La DONA, am înțeles că obiceiul acesta al românilor poate deveni periculos și că un sfat greșit îi poate fura șansa unui om de a primi un tratament sigur, recomandat de către un profesionist în sănătate. De aceea, am dorit să adresăm această tendință în noua campanie DONA și să transmitem mesajul nostru prin vocea mai multor categorii de pacienți care aleg Farmacia DONA: “Toată lumea dă sfaturi. Dar când e vorba de sănătate, apelez la profesioniștii farmaciilor DONA.” spune Cosmin Săvulescu (Director General Dona Marketing Grup).
Demersul de comunicare este bidirecțional – pe de o parte transmite faptul că rețeaua farmaceutică Dona este brandul românesc care ajută familia românească să își îngrijească viitorul, prin informare corectă și educație sanitară, pe de altă parte pune în centrul atenției mentalului colectiv profesionalismul farmacistului.
De-a lungul seriei, tensiunea narativă se construiește într-un triunghi alcătuit din personajele-pacienți, personajul colectiv și farmacista Dona.
Personajul colectiv este grupul de sfătuitori ușor recognoscibil de către toți românii – acele rude, acei vecini, influenceri, acei oricând și atotștiutori care, cu cele mai bune intenții, intervin cu sfaturi, convinși că soluția oferită de ei este cea mai bună. Aici intervine farmacistul, profesionistul în sănătate, cel care este în măsură să recomande o soluție mai ușoară, mai sigură, adaptată vremurilor moderne în care trăim. Profesionistul DONA nu este un simplu farmacist, ci un partener de încredere, capabil să înțeleagă nevoile pacienților. Abordarea este empatică, incluzivă și cu accente de umor (de situație și de caracter), implicarea regizorului Camelia Popa și a compozitorului Andrei Tudor desăvârșind execuția.
Prezența pe principalele stații TV este amplificata în radio, outdoor și in social media (Facebook, Youtube).
Un demers îndrăzneț, un proiect de anvergură
„Ne-am dorit pentru noua campanie DONA un concept de comunicare autentic, bazat pe un insight pertinent pentru realitatea românească, mai ales acum, în contextul pandemiei, când circulă tot felul de informații și tratamente „minune”. Aici ne-au ajutat partenerii noștri de la Foodwise Marketing, iar prin alegerea regizorului Camelia Popa și a compozitorului Andrei Tudor, cred că am reușit să transmitem mesajul nostru într-o manieră simpatică, binevoitoare față de sfătuitorii din jurul nostru, dar păstrând, în același timp, un ton ferm, care pledează pentru ascultarea profesioniștilor, atunci când apare o problemă de sănătate.” spune Luiza Dumitraș (Marketing Manager Dona Marketing Grup).
„Suntem încântați să fi contribuit la transmiterea unui mesaj relevant, care are puterea de a îmbunătăți viața comunității și a genera schimbare de mentalitate. Experiența noastră în comunicarea brandurilor care întregesc coșul de cumpărături al clientului farmaciilor Dona, ne-a ajutat în a găsi cea mai potrivită formulă creativă prin care nu doar să ajungem la sufletul lui, dar să și rămânem acolo.
Curajul echipei de marketing Dona ne-a inspirat în a aborda frontal o temă actuală, si nădăjduiesc ca de-acum tot mai multe branduri vor deveni mai vocale în a sprijini comunitatea să aibă acces la informații corecte, pertinente, pe baza cărora să își deseneze un viitor de calitate.”, declară Cristina Diaconescu (Creative Partner și Co-Fondator al Hello Communication/ Foodwise Marketing).
„O poveste bună și un cast bine ales, asigură jumătate din succesul unui film. Îmi place să râd și îmi place să fac oamenii să râdă, pentru că în felul acesta, nu uită. M-a bucurat să pun în imagini acest concept și știu să spun că pe platoul de filmare, s-a râs. Și cum filmul (orice fel de film), se face în echipă, mulțumesc frumos echipei minunate pe care am avut-o.”, declară Camelia Popa, regizorul celor 10 spoturi.
Foodwise Marketing, agenție specializată în marketing strategic și conținut creativ pentru industria de food&beverages din România, face parte din grupul de comunicare HELLO. Grupul are capital 100% românesc și cuprinde companiile Hello Communication și Hello Consumer Interaction – cu specializări complementare, care furnizează soluții de strategie, branding, comunicare integrată, PR și comunicare digitală, on și off trade marketing, precum și HoReCa & retail design.
Echipele implicate în proiect:
Farmaciile DONA:
Cosmin Săvulescu – Director General Dona Marketing Grup
Luiza Dumitraș – Marketing Manager Dona Marketing Grup
Foodwise Marketing:
Marilena Istrătescu – Managing Partner
Cristina Diaconescu – Creative Partner
Raluca Dimache – Account Manager
Andreea Dumitrescu – Account Assistant
Rodica Săvulescu – Copywriter
Șerban Guriță – Sr. Prepress Designer
Parteneri:
Trilogy Film – AV Production
Camelia Popa – Regizor; Marius Ivascu – DoP
Chainsaw Europe – Postproducție
Andrei Tudor – Compozitor