Softlead, singura platformă de tip marketplace din România care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită pe baza ADN-ului Digital, a generat proiecte software cu o valoare cumulată de peste 7.3 milioane de euro în primele 6 luni ale anului 2024. Într-o piață IT fluctuantă din perspectiva semnării contractelor de digitalizare, Softlead rămâne cel mai important ecosistem cu rol în promovarea aplicațiilor software și în generarea oportunităților de business pentru furnizorii IT.
În acest moment, Softlead este folosit de peste 690 de companii IT care primesc solicitări de oferte software potrivite prin algoritmii platformei. Ne așteptam, încă de la finalul anului trecut, ca piața IT să treacă printr-o perioadă de fluctuații, generată atât de întârzierea etapelor de plată prin programul de finanțare PNRR, cât și de resimțirea primelor efecte ale scăderii cifrelor de afaceri ale unor jucători mari din principalele industrii de consum software. Și în acest caz, ca în multe alte sectoare economice, vorbim despre un efect de domino, care pleacă de la beneficiarii digitalizării și care se reflectă în scăderea cifrelor companiilor IT. Alexandra Roată, Co-Founder Softlead
Spre deosebire de orice platformă similară, Softlead investește în menținerea unui flux constant de cereri de oferte software, astfel încât companiile IT din România să poată beneficia nu doar de un plus de promovare, ci și de o creștere a numărului de proiecte de digitalizare semnate. De asemenea, procesul de precalificare asigurat de platformă asigură o eficientizare a bugetelor companiilor IT partenere Softlead, un aspect esențial în perioadele dificile. Astfel, companiile IT/software care fac parte din ecosistemul Softlead scad, în medie, cu până la 80 Euro pentru fiecare cerere de ofertă primită.
Care este profilul companiilor care au prioritizat digitalizarea în primele 6 luni ale anului 2024?
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a crescut semnificativ numărul companiilor mari (cu cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro) care folosesc Softlead pentru a afla gradul de digitalizare curent și pentru a primi recomandări de soluții software și furnizori potriviți. În continuare, persoanele care inițiază procesele de digitalizare sunt reprezentanții segmentelor de Top și Middle Management (peste 80%), iar industriile cu cel mai mare apetit pentru achiziții software sunt serviciile profesionale, producția și construcțiile.
În 2023, Softlead, a fost inclus în cel mai nou raport dedicat Digitalizării IMM-urilor din România, ca parte a unei serii de recomandări utile în procesul de achiziție software. Raportul Digitalizarea IMM-urilor din România. O evaluare a nivelului de digitalizare al IMM-urilor din România și recomandări pentru creșterea nivelului de digitalizare a fost întocmit la solicitarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene din România de către serviciile de consultanță ale Băncii Europene de Investiții, cu scopul de a întreprinde un studiu ce are ca rol stimularea creșterii gradului de digitalizare al companiilor locale.
Recomandările se adresează atât mediului de afaceri local, cât și guvernului, fiind incluse referire concrete la beneficiile pe care le oferă o platformă integrată de soluții software enterprise.