În timp ce afacerile s-au luptat în 2022 pe fondul inflației ridicate, al creșterii ratelor dobânzilor și al războiului din Ucraina, compania carVertical, care furnizează istoricul vehiculelor, a reușit să înregistreze o creștere. Compania a înregistrat un venit record de 23,3 milioane € în 2022, în creștere cu 30% față de 17,7 milioane € în 2021.
Unul dintre marile succese ale carVertical continuă să fie România, care se numără printre piețele de top pentru companie și care oferă rezultate mai bune cu fiecare an.
„În 2022, am crescut cu peste 17% în România. Echipa noastră va îmbunătăți în continuare produsele pentru utilizatorii din România, chiar dacă ne dorim să fim prezenți în peste 30 de țări până la sfârșitul anului 2023”, explică Rokas Medonis, CEO al carVertical.
Provocările pieței auto second-hand și trecerea la B2B
Anul 2022 a fost un an turbulent, iar ritmul de creștere în diverse industrii a încetinit. Potrivit romania-insider.com, vânzările de mașini second-hand în primele luni ale anului 2023 în România au scăzut cu 1% comparativ cu anul precedent.
„Deși veniturile noastre au crescut cu 30% în 2022, cred că am fi putut crește și mai mult. Cu toate acestea, evenimentele globale, cum ar fi războiul din Ucraina, au avut un impact semnificativ asupra industriei auto second-hand, în special în Europa. În timp ce oferta de vehicule second-hand este în continuare scăzută, piața ar trebui să înceapă să se îmbunătățească lent la sfârșitul anului”, susține Medonis
carVertical a fost cunoscută mai ales drept companie B2C. Acest lucru a început să se schimbe în ultimii ani, pe măsură ce compania și-a extins operațiunile în segmentul B2B. Schimbarea a adus rezultate importante în 2022 – ponderea vânzărilor B2B a crescut cu 79% pe parcursul anului, ceea ce arată un potențial excelent pentru viitor.
Noi surse de date și un nou raport pentru a îmbunătăți și mai mult calitatea serviciilor
Calitatea serviciilor carVertical depinde în mare măsură de accesul la datele referitoare la autoturisme. În 2022, compania a adăugat noi surse de date, iar acum se bazează pe mai mult de 1.000 de surse de date, aparținând unor companii de asigurări, registre naționale, agenții de aplicare a legii și alte instituții și entități private.
Anul trecut, carVertical a intrat pe mai multe piețe noi, a început să ofere rapoarte privind istoricul motocicletelor și a început să lucreze la caracteristici care au început deja să se concretizeze în ultimele luni.
Probabil cel mai important dintre acestea îl reprezintă un raport carVertical reînnoit, care prezintă o schimbare semnificativă și o structură îmbunătățită, toate cu scopul de a facilita înțelegerea raportului. Odată cu noul raport vor apărea și noi caracteristici, oferind și mai multe informații utile pentru cumpărătorii și vânzătorii de pe piața second-hand.
Devenim un ecosistem
Anul financiar de succes al carVertical și planurile de viitor ambițioase au însemnat o mulțime de noi angajări. Echipa a crescut de la 36 de angajați în 2021, 76 în 2022, la peste 100 în prezent.
„Nu mai suntem un start-up format din 30 de persoane. Stabilim în mod constant noi standarde globale privind datele despre autovehicule și ne-am consacrat deja ca vizionari pe piață. Cu fiecare trimestru, devenim o organizație tot mai solidă”, susține Medonis.
Deși este probabil ca provocările globale cu care se confruntă firmele să continue și pe parcursul anului în curs, CEO-ul carVertical este optimist. Potrivit acestuia, primul trimestru din 2023 sugerează continuarea creșterii companiei, care ar trebui să atingă venituri de cel puțin 30 de milioane € până la sfârșitul anului.
„Pe parcursul anului trecut, am învățat multe despre clienții noștri, despre nevoile, obiceiurile și incertitudinile pe care aceștia le au. A fost o experiență revelatoare, care ne-a oferit o viziune pe termen lung pentru afacerea noastră. Ne dorim să devenim un ecosistem care să depășească cu mult verificarea istoricului mașinii”, adaugă Medonis.