● Transilvania Rally este etapa de casa pentru Napoca Rally Academy
● Marco si Simone Tempestini iau startul dupa doua rezultate foarte bune obtinute in alte campionate
● Bogdan Marisca si Sebi Itu au schimbat Subaru cu un Mitsubishi Lancer Evo 9
● Danny Ungur este pregatit pentru un nou recital de viteza si spectacol
● Vlad Cosma a adoptat o noua strategie pentru a patra etapa a CNRD
In urma cu peste jumatate de secol, imprejurimile Clujului strangeau laolalta in Romania interbelica, toata crema pilotilor din Europa. Piloti precum Hans Stuck sau Paul Heinemann, aflati la bordul masinilor de uzina ale celor mai importanti constructori de automobile ale vremurilor, adunau pe dealul Feleacului toti pasionatii de automobile. Anii au trecut si cursele s-au mutat chiar pe strazile Clujului, acolo unde, in acest an, superspeciala de 1,2 kilometri pregatita special pentru public, va reinvia traditia de altadata a orasului si isi va astepta precum odinioara iubitorii de automobile.
Pentru Napoca Rally Academy, Transilvania Rally are o insemnatate deosebita, reprezentand etapa de casa pentru echipa care reusea in 2011 sa isi treaca in cont titlul de campioana nationala. Acest raliu plin de traditie, obliga echipajele la evolutii fara greseala si totodata spectaculoase, care sa tina cu sufletul la gura fanii acestui minunat sport cu motor.
Marco Tempestini si Dorin Pulpea revin acasa dupa o participare intr-un alt raliu cu o traditie deosebita. Raliul Targa Florio, o competitie de pionierat in lumea sportului cu motor, le-a adus celor doi o noua clasare pe podium, aflandu-se in prezent pe locul al doilea in IRC Production Cup dupa cinci etape desfasurate. „ Ne-am simtit foarte bine cu masina in Sicilia, amortizoarele de asfalt din kitul R4 fiind foarte placute. Am reusit sa castigam o proba speciala iar asta ne face optimisti pentru urmatoarea etapa din Romania. Sper sa avem acelasi ritm si la Transilvania Rally, iar daca masina nu ne va crea probleme, cu siguranta vor veni si rezultatele. Este raliul nostru de casa si imi doresc ca toata echipa sa faca o figura frumoasa.” spunea Marco Tempestini la intoarcerea in tara.
Bogdan Marisca si Sebastian Itu revin odata cu Transilvania Rally la bordul Mitsubishi-ului Lancer Evo 9 alaturi de care si-au trecut in cont titlul de vicecampioni in sezonul trecut. „ Am apucat sa revizuim masina si, chiar daca nu o putem compara cu un R4, s-ar putea ca viteza noastra sa creasca pe probele speciale. Configuratia Transilvania Rally nu lasa loc pentru strategii. Toate echipajele vor merge foarte tare, de la inceput pana la final. La fel vom face si noi. Mi-ar placea sa avem un public pe masura asteptarilor noastre, mai ales ca Transilvania Rally este un proiect pentru mai multi ani.” declara Bogdan inainte de cea de-a patra etapa a intrecerii interne.
Lideri autoritari ai clasei 11, cu trei victorii din tot atatea posibile, Daniel Ungur si Anton Avram sunt pregatiti pentru un nou recital de viteza si spectacol, de data aceasta in fata propriilor suporteri. „ Vreau sa-i felicit pe organizatorii Transilvania Rally pentru configuratia inedita a raliului dar mai ales pentru superspeciala din oras. De cand eram mic astept sa evoluez pe strazile Clujului, mai ales ca o vom face in sens invers decat se desfasorara circulatia in fiecare zi. Sper ca vremea sa tina cu noi si sa nu ploua, pentru ca pilotajul cu pneuri de asfalt pe portiunea de macadam va fi foarte dificil. Noi suntem pregatiti pentru orice, imi este dor de Mitsubishi-ul Lancer Evo6, si sper ca impreuna cu colegii de la Napoca Rally Academy, sa gustam la final din sampania ce revine echipei clasate pe locul 1.” declara Danny inainte de startul recunoasterilor pentru etapa clujeana.
Vlad Cosma si Florin Dorca obtineau anul trecut un rezultat excelent in fata propriilor suporteri, clasandu-se pe locul al cincilea in clasamentul general la finalul etapei clujene. In 2012, cei doi membri ai Napoca Rally Academy, au pregatit o noua tactica: „ Pentru etapa de casa ne-am pregatit intens si am achizitionat niste prezoane speciale din zirconiu armate cu fibre de carbon. Lasand gluma la o parte, nu am nicio grija vizavi de masina, baietii de la Transilvania Motorsport pregatind-o exemplar ca de fiecare data. Caravana CNRD va ajunge si la noi acasa, iar noul format al Transilvania Rally este unul foarte incitant pentru noi. Proba mixta de asfalt si macadam dar si cea de noapte vor reprezenta o adevarata provocare. Noi vom merge la fel ca la celelalte etape, adica foarte tare. Mi-as dori sa avem parte de un nou duel cu celelalte echipaje de la 2 Roti Motrice si la final sa ne trecem in cont prima victorie din acest an.” spunea Vlad Cosma.
Simone Tempestini va lua startul in Transilvania Rally, avandu-l in dreapta pe Lucio Baggio dupa ce, la etapa anterioara, la doar 17 ani, a devenit cel mai tanar pilot care a marcat puncte in clasamentul general al unui raliu. Pentru etapa de casa, juniorul Napoca Rally Academy s-a pregatit prin participarea la cele doua etape ale Trofeului Rasnov din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop. „ La Rasnov m-am distrat, m-am jucat putin cu setarile masinii si am descoperit unele lucruri pe care pana acum nu le stiam. Deplasarea am folosit-o ca pe un test pentru Transilvania Rally. Anul trecut la Cluj am iesit in decor destul de repede asa ca nu se poate spune ca sunt familiarizat cu probele, mai ales ca in 2012 acestea difera. Obiectivul meu ramane acelasi in CNRD, sa parcurg cat mai multi kilometri de probe speciale si sa acumulez experienta.” spunea Simone dupa un weekend in viteza, la finalul caruia si-a trecut in cont doua locuri 1 in clasamentul rezervat juniorilor.
Florinel Tincescu si Iulian Nicolaescu se vor afla odata cu Transilvania Rally in fata unei premiere. Cei doi, la fel ca restul echipajelor, vor parcurge proba mixta de asfalt si macadam, cu slickuri. „ Cred ca va fi spectaculos. Niciodata nu am mai mers cu slickuri de asfalt pe macadam. Am schimbat tot ce era necesar in cutia de viteze si acum sper ca totul va fi in regula. In mod normal nu are ce sa se mai strice. Imi doresc sa terminam cea de-a patra etapa cat mai sus posibil in clasament.” spunea si Florinel Tincescu inainte de etapa clujeana.
Prima zi a raliului programeaza trei probe speciale cu o lungime cumulata de 17 kilometri, iar in cea de-a doua zi echipajele vor avea de parcurs 107,2 kilometri, impartiti in sapte probe speciale. Raliul va debuta joi, 21 iunie, shakedownul fiind programat intre orele 13:00 -18:00, urmand ca de la ora 20:00 sa aiba loc prezentarea festiva a echipajelor si a automobilelor de concurs in Piata Unirii din centrul Clujului.124,2 km de probe speciale, 313.6km de probe de legatura, sunt cifrele care definesc Transilvania Rally, un raliu care porneste efectiv la drum vineri 22 iunie la ora 17:31.