În cadrul unui demers menit să recupereze istoria antreprenoriatului românesc, prin reeditarea unor cărți vechi care vorbesc despre începuturile antreprenoriatului în România, Ionuț Bonoiu, jurnalist cu peste 22 de ani de experiență în presa de business, lansează colecția BusinessPedia, care speră că va deveni curând manualul de istorie al viitorilor antreprenori români de succes.
„Într-o perioadă în care moralitatea este amenințată mai mult ca oricând în istoria noastră recentă, avem nevoie de modele. Dar trebuie să avem capacitatea de a distinge adevăratele valori în oceanul de zgomot care ne înconjoară”, spune Ionuț Bonoiu despre motivația care l-a determinat să inițieze acest proiect. În plus, consideră că „lecțiile afacerilor de succes sunt aceleași, de secole încoace: perseverența, puterea de a o lua de la capăt, capacitatea de a vedea oportunități acolo unde alții văd pericole, curajul de a nu renunța la vise”, prin urmare „vorbim despre trecut ca să învățam, să facem lucrurile mai bine, mai responsabil”, spune Ionuț Bonoiu, Președintele Asociației pentru Dezvoltare prin Antreprenoriat și Cultură Financiară Antreprenorescu.
Prima carte din colecția BusinessPedia este reeditarea capodoperei dr. Nicolae I. Angelescu, „Negustorii de ordinioară“, o bijuterie pe cale de a fi uitată, care ne arată că, oricât de grele au fost vremurile prin care a trecut societatea românească, oamenii de afaceri cu valori morale au avut întotdeauna succes. Ediția va fi una de lux, realizată în condiții grafice de excepție.
„Viața negustorilor din trecutul apropiat nouă ne este atât de puțin cunoscută, încât o parte din ei, contimporani cu unii din noi, pare că ar fi trăit cu sute de ani în urmă”, scria în prefața cărții, în urmă cu mai bine de 90 de ani, Dr. Nicolae I Angelescu. „Doritor de a face cunoscut și altora fructul ostenelilor mele de mai bine de douăzeci ani, am căutat a da la iveală viața câtorva din acești negustori. La toți se găsește un sentiment de cinste, de omenie și de patriotism care îi onorează. Lucrarea de față trebuie considerată ca un îndemn ca alții să facă mai mult și mai bine”, continua autorul.
Lansarea acestei cărți va avea loc la Salonul Internațional de Carte Bookfest, Scena Arena, Pavilion B2, pe 25 mai, de la ora 12.00, printr-o dezbatere cu tema: rolul social și cultural al oamenilor de afaceri în societate. „Astăzi, când procesele și disputele comerciale par a fi regula în afaceri, respectarea cuvântului dat de negustorii de odinioară poate părea desuetă. Tovărășiile de afaceri se întemeiau în primul rând pe cinstea și pe buna-credință a partenerilor, care, de multe ori, puneau prosperitatea firmei mai presus de interesele personale”, spune Ionuț Bonoiu, care va discuta împreună cu invitații săi despre felul în care decurg astăzi procesele de negociere, ce primează atunci când se discută despre afaceri care influențează o comunitatea mai mică sau mai mare, cum se pot încheia parteneriate care să îmbine câștigul personal cu bunăstarea întregii societăți.
Despre colecția BusinessPedia
Este cel mai amplu demers de recuperare a istoriei businessului românesc. De ce alegem să ne uităm în trecut? Pentru a învăța lecții, pentru a nu repeta greșeli și, mai ales, pentru a arăta că ne respectăm rădăcinile. Punând laolaltă poveștile care au construit businessul românesc, colecția BusinessPedia va fi manualul de istorie al viitorilor antreprenori români de succes.