Despre plastic, numai de rău. Asta până când brandul ALPLA – producătorul austriac de ambalaje din plastic numărul 1 în lume, împreună cu agenția de marketing digital Ideologiq, au decis să schimbe perspectiva și să pună accent pe aspectele benefice, aducând în atenția publicului necesitatea educării cu privire la economia circulară.
Tendințele momentului evidențiază soluții de ambalare sustenabile, cum ar fi sticlele din plastic reutilizabile ce pot fi reumplute în medie de 25 de ori. De asemenea, PET-ul este un material valoros, care poate fi reciclat în mod repetat, cu condiția menținerii lui într-un circuit corect, respectat de toți cei implicați în lanțul de aprovizionare. Acestea sunt doar două aspecte pe care trebuie să le conștientizăm și să acționăm responsabil, acolo unde rolul nostru este o verigă dintr-un lanț pe care ni-l dorim puternic, în beneficiul tuturor.
Alpla a luat decizia de a demara campania de conștientizare „Între 1 și 2 sunteți voi”, prin care și-a propus să demonteze mitul conform căruia plasticul este un material dăunător mediului înconjurător. Scopul campaniei este de a încuraja comunitățile să privească plasticul ca pe o resursă valoroasă. Datorită potențialului său de reciclare și a ușurinței în prelucrare, plasticul poate fi un aliat în lupta împotriva poluării, menajând astfel resursele naturale ale planetei, din ce în ce mai limitate, întărind conceptul de sustenabilitate.
În contextul în care fiecare persoană are un rol important în protejarea naturii prin adoptarea de obiceiuri de consum sănătoase, bazate pe cunoaștere, fiecare poate contribui la bunăstarea mediului. Noua campanie pune la dispoziția publicului informații utile cu privire la modalitățile prin care se poate implica. Astfel, membrii comunităților află cum pot recicla și reutiliza materialele aflate în uz, pentru a limita exploatarea resurselor naturale și efectele negative ale poluării.
„Aceasta este o campanie dedicată fiecăruia dintre noi. Responsabilitatea față de mediul înconjurător ar trebui să reprezinte o prioritate care să ne motiveze să mai facem un pas către un spațiu mai îngrijit și protejat. Ne dorim ca această campanie de conștientizare să aducă îmbunătățiri concrete în procesul de reciclare și gestionare a deșeurilor. Cred cu tărie că micile schimbări ale stilului de viață, educația și eforturile depuse în acest sens, pot face o mare diferență”, spune Adrian Ichim, Fondator și Partener Ideologiq.
Mesajul campaniei „Între 1 și 2 sunteți voi”, este adresat atât populației generale, cât și autorităților responsabile din domeniu și are scopul de a trage un semnal de alarmă în privința responsabilității fiecăruia de a contribui la bunăstarea comunității, a orașului, țării și chiar a planetei.
Educaţia despre mediu poate reprezenta primul pas către îmbunătăţirea calității vieţii și totodată, poate ajuta cetățenii să afle lucruri importante și să îmbrățișeze valorile necesare pentru a acționa responsabil, cu considerație pentru mediu și pentru generațiile viitoare.
„În calitate de companie globală producătoare de ambalaje realizate din plastic, ne-am propus să punem la dispoziția cetățenilor cât mai multe informații cu privire la deșeurile din plastic, discutând deschis despre amprenta lor asupra mediului. Prin această campanie, demarată alături de echipa Ideologiq, ne dorim să schimbăm percepția asupra PET-ului și să ne oferim bucuria de a ne implica activ în procesul de reciclare și protejare a naturii”, a declarat Cristina Bogdan, Sustainability Manager Romania, Hungary, Balkan-Adria ALPLA.
În cadrul campaniei de promovare, echipa Ideologiq a construit un website dedicat care facilitează accesul oamenilor la informații esențiale privind poluarea și importanța reciclării, coagulând marile adevăruri într-o rubrică specială intitulată mituri versus realitate – https://plasticcall.ro/. Totodată, campania este amplificată prin pagini dedicate pe platformele Social Media precum Facebook, LinkedIn și Instagram, prin care se dorește apropierea de categoriile de audiență tinere, active, cu un spirit civic viu, care au puterea și dorința de a juca un rol important în propagarea mesajului.